Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Spørgsmål fra datter og veninden

Startet af Pipvig, 11. Oktober 2009, kl. 07:35

Pipvig

Jeg har jo en datter på 11, som er meget stolt over vores ildere.
Og i hendes klasse er der så en der har skal have en ilder. Min datter siger så til hende at de ikke skal købe den hos en dyrhandel men hos en god avler for det er meget bedre! (klog pige) Veninden siger så at det er synd at avle, ikke kun ilder men alle dyr (de er nu uvenner), nogen der har et godt svar til min datter?
Den omtalte veninde har også hund, min datter vil derfor gerne vide om man kan have ilder og hund sammen.

Hilsener

Stine og Emma

Soelberg`s SUN ferret

man kan godt have ilder og hund sammen. Alt efter hvilken race det er. Hvis det er en race med et højt jagt instinkt vil jeg ikke anbefale det. Vi har jo selv boxer her hjemme og det går ikke godt i spænd.

Jeg kan ikke lade være med at grine lidt af din datters sure veninde. Det er synd at avle, men hvad regner hun så med at ilderne i dyrehandlerne er ?? IKKE AVLET MÅSKE  :lol: :lol: :lol:

Pipvig

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 11. Oktober 2009, kl. 07:42

man kan godt have ilder og hund sammen. Alt efter hvilken race det er. Hvis det er en race med et højt jagt instinkt vil jeg ikke anbefale det. Vi har jo selv boxer her hjemme og det går ikke godt i spænd.

Jeg kan ikke lade være med at grine lidt af din datters sure veninde. Det er synd at avle, men hvad regner hun så med at ilderne i dyrehandlerne er ?? IKKE AVLET MÅSKE  :lol: :lol: :lol:

De er nok fløjet herned sammen med mariehønsene fra vor herre når de har været oppe og bede om godt vejr.  :fnis:

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Pipvig Dato 11. Oktober 2009, kl. 07:45
Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 11. Oktober 2009, kl. 07:42

De er nok fløjet herned sammen med mariehønsene fra vor herre når de har været oppe og bede om godt vejr.  :fnis:

Altså børn nu til dags  :fnis: :fnis: :fnis:

cibatuchsi

måske du kunne tage kontakt til moren til din datters veninde og spørge om du skal hjælpe med at finde et godt begynderdyr til dem.
og så måske fortælle hende at du står til rådighed mht spørgsmål osv.
bed hende måske om at melde sig til herinde så hun kan få svar på en masse af hendes spørgsmål.

Pipvig

Citat fra: cibatuchsi Dato 11. Oktober 2009, kl. 10:12
måske du kunne tage kontakt til moren til din datters veninde og spørge om du skal hjælpe med at finde et godt begynderdyr til dem.
bed hende måske om at melde sig til herinde så hun kan få svar på en masse af hendes spørgsmål.

Det er en meget god ide faktisk.
Det eneste problem er at min datter er i pleje, så jeg har ikke som sådan kontakt til hendes klasse men jeg kan selvfølgelig stikke en lap papir med min datter hjem. Og så skrive mit nummer og forummets adresse på, og så lade det være op til mor og far om at kontakte mig.

cibatuchsi

Citat fra: Pipvig Dato 11. Oktober 2009, kl. 10:48
Citat fra: cibatuchsi Dato 11. Oktober 2009, kl. 10:12

ja det syntes jeg da helt klart du skal prøve. smiler

Det er en meget god ide faktisk.
Det eneste problem er at min datter er i pleje, så jeg har ikke som sådan kontakt til hendes klasse men jeg kan selvfølgelig stikke en lap papir med min datter hjem. Og så skrive mit nummer og forummets adresse på, og så lade det være op til mor og far om at kontakte mig.

Namilla

Det synes jeg er en god ide... den pige (og moderen) kan sikkert have glæde af lidt "opstarts-hjælp", og måske har de heller ikke set ildere i virkeligheden...det er jo ret vigtigt at vide hvad man går ind til, så måske kunne de have glæde af at komme ud og besøge nogen der har ildere... det kan de jo komme igennem forummet...

Mht avl... jamen avl er jo ikke noget der er "synd"..det er den måde der kommer nye ildere til verden på, og pigen har nok ikke rigtig nogen ide om, hvad avl virkelig er... Storavl (som fx Jonas Sander) kan siges at være synd, og det vil jo netop være det de støtter, hvis de køber i en dyrhandel...

Pipvig

Jeg tænker at det er sådan noget forældrene har hørt om... Og så har givet videre til barnet...

Pipvig

Seddel er skrevet og givet videre....