Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vinterpels

Startet af Sølvsten, 4. November 2009, kl. 09:49

Sølvsten

Der er noget jeg ikke forstår. Er det ikke meningen at ilderne får længere pels om vinteren altså det man kalder vinterpels? Mine ene han som normalt har rimelig lang pels er blevet helt korhåret, især i nakken. Er det fordi han først nu skifter og så bliver det længere om et stykke tid eller er det vinterpels?

Malene

Når de skifter pels, smider de dækhårene og nogle ildere kan godt være lidt langsomme til at gro nye ud, så de i mellemtiden er ret korthårede. Hvis man kigger ned i deres pels og finder mørkere hår, så er det den nye pels der er på vej ud.
Jeg håber det var til at forstå :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Namilla

Det er ikke altid den er længere end sommerpelsen, men den er kraftigere... det er dog ikke alle inde-ildere som kan finde ud af det, og derfor skifter de meget sent (som det lyder til din gør), eller også skifter de flere gange og på underlige tidspunkter...nogle sætter stort set ikke vinterpels...

Sølvsten

Okay så tror jeg at jeg er med. Det er bare underligt at han er blevet så korthåret for det var han ikke sidste vinter og hele sommeren. Men jo hans pels er kraftigere end den plejer at være så alt er nok ok. Tak hjælpen begge to

Black Diamond

Mine hvalpe er også ved af være i fuld gang med ny pels. Nogle af dem der helt forkerte ud. Er glad for jeg fik nogle ordenlige billeder af dem inden det blev så slemt. Der er også bare hår alle vegne nu. Skal støvsuge sofa hele tiden. Men den korte pels forsvinder altså i mange tilfælde. Så kommer der den der dejlige bamse pels ud. Alle mine dyr er faktisk smukkeste om vintern. (derfor er jeg glad for en udstilling netop lige nu!!)

Line

Det med pelsen er også meget forskelligt fra år til år... Fx gik min den ældste allerede i gang i september sidste år med at sætte vinterpels, hvor imod jeg i år har to ildere der ikke endnu har haft lyst til det, selvom jeg ikke lever i en tropeskov  :lol:

Shamua

Tænkte på noget.
Tror min ene har fedthale, forsvinder det så nu hvor der kommer ny dejlig vinterpels på? :)

Vh. Marianne

Julie

Ja det gør det som regel :)

Shamua

Wee

Så kan det jo være han kan nå at blive pæn til udstilling :D

Vh. Marianne

Line

Det skulle der være en god mulighed for :)