Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

foder

Startet af KittAnderson, 29. September 2009, kl. 09:00

KittAnderson

Hej alle sammen
Jeg har tænkt på noget.

Hvis man har en albino ilder, eller bare en ilder som er hvid, som har en tendens til at blive gul, kan det så ikke også være pga. at der er majs produkter i fodret?
det ved jeg at det kan være ved hvide hunde.
Hvis man har f.eks. en hvis schæfer ved jeg at man kan give fodret PRO NATURE no corn, som ikke indeholder kornprodukter.

Kunne man så ikke give ilderen en blanding med no corn produktet ?

Det er bare noget jeg har tænkt over her de senere dage :)

Noget andet er, hvad gjorde men før i tiden, da man ikke vidste at tæverne kunne då når du gik i løbetid?
En af mine forældres venner havde nelig fritter for 20 år siden, og han snittede ikke hans tæver, men de døde heller ikke for ham. Har det bare været en tilfældighed eller hvad ?:)

Tror det var alt for nu.
God dag til jer alle:D
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

tzari

Den gule farve er mig bekendt delvis genetisk, delvis hormoner og delvis miljø. En fertil albino er tit gulere end en fertil. I ungarn ved jeg nogle avler efter gyldne albinoer istedet for hvide(det opfattes som 2 farver ikke en). Smag og behag er jo forskellig. Vil ikke udelukke foderet kunne have noget at skulle have sagt: mig bekendt bliver hunde der får for meget lakse olie vist også rødligt skær i pelsen. Dyr på barf og dyr på tørfoder kan også skifte farve ved skiftet.

Der ER nogle tæver der kan tåle det. Hvis din ilder går under 100% korrekt photoperiode vil den FORMODENTLIG overleve ikke at blive parret da dens løbe periode dermed er kortere. MEN inde ildere løber tit fra januar til august (sat på spidsen) dette kan de ikke tåle i længden(igen er der undtagelser). Så tror photoperioden har meget at skulle have sagt, men kan IKKE anbefales at forsøge om ens tæve er en af dem der kan kan tåle det for kan let blive døden for tæven (inden folk får fikse ideer)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner