Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Han i brunst - Hvad går vi?

Startet af Lena og Peter, 28. December 2009, kl. 20:15

Lena og Peter

Vi har en han der er gået i brunst...

Nu løber vores ilder frit rundt både ude og inde, så mit spørgsmål er, skal vi putte ham i et bur alene. Synes dette måske er lidt synd for ham, men hvad skal vi ellers gøre.. Vi har 3 hanner ( de to andre er kastereret )og to tæver som ikker er sterielliseret. Han er begyndt at jagte vores ene tæve, og de andre hanner er blevet en smule med aggressive over for os.

Jeg håber i vil hjælpe..

Batman2007

Hej.

Jeg ville sætte ham alene, med mindre i vil unger med ham..
Det kan tage hårdt på hunnerne hvis han bliver ved med at jagte dem. :)

Håber i får løst problemet. :)
Bine, Hannibal & Perle  <3 -  Batman & Trille R.I.P Priser mig lykkelig for at have haft dem.!

Bawa

^ Jeg ville også skille ham ad fra de andre, og putte ham i bur alene :)
Og så tage ham ud i nogle timer om dagen. Han kan godt trække tæverne i løb, så det skal i passe på ikke sker.

Malene

Jeg forstår det ikke helt.. Er det de hanner der ikke er i brunst, der er blevet aggressive overfor jer?
Hvis han kan gå med de andre hanner, ville jeg lade ham gøre det, hvis ikke, så skil dem ad indtil han skal kastreres eller have implantat.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lena og Peter

Citat fra: Malene Dato 28. December 2009, kl. 20:25
Jeg forstår det ikke helt.. Er det de hanner der ikke er i brunst, der er blevet aggressive overfor jer?
Hvis han kan gå med de andre hanner, ville jeg lade ham gøre det, hvis ikke, så skil dem ad indtil han skal kastreres eller have implantat.

Ja, det er de hanner der ikke er i brunst der er begyndt at nappe lidt til os, og vi har endeligt ikke tænkt os at kastererer ham eller for den sags skyld give ham et implatat.

Han kan godt gå sammen med de andre hanner.


Bawa

Så ville jeg sætte de tre hanner i bur sammen, eller de to piger :)

Starshineferrets

oavsett vad ni väljer att göra med hanen, så bör ni som nämnt dela honom från honorna. Dels kan han få dem att gå i löp, men han kan faktiskt även våldta dem, och ge dem skador. Så skall ni inte kastrera honom, förbered er på att ha honom åtskilt iaf från honorna till augusti nån gång, och beredda på att han kanske inte heller kommer att kunna gå ihop med hanarna efter en tid.

Lena og Peter

Tak for jeres svar.. Nu er der jo gået et stykke tid, og det går endelig meget godt.. Han går stadigvæk godt sammen med de andre hanner, og hunner og han skiftets til at komme ud og blive luftet.

Namilla

Går han stadig med hunnerne? Er det ikke temmelig risikabelt når tæverne ikke er sterilliseret? (og voldtager han dem ikke?) Du skrev at han jagtede den ene...

Bawa

^ Namilla: Der står at han og hunnerne skiftes til at komme ud :ja: ..

Lena og Peter

Rigtigt Bawa... De skiftes til at komme ud. :P  Men han vil gerne ud sammen med dem..  :lol:

Namilla

Okay, på den måde... jeg forstod det bare ikke på den rigtige måde...

Blackferret

Hvis han ikke er steriliseret og I ikke skal bruge ham til avl, skal han steriliseres af en dyrlæge hurtigts muligt. Det koster ikke særligt meget !!

/Ken

Lena og Peter

Citat fra: Blackferret Dato 15. Februar 2010, kl. 20:13
Hvis han ikke er steriliseret og I ikke skal bruge ham til avl, skal han steriliseres af en dyrlæge hurtigts muligt. Det koster ikke særligt meget !!

/Ken

Øhhh... hvorfor hurtigst muligt????

AlisVolatPropiis

Det er pænt svært at sterilisere en hanilder :lol: og ingen hast med kasteration...ikke for ilderens skyld...jo længere du venter jo sundere for hanilderen. -Lugt og afmærkning kan dog være en gene for ejeren :lol: