Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Dyrenes beskyttelse

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 18. Oktober 2009, kl. 17:10

Soelberg`s SUN ferret

Jeg blev i dag kontaktet at Dyrenes Beskyttelse. De havde fået indleveret en ilder/mink.  De kunne ikke selv helt afgøre om det var det ene eller det andet, så de spurgte om de måtte komme forbi så jeg kunne se på den.

Ja selvfølgelig måtte de da det.

Det var en mink og den skulle aflives med det samme, men hold da fast et skønt dyr. Den var helt klart tam. Jeg kunne røre ved den og den var helt tryk. Super smukt dyr må jeg sige. Stor var den også, nok omkring de 3 kg vil jeg skyde på, den var lidt tyk  :-$   . smuk mørkbrun blank pels, og brun næse  <3

jeg ved egentlig ikke rigtig hvor jeg vil hen med dette indlæg. Jeg syntes bare at det er synd at sådan et tamt dyr skal aflives.

Jeg lavede forøvrigt en aftale med dem om at de bare kunne kontakte mig hvis de fik noget ind her i området i fremtiden, hvilket jo da heldigvis ikke sker så tit.

Black Diamond

hmmm stakkels lille dyr..  :'(

Soelberg`s SUN ferret

ja jeg var også noget led ved at den bare skulle aflives

Maria Amanda

Øv, hvor synd..  :'(
Hvad var begrundelsen da for at den skulle aflives? Hvis den var tam, var der vel stor sandsynlighed for at nogen savnede den?  :(

Black Diamond

Det må også være svært for dig når nu du har det med mink som du har.. :tvangskram:

Black Diamond

Citat fra: Maria Amanda Dato 18. Oktober 2009, kl. 18:29
Hvad var begrundelsen da for at den skulle aflives? Hvis den var tam, var der vel stor sandsynlighed for at nogen savnede den?  :(

Man skal jo nok tænke på at der for nylig mange steder er blevet lukket 1000ner af mink ud fra div farme.. Så det er jo muligt det kan være sådan en. De er også meget tamme nogle af dem jo.. Men problemet med mink er at de ikke kan overlevet i naturen og at man skyder dem hvis man ser dem. Der er også mange ting det kræver at havd en mink hjemme. Så det er måske derfor de afliver den med det sammen..

Pipvig

Vil lige sige at mink fra farme ikke er tamme. De bliver jo behandlet som det de "er" (efter pelsavlernes mening), dyr der bliver aflivet og sorteret efter værdi. Ikke en dyt andet. Jeg skal ikke i nærheden af sådan nogle igen. De sidder jo ikke og kæler med 100 mink.  ;)

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Black Diamond Dato 19. Oktober 2009, kl. 07:31
Citat fra: Maria Amanda Dato 18. Oktober 2009, kl. 18:29

Man skal jo nok tænke på at der for nylig mange steder er blevet lukket 1000ner af mink ud fra div farme.. Så det er jo muligt det kan være sådan en. De er også meget tamme nogle af dem jo.. Men problemet med mink er at de ikke kan overlevet i naturen og at man skyder dem hvis man ser dem. Der er også mange ting det kræver at havd en mink hjemme. Så det er måske derfor de afliver den med det sammen..

ja og man må vel heller ikke bare have en mink hjemme som kæledyr uden en speciel tilladelse.

Soelberg`s SUN ferret

det skal lige siges at jeg tilbød at tage den ind i noget tid for at give den en chance, og at evt. ejer kunne have en chance for at finde den igen, men mit udendørsbur har desværre ikke minktråd, men bare almindelig tråd og det er desværre ikke nok til at holde en mink inde  :X

Black Diamond

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 19. Oktober 2009, kl. 10:27
Citat fra: Black Diamond Dato 19. Oktober 2009, kl. 07:31
ja og man må vel heller ikke bare have en mink hjemme som kæledyr uden en speciel tilladelse.

Jo det må man gerne.. Der er bare nogle behov som den SKAL havde i huset før man må. Jeg kender nogle der har dem som kæledyr.. En af de ting de skal havde en bla svømme vand. De skal havde tilgang til et badekar hele tiden vist. Men jeg ved ikke så meget om de desværre.. Men jeg mener helt sikkert godt man må havde dem i hjemmet..

SilverDragon

Mink som bliver taget ind hvis de er sluppet løs, kan tit godt reagere meget roligt end de måske i virkeligheden er. Så jeg syntes det er fint at den blev aflivet.
Den passe ikke ind i vores fauna og gør mere skade end gavn i naturen

AlisVolatPropiis

Jeg synes faktisk det er lidt dårligt. Nu kender jeg også nogle med mink som kæledyr -godt nok en anden variant end den man bruger i pelsindustrien herhjemme, men alligevel.
HVIS det der var en eller andens elskede kæledyr, så synes jeg godt nok det er tragisk at den bliver aflivet, blot fordi andre vælger kun at se dem som et produktionsdyr.

Fremlysningsperioden på dyr er kun en uge....hvilket egentlig er rimeligt kort tid synes jeg. -tænk hvis man er på ferie, katten bliver væk...og naboen der fodrer egentlig ikke tænker videre over katten ikke kommer hjem....og vupti er din kat bortadopteret til nye ejere. Nå men ja...en uge? kunne man ikke vente med det, bare for en sikkerhedsskyld...nogle ildere tror folk også er mink....og jeg ville satme blive stikhamrende tosset og hjerteknust hvis min ilder blev aflivet...blot fordi den "var" en mink.

Soelberg`s SUN ferret

jo jeg ville jo også mene at det burde have ventet mindst en uge, så evt. ejere havde en chance for at få deres kæledyr igen.