Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Status for Santos

Startet af lucy, 28. September 2009, kl. 09:26

lucy

Ja som emnet lyder ville jeg gerne lige fortælle hvad Santos har været igennem og hvordan det er endt.
Og det er kun en opfordring om hvad man skal kigge efter når man falder for en ilder over nettet.

Mandag d.21 oktober henter jeg min silver farvet Santos.
Jeg har været ude og se ham lørdag og både min kæreste og jeg falder for ham.
Han er sød og kærlig og man kan slet ikke stå for hans lille ansigt. Vi beslutter os for at ham skal vi have.
Han kommer hjem til os og det går fint, lige indtil at min anden ilder skal hilse på ham. De kunne simpelthen ikke sammen, og de sloges og skreg, bed og sked over det hele.
Okay det var ikke lige det vi havde forstillet os. Hunden kunne heller ikke med ham.
Vi beslutter os efter et par dage at han må tilbage til tidligere ejer da vi ikke har den energi og overskud til at få det til at lykkes.
Hun bliver kontaktet og vil have ham tilbage. Fint nok, så skal han ikke over til fremmed.
Kort efter, om aften skriver hun til os at hun er gået psykisk ned og har hverken bur eller penge til at få ham tilbage. (dårlig undskyld hvis man spørger mig)
Nå men der er jo ikke noget at gøre ved det, vi måtte bare finde en ejer der ville tage imod ham og behandle ham som en ordentlig ilder og hvor han kunne få et godt hjem.
Vi skrev på de forskellige forums og vi var også på dba og guloggratis. Der var ingen som vi synes kunne passe ordentlig på ham da mange ikke havde haft ilder før eller ville have ham gratis fordi de ikke havde råd.

Så kontaktet pipvig os (vores redning) hun ville gerne komme ned og se ham.
Pipvig kom i lørdags og hun faldt pladask for ham.
Problemet viser sig så, at selvom han er en flot og kærlig ilder, er han både underernæret, har øjenbetændelse, øremider og hans tænder er heller ikke for gode.
Det slår ikke pipvig ud og hun vil meget gerne tage ham under sin vinge og give ham et godt og kærligt hjem.

Vi har fundet frem til grunden for hans undervægt er fordi han har knækkket en tand. Tidliger ejer har fortalt at hun aldrig har givet ham kød og han fik kun kattemad. Hun sagde også at han var vaccineret, men vi har ikke set papirerne, og hver gang man ringer til hende siger hun at hun vil sende dem til os.
Efter min menig og måske andres har hun vanrøget Santos og muligvis de to andre ilder hun havde. Hvordan kan man behandle dyr på den måde. På den ene side er jeg glad for at jeg "dummet" mig og købte ham for så er han væk fra hende, men på den anden side pisser det mig også af, fordi hun har virkelig taget r.... på mig/os.

Det jeg vil frem til er lad vær med at falde for udseendet men tjek dyret ordentlig. (nu har jeg så været så heldig at pipvig ville tage sig af ham) men lad vær med at gøre som mig hvis i ikke har sat jer ordentligt ind i tingene.

Santos stortrives nu hvor han er, sammen med 3 andre ilder. Og han har allerede fået et stærkt bånd mellem ham og sin nye madmor. :)

Tak for hjælpen Pipvig

lille_jill

Der er desværre mange af den slags historier i ilder-verdenen :(
Man kan bare glæde sig over, at Santos har det godt nu :)
Jeg købte selv en ilder engang, hvor jeg var så dum ikke at tage hende ud af kassen og bare stole på ejeren, da han sagde, at hun var bidetrænet.

Pipvig

Jeg takker mange gange for de flotte ord Lucy!
Santos er en dejlig, kærlig, smuk og virkelig speciel dreng.

Da jeg fik ham over til mig gik der ikke mange øjeblikke før han lå inde under min jakke og puttede.
Jeg laver en lille billedtråd med ham når min migræne lige er ovrestået.

Tak for muligheden for Santos.

Han bliver virkelig en flot dreng når der kommer lidt mere sul på kroppen.

Hilsener

Stine

Julie

Dejligt at det hele endte godt til sidst. Tillykke med ham Pipvig :)

Bawa

glæder mig til at se billeder  :-$

cibatuchsi

ja desværre er der mange ude i det danske land der sælger ilder for noget de ikke er.
santos har været heldig at lige netop i faldt for ham.
har selv prøvet at købe en ilder vi inden der var gået en uge havde været til dyrlægvagten med samt får aflivet.  (han var dødsyg og stod ikke til at redde, men ja vi var førstegangskøbere så troede jo på deres historier)

Pipvig

Mange tak Julie.  :D
Jeg er ved at tage billeder til jer (og mig selv). :fnis: