Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Lige et spørgsmål?

Startet af NannaMB, 15. November 2009, kl. 13:46

NannaMB

Hej jeg har jo Ego - men syntes næsten det er synd han skal gå alene. Selv om han har hele huset at rende rundt i hele dagen.
Jeg overvejer sådan at finde en legekammerat til ham.
Men da jeg er lidt ny på området vil jeg gerne vide hvad i syntes? Og forslag osv.

Og vil han blive mere vild ved det?
Da han er rigtig tam nu.

Stubba

jeg kan kun snakke af egen erfaring.

Rofus var en nysgerrig ilder og så blev vi enige om at få en mere. Det er faktisk gjort ham mere rolig - altså mere kælende og sådan (men der er selvfølgelig også en kamp om at få vores opmærksomhed) .. I forhold til at være tam, så har vi næsten skulle starte forfra med at lære ham IKKE at nappe. Da den nye gjorde det, lærte rofus jo også at gøre det og sådan ..

Men de har rigtig meget ud af hinanden! Og man er ikke så afhængig af at skulle lege med en hele tiden :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua

Jeg havde først en han hvalp, og så fik jeg en hun hvalp. Hannen var meget tam, nysgerrig og legesyg. Da vi fik hende var der mindre tid til os, men han er stadig ligeså legesyg og nysgerrig. Han bider ikke fordi hun gør det.

Men det er jo en rigtig god ide at havde to ildere, istedet for en, så kan de aktivere hinanden bl.a. når i ikke er hjemme. Det tror jeg personligt er godt for dem.

Vh. Marianne

Lea

Vil sige at ilderen har godt af at have en legekammerat. så keder ilderen sig ikke når du evt ikke er hjemme.
ildere har godt af hinandens selvskab.

Men man kan godt have ildere alene.. Har selv kun en ilder nu dog er han vokset op med 1 eller flere ildere omkring sig men det sidste halve år så har han været alene pga min allergi.. og han keder sig ikke på nogen måde :) Han sover når jeg ikke er hjemme også er han ude hele døgnet når jeg er hjemme og render rundt og leger med mig .. også har jeg en veninde som kommer 1 gang om ugen ca med hendes ene ilder og leger med ham. :) ellers er han med ude at handle osv.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

NannaMB

Hvis det nu var hvad for en ilder vil i så mene jeg skal gå efter han er et år?`

Jeg er hjemme hele tiden arbejder hjemme nemlig.

Shamua

Jeg fik jo en hun efter hannen. Og hun er meget mere aktiv end han er. Hun vækker ham tit for at lege. Hvbis jeg kunne vælge om ville jeg vælge en han da jeg TROR de har tilbøjelighed til at være lidt dovnere end pigerne.

Men man kan sagtens have en dreng og en pige sammen, de leger fint sammen og hygger sig. Men er selvfølgelig nemmest hvis hannen er kasteret inden forårskuller rammer ilderne :)

Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: Lea Dato 15. November 2009, kl. 17:00
Vil sige at ilderen har godt af at have en legekammerat. så keder ilderen sig ikke når du evt ikke er hjemme.

Men man kan godt have ildere alene.. Har selv kun en ilder nu dog er han vokset op med 1 eller flere ildere omkring sig men det sidste halve år så har han været alene pga min allergi.. og han keder sig ikke på nogen måde :) Han sover når jeg ikke er hjemme også er han ude hele døgnet når jeg er hjemme og render rundt og leger med mig .. også har jeg en veninde som kommer 1 gang om ugen ca med hendes ene ilder og leger med ham. :) ellers er han med ude at handle osv.
Har du den med ud og handle :D. sødt.. vil jeg også prøve  :fnis:

Vh. Marianne

NannaMB

Han er kasteret - Derfor jeg står med tvivl for ville helt sikkert vælge en hun hvis han ikke var. Det ville være skønt med et kuld.

Men kan hanner også godt sammen? Altså hele tiden?

NannaMB

Heh det har jeg da også med Ego :) Og med alle steder henne faktisk.:)

Shamua

Ved kun meget lidt om to hanner sammen, har ikke selv prøvet med to hanner. min veninde har to hanner, og de kan godt sammen men kan ikke sove i samme bur. her er den ene af dem kastereret og den anden er det ikke. Men det bliver den i håb om at de så vil kunne bedre sammen.

Med ude og handle. Troede ikke man måtte have dem med ind i butikkerne :)... Mikka skal med i netto imorgen :)...

Vh. Marianne

NannaMB

Ego er skulder trænet. Så han sidder bare på skulderen når jeg er ude at handle osv... Self i en sele for at støtte ham. Og så har jeg altid transportkassen i bilen til når han nu skulle blive træt.. :) 
folk bliver dog godt nok lidt sur når man har dem med på burgerking :D

Shamua

HAHA... måske forståeligt nok.. fedt... må igang med at skuldretræne mikka.  :fnis:

Får aldrig venus til at sidde stille på en skulder, den kamp er tabt på forhånd.. >:|

Vh. Marianne

Lea

Citat fra: Shamua88 Dato 15. November 2009, kl. 17:12
Citat fra: Lea Dato 15. November 2009, kl. 17:00

Har du den med ud og handle :D. sødt.. vil jeg også prøve  :fnis:

Ja har jeg nogle gange :) men bare husk at nogle butikker vil ikke have det.
Dog er folk hernede på lolland lige glade. :) så derfor har jeg mulighed for det . og han sidder pænt inden under min jakke eller i en taske :)

AlisVolatPropiis

Hvis fødevarekontrollen kommer og ser en med et dyr i butikken vil den også blive lukket med det samme...så jeg forstår godt de ikke vil have dyr ind.

Og kuld er ikke noget man bare får med ildere, tæverne og hvalpe dør nemt....

Med hensyn til to ildere, så vil de måske lære en smule uvaner af hinanden, men chancen for det modsatte, at det bliver mere rolige og velafbalancerede er større....
Min erfaring er at de vil søge hinanden mere til leg og ballade...og dig i større grad til nus.

Lea

Skal man have to hanner er det bedst at få dem begge kasteret da Virile hanner som regl slås.. vil så også sige at i de fleste lejligheder må man ikke har virile ildere da de stinker når de er i brunst. (viril = ukasteret)

Men ellers kan hanner godt være sammen har haft en 8 hanner sammen plus 5 hunner alle neutraliseret :)