Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

køb fra udland ?

Startet af nok, 28. November 2009, kl. 23:54

nok

sad lige og tænkte på hvorfor man skulle købe et dyr fra udlandet? eller er det overhoved det :)?
ved godt det smart i alv, så man for nyt blod in, så jeg mener som kæledyr :)

Black Diamond

Altså mange af dem der køber i udlandet, gør det fordi de gerne vil havde nogle farver som vi ikke laver her hjemme, som DEW og sådan noget. Mange af de farver findes også kun i Angora i udlandet, og derfor er der også mange der køber deres kæledyr der.

AlisVolatPropiis

.....eller de falder for et avlsdyrs personlighed, og bruger 13 timer i et tog og en væsentlig mængde penge på at hente hans bror på 5 måneder, som stadig er hos avleren, ret så mange hundrede kilometer væk....  :-$ men fortryder ikke et minut eller en euro  ;)

Elskede Cossi  <3

nok

når okey, forstod bare ikk helt hvorfor man gjorde det,
kæmpe arbejde :D ..

-tak
kan man enlig få black self/solid angora i dk
så nogle billeder af dem nemlig

Bawa

Citat fra: nok Dato 29. November 2009, kl. 00:01
når okey, forstod bare ikk helt hvorfor man gjorde det,
kæmpe arbejde :D ..

-tak
kan man enlig få black self/solid angora i dk
så nogle billeder af dem nemlig
Det ved jeg at Maria/Black Diamond gerne vil avle sig frem til :P
Men der er jo selvfølgelig ingen garanti for at hun får det. (Man kan altid håbe :P)

nok

i sagde at der var nogle farver i udlandet som vi ikk har her i dk, hvilke farver er det enlig :) ?

lille_jill

^det er blevet nævnt. DEW og black self angora er der meget få af i DK. Det samme med albino angora.

Starshineferrets

jag importerar illrar, eftersom jag eftersöker illrar med en speciell fysik, en viltypad kroppsbyggnad och färg som man inte får här, men främst är det för att jag letar efter sunda, långlivade djur. Men med det sagt betyder det inte allt allt utomlands är bra. Tvärtom!! faktum är att de allra flesta illrar utomlands härstammar från Ferpharm (Danmark) i grunde.. och ja.. att importera sådana djur till avel , är inte så logiskt och smart enligt mig. Så att hitta bra djur utomlands kräver att ma är otroligt kritisk och lägger ner mycket jobb. annars kan man lika gärna köpa en iller hemma, om det inte är så att man bara är intresserad utav en annan färg

Shamua

Citat fra: lille_jill Dato 29. November 2009, kl. 00:24
Det samme med albino angora.

mmm.... gid det vil komme i fremtiden.. Så dejlige de er..

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Shamua88 Dato 29. November 2009, kl. 20:36
Citat fra: lille_jill Dato 29. November 2009, kl. 00:24
Det samme med albino angora.

mmm.... gid det vil komme i fremtiden.. Så dejlige de er..
Jeg har en albino semiangora. det er nåsten ligeså godt. han ser så sød fluffy ud...

Shamua

Jeg har en albino semiangora. det er nåsten ligeså godt. han ser så sød fluffy ud...
[/quote]

Men ikke helt ligeså godt :P..

Har du ikke nogen billeder af din semi? kunne godt tænkte mig at se ham?

Vh. Marianne

http://ferretopia.eu/index.php?topic=1691.0
Her et link (håber det virker) Der er mange flere billeder af ham hvis du leder efter mine billedtråde

Shamua

Hehe han er fin :).... han ligner lidt mikka :) din er bare større

Vh. Marianne

hehe tak, ja han er en ok stor basse. lige for tiden vejer han omkring 1700g

Shamua

ja okay, dobbelt så sdtor :D... mikka vejer 900 g :P.... Næste gang jeg skal til gensynsfest på oure, må jeg så ikke komme et smut forbi dig? :D

Vh. Marianne