Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Rejse og indførelse af ilder

Startet af Shamua, 15. November 2009, kl. 18:56

Shamua

Nu har jeg været inde og kigge på fødevarestyrelsens hjemmeside, for at finde ud af hvad reglerne var.

Er det rigigt forstået hvis man skal til Sverige/Norge skal dyrene være:
- Chippet
- vaccineret mod rapies senest 21 dage før rejsen
- have blå pas
- behandles mod orm tidligst 10 dage før man rejser

Og at reglerne for indførelsen af dyr fra Amerika er lig de regler som gælder for de fleste EU-lande:
- Chippet
- vaccineret mod rapies senest 21 dage før rejsen
- have blå pas

Kan det passe? Og er det eneste man skal gøre med ilder fra usa det samme som med dyr fra eksempel tyskland?

Vh. Marianne

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Barky

Hvis det er hvad der står, så er det vel rigtigt.. Hvorfor skulle det ikke være det?

På nær ormekuren. Den er ikke nødvendig..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Skulle bare se om jeg havde forstået rigtigt.. men til norge skal de ha ormekur eller hvordan med det?

Vh. Marianne

Barky

Nej heller ikke der... ;) Skal du udog rejse med Mikka?

Shamua

Ja, kan da ikke undvære dem en hel vinterferie. så de skal med :).. kunne også godt tænkte mig at tage på udstillinger næste år i udlandet.

Vh. Marianne

Barky

Jamen så er det jo bare at bestille tid hos dyrlægen.. Rabies vaccinen skal jo være mindst 3 uger gammel før at ilderen må rejse...
Se om du kan få din dyrlæge til at give den i baglåret, da den kan give knuder hvis den er givet i nakken. ;)

Shamua

okay tak for rådet.. det hele sker på fredag :)

Vh. Marianne

cibatuchsi

ja husk endelig at få rabbis vaccinen i bagbenet. allison fik den givet i nakken på anaya med det resultat at hun fik en dum lille knude. (en måned før udstillingen i norge..ggrr)

Barky

Spændende...! Du kan med lidt held tage en flaske ilderolie med, det holder dem rolige at drikke det fra bordet, mens man står og stikker løs i deres nakke. ;)