Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hvad kan man gøre ??

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 8. November 2009, kl. 09:19

Soelberg`s SUN ferret

Nu skal jeg jo have Erato med på udstillingen her i januar, og for at sige det mildt
så ligner hans pels noget der er løgn  :S

Kan man evt. selv gøre noget for at fremme en flot pels/ kommende vinterpels ??

noget tilskud evt. eller noget foder, eller ja hvad ved jeg

Namilla

Du kan sørge for at han står koldt/køligt og uden kunstig belysning...
Og så kan man jo give olie og æggeblommer for at gøre pelsen lækker og blød...

Black Diamond

Jeg bruger bla Lakseolie til mines pels, og så også æggeblomme og bevitaminer. Mine står i et run i huset hvor der er meget køligt og stukket lys om natten.. Det har virket på de andre, men Tjalfe har stadig det samme problem som din.. Så håber det kommer til at virke med ham også :P

Soelberg`s SUN ferret

ja det er sjovt som de angoraer er bagefter  :lol:

Black Diamond

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato  8. November 2009, kl. 11:06

ja det er sjovt som de angoraer er bagefter  :lol:

Ja det er faktisk underligt, for han smed den meget sent, og nu gruer jeg for om den når at komme tilbage.. Har også nogle få andre (Klara og Felina) der mangler lidt bamse pels endnu. Men ellers er de ved at være god med.
Men altså ikke tjalfe. Han ligner noget der er løgn :@
Men han har også sovet i stuen hele tiden op af min radiator. Så NU er det ind i buret om natten!! Forkælede dreng :fnis:

ilderhjemmet

De fleste af mine har fået vinterpelsen, men de er jo også udenfor det meste af dagen.

Freja har fået en utrolig tyk og "floffy" pels, de andre er ved at komme efter hende.

Lille Fis og Filine er indendørsildere indtil foråret.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Amazing Ferret

Min angoradreng er også lidt langsom i at skifte til vinterpels og han ligner også noget der er løgn :fnis:

lille_jill

Mine er blevet badet. Så er de blevet så forskrækkede at sommerpelsen faldt af. Ellers så lufter jeg ud, så her er isnende koldt.

Barky

4-5 fede hvidløg i maden, blandet med gulerod... gulerod er rigtig godt! Du kan bare rive det, det er helt fint. De skal nok spise det.
Derudover hjælper det (utroligt nok) at gnide pelsen ind med ca 2 spiseskeer ketchup.

Derudover er der et lille ritual man kan lave.
Man skal mørklægge huset/lejligheden og tegne 3 cirkler på gulvet med kridt, og så drysse oregano i dem mens man messer: "Angora-sentimia-fulura-angora-sentimia-fulura". Ilderen må godt være løs imens, og hvis den tilfældigvis kommer ind under når du drysser oregano, så er det bare ekstra godt. Men man må ikke tvinge den, det bringer uheld...

Held og lykke med det!!

(læs: kulde uden at gøre den syg og b-vitamin hjælper)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Sølvsten

Black Diamond

Hvidløg og Origano.. Kethup.. Hmm.. Det lyder som et bud :lol:  :lol:

Tjalfe er begyndt pels skifte så jeg i dag :dans: Han begynder altid i nakken. Og wee.. Han er blevet helt flyffy i nakken nu. Så vi skal nok nå det nu tror jeg :fnis:

Ilderhjemmet: Kommer i til Dif?? Og hvor mange af dem tager i med??

Malene

Barky > Jeg tabte en ordentlig klat ketchup på Hector, da Jill og jeg var på vej hjem.. Det farvede nu bare hans pels rød, så det kan ikke anbefales :fnis:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

tzari

er problemet den er strid eller sommer agtig.

Strid pels kan afhjælpes ved at tage baby olie på en loppekam og fordele dette i hele pelsen så bliver pelsen dejlig blød  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Barky

Citat fra: Malene Dato  8. November 2009, kl. 21:23
Barky > Jeg tabte en ordentlig klat ketchup på Hector, da Jill og jeg var på vej hjem.. Det farvede nu bare hans pels rød, så det kan ikke anbefales :fnis:

Nå for fanden.... Så må man nok bruge noget mayonaise i stedet.... :S
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lille_jill

Citat fra: Malene Dato  8. November 2009, kl. 21:23

Haha, skulle lige til at skrive, at man bare kunne høre Malene, hvis man ville høre om ketchup virkede. Kan fortælle, at mine bukser også er fyldt med ketchup!