Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Efterlysning af Dansk avler

Startet af Black Diamond, 10. September 2009, kl. 15:51

Black Diamond

Hej alle..

Jeg sidder her og arbejder med at ligge min lille Kida piges stamtavle ud på min hjemmeside. Men jeg er stødt ind i en avler fra danmark jeg faktisk godt kunne tænke mig at høre om der var nogen der kunne huske eller ved noget om.. måske har en ilder med ham i tavlen eller sådan noget..

Her er de oplysninger på den ilder jeg har i stamtavlen

Ilderens Navn: Starlight
Farve: Silver mitt
Pels: Angora
Født: 03-2003
Opdrætter: Groendahl from Denmark..

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der kan huske en mand/kvinde der hed det her fra ca 2003..

Jeg syndes det  er en sjov tanke.. den her stamtavle går helt til Usa og til polen og prag også. så at der var lige en dreng fra danmark i også var lidt sjovt.. Især fordi den linje nu igen er tilbage i Danmark fra Holland..

lille_jill

Har ledt google tyndt nu.. Desværre uden resultat. Der er jo den der ilderdatabase. Var på den forleden, men har simpelthen glemt navnet igen. Men det ville nok være værd at prøve :)

Black Diamond

Jeg har bare stærkt på fornemmern at personen ikke er avler mere. Det er i 2003 den her dreng blrv paret op. Men ud fra hvad jeg ved så har angoraen ikke været i danske avl så længe (det ved tzari vel hvor længe vi har haft dem i dansk avl) Så det må ud fra hvad jeg kan finde ud af, være en af de første avlere der var på angora i Danmark..

Den her starlight blev forøvrigt paret med

Navn:Suse
Farve: Sandy(pastel)
Pels:½ angora
Født: 04-2003
Opdrætter .. og der står der .. Meines from Bed Feilubach

Ved ikke helt hvor i verden den skulle være fra den ilder, men det må jo være et sted i nærheden af danmark eller noget.

Barky

*G* Det er bestemt ikke en af de første angoraer der har været i dansk avl.. Angoraerne er MINDST 10 år gamle... Og jeg vil gerne tro på at de er ældre end det... måske 20 år..

Det var jo Søren Thinggard der fik dem herind i landet og avlede på dem der.. Eller selv lavede dem eller hvad fanden for en version af historien man nu vælger at tro på.

Jeg har ikke hørt om en ilder der hed Starlight, eller om nogen Groendahl før....
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Black Diamond

Ok jeg syndes bare jeg havde hørt de var yngre. Men som du siger så er der vel mange historier / visioner af det. Men som med alle andre arter så er det vel en mutantation der bliver avlet vider på. Det er det værtfald med de fleste katte arter. ( nu er det lige katte genetik jeg ved mest om i dyreriget :-$) Jeg ved desværre ikke så meget om ilderns histoire udover hvordan de forkom som kæledyr og sådan noget..
Men har angora ilderen været i Danmark i 10-20 år også? Jeg har søgt på starlight from Groendahl på Feritage og fandt også ilderen, men det var en død ende for det var opdrættern på Kida der havde oprettet den og hun vidste åbenbart lige så lidt om den som jeg gør. Dens partner(stam mor til kida) og søn ligger der også.. Men ikke andet end det..

Barky

Men kan opdrætteren på Kida så ikke kontakte dem der lånte Starlight? (hvis du linker til Kida's opdrætters hjemmeside kan jeg muligvis lede også)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Cille

Jeg har også tænkt og tænkt...synes jeg har hørt navnet og det må være i forbindelse med dengang i sin tid hvor jeg var med i dif og det var der omkring 2003.
Dvs det navn skal have været medlem eller med i dif dengang...det er det tætteste på jeg kan komme med det navn og muligvis har personen fornavn som michael...der bare et eller andet der ringer og ikke ringer :S
Nu skal i huske at Groendahl er Grøndahl, men folk i udlandet kan ikke skrive ø og derfor bliver det oe i stedet for et ø

tzari

hunde opdrætter
Go On Forever    v. Hanne & Steen Grøndahl
Hallundvej 189, Ø. Brønderslev 
9700 Brønderslev     tlf. 96 45 90 10 / 22 40 60 31 info@go-on-4ever-dobermanns.com    www.go-on-4ever-dobermanns.com

dyrlæge
5) "Ilder/Fritter" af lektor, dyrlæge Carsten Grøndahl Nielsen og dyrlæge Kristina Johansen, undervisningsnoter, Den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole.
http://www.folketinget.dk/Samling/20021/udvbilag/FLF/B58_bilag4.htm

Fandt 2 grøndahler kan det være en af dem måske ?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

....kunne også være ham fodboldspilleren. Søgte på degulesider og der er fandme mange "grøndahlere" i DK.

Black Diamond

Tja Det kunne godt være en af dem :) Mange tak for at i gider hjælpe mig med at undersøge det.