Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vægt på 4 måneders?

Startet af NannaMB, 23. November 2009, kl. 19:28

NannaMB

Hej jeg var jo nede og hente en han på 4 måneder i går.
Er rigtig glad for ham og det er Ego også.
Men han er allerede større end Ego som er 1½ år nu.

Hvad er normerne for dem når de er 4 måneder?
Har jo aldrig haft en hvalp før :)

Ego vejer 1100 - 1200 gr.
Vil skyde på den nye vejer 200 - 300 gr mere end Ego.

Black Diamond

Altså jeg mener ikke der findes noget normalt for en ilder på 4 månder. Men hannerne begynder jo at finde deres voksen vægt omkring de 6 månder. Og det dine vejer er meget fint i forhold til deres alder.

NannaMB

Okay mange tak for svaret. :) 
Heh undrede mig bare over hvordan han er så meget større som 4 månedes i forhold til Ego.

Bawa

Tjekkede lige hvad mine tre hanner vejede da de var fire måneder.
Kumo vejede 1049, Inu vejede 1200 og Neelix er lidt over fire måneder nu og vejer 1460 :)

Amazing Ferret

Jeg har en hvalp på 14 uger som vejer ca 200 gram mere end min dreng på 5 mdr  :fnis:

NannaMB


Bawa

Det var så lidt :P
Håber det hjalp. hehe.

NannaMB


AlisVolatPropiis

Kastrerede hanner taber sig i vægt og volumen :) desuden så er unge hanner i deres første år bare ja....

Mine 6-måneders hvalpe vejer ca 1800 og 1950 g...og min kastrerede han 1750g....han bliver 3 i år :)

Og hvis Ego er en lille dreng, og det tyder hans vægt på at han er, så er det ganske normalt :)

Hvis Ego's stand, altså om han er tyk eller tynd, er normal i forhold til hans størrelse....så skal du slet ikke bekymre dig :) Og "hvalpens" vægt virker også helt normal på mig :)

PiaLyng

Min Felix - 4½ årige kastrat - vejer hele 950gram 8).. - Og han er ikke for tyk eller tynd..

NannaMB

Okay:) Mange tak for svarene ..:)
Er dog igang med at fede Ego lidt op da han er lidt for tynd syntes jeg..