Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Er jeg for ung?

Startet af karina.p, 23. November 2009, kl. 20:01

karina.p

Hejsa alle sammen!  :D

Først vil jeg lige sige TAK! for en fed side med en masse god info  :D

Jeg er en pige på 13år som går MEGET op i dyr og lign. ... og jeg har ledt meget efter et kæle dyr der er lidt anderledes, spændene, lidt udfordrende... ikke som kanin og hamser osv .... og da faldt jeg over ilderen :D men fa jeg fandt det for 4år siden kunne jeg godt se at jeg var ALT for lille til at ha sådan et dyr der Kræver okay meget ... og jeg var over hovedt ikk ansvarlig nok... så er det bare det .... er jeg det nu?

Jeg vil lige fortælle lidt om mig selv  :)

Jeg er en Pige på 13år som hedder karina ;P (Mega sygt navn! xD)
Mine forældre er skilt ... men jeg bor permanet hos min far :D
Jeg har 3 katte og et par høns som betyder ALT for mig <3
Jeg laver ikk så meget i min fritid da jeg er meget indadvent... så tid har jeg masser af :D
Jeg går ikke rigtig til noget sport .... kun spejder og så shuffler (Youtube det) jeg med en af mine venner ca. en gang i måneden.
Jeg er meget ansvarlig (Eller det får jeg da at vide hele tiden xD)
an gående ilder viden har jeg læst (Og det har jeg masser af tid til da jeg ikke rigtigt laver noget) i 4år... og hved stort set alt hvad der er godt at vide om ilder :D
Jeg har set (Leget, kælet, nusset) en ilder før da min nabos datter (16år) havde en indtil ikke så lang tid siden. (Solgt)

... jeg ville lige spørge jer om hvad i syntes... skal jeg vente lidt endu (Evt. ca. hvor lang tid?)... eller er det okay... (Hvis det er okay vil jeg se om jeg kunne prøve at finde en ilder jeg kunne prøve at passe så jeg kan finde ud af om jeg foralvor brænder for det  ;) )

Kærligste Hilsner Karina ... (Stadig er MEGA sygt navn!  :P)

Bawa

Heeej Karina :)
Først og fremmest, velkommen til siden.

Jeg tror ikke man kan sætte en alder på hvornår man er klar til at tage det ansvar det er at have en ilder.
Men jeg ved at min egen lillebror på 14 er ansvarlig nok til at kunne tage sig af en ilder.

Det kommer vel an på dig selv, om du synes du er "klar" til det?
Og om du har din far til at støtte dig og sådan :)
Måske skulle du tage ud og besøge nogen der har ilder?

Det er jo svært for mig at vide hvor meget du ved og har styr på :P hehe.

Amazing Ferret

Nu lyder jeg nok lidt hård - men jeg er opdrætter og sælger helst ikke til børn og unge under 15 år.
Men jeg vil ikke udelukke at jeg ikke kommer til det - det afhænger meget af hvordan min mavefornemmelse er når jeg har mødt den vedkommende sammen med forældrene

Velkommen hertil  :)

lille_jill

Hvad er dine planer for uddannelse de næste par år?

Bawa

Citat fra: lille_jill Dato 23. November 2009, kl. 20:13
Hvad er dine planer for uddannelse de næste par år?
Vidste der var noget jeg glemte :P

karina.p

Det er jeg ikke helt sikker på endu... altså når jeg er færdig i folkeskolen skal jeg self på efter skole... og derfra hved jeg ikk rigtigt endu?

cibatuchsi

Citat fra: karina.p Dato 23. November 2009, kl. 20:18
Det er jeg ikke helt sikker på endu... altså når jeg er færdig i folkeskolen skal jeg self på efter skole... og derfra hved jeg ikk rigtigt endu?
vil nok anbafale dig at vente hvis du allerede nu ved du skal på efterskole. for hvor skal dyret være imens.?

Bawa

Citat fra: karina.p Dato 23. November 2009, kl. 20:18
Har du tænkt på hvad der så skal ske med ilderen? :)
Altså ikke for at lyde som en lysseslukker på nogen som helst måde!
Men det ville bare være træls hvis du skulle af med den pga. efterskolen.

Anne

Jeg er enig med de andre. Det er muligt du er ansvarlig nok men vent til efter du gar været på efterskole.

lille_jill

Det var nemlig lige den jeg fiskede efter :) Men som de andre skriver, så ville det være synd for både dig og dyret hvis i skal skilles når du skal på efterskole. Så hellere vente til bagefter.
Du kan jo sagtens stadig følge med herinde og i ilderverdenen generelt. Brug årene på, at tage læse, nærstudere, besøge ilderfolk osv. Desuden ved jeg, at man er meget velkommen til træf og udstillinger selvom at man ikke har ilder med. Det er der en herinde i samme situation som dig der gør :)

karina.p

ja det er også der mit problem er... men der har jeg også en løsning  xD .... Altså mig og min bror har et meget tæt forhold... og vi deler stortset alt pligter,ting,skole sager osv og da har vi alle (Min far, Mig og bror mand xD) aftalt at når jeg går på efter skole overtager han høns og måske også ilder (hvis det bliver sikkert!)...  han er 10 i øjeblikket så når han skal på efterskole går jeg ud :D så enlig er det ikke rigtigt et problem.... (Det har vi også diskuteret meget om :) )

... (høns passer jeg nomalt... men som sagt deler vi alt :D så vi kommer også til at være sammen om ilderen <3 )

karina.p

jeg syntes også selv at det ville være synd at flytte den... det er sørgeligt nok at så mange bliver fejl købt  :( ... og der for søger jeg hjælp her   ;)

nok

de jeg er blevet rådet til er at besøge nogle opdrættere. og så kan de vel fortælle dig det :) ..

karina.p

hehe  :P det har jeg også overvejet :D

AlisVolatPropiis

Men ilderen knytter sig jo til DIG....og din bror selvom han siger det nu, er alt for ung til at overskue konsekvensen af at sige ja til at passe en ilder, der er mere arbejde i at have ilder, og den kræver at man bruger tid på den hver dag...samt at den er ude af buret i mindst 4 timer dagligt....det er meget at kræve af en til den tid 12årig.......meget ansvar osv. og hvad hvis han bliver bange for den? de bider jo? og der skal fjernes lort dagligt også......