Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

God underholdning?

Startet af Julbert, 3. Januar 2010, kl. 11:01

Julbert

Hej!

Jeg vil høre om andre har nogle ideer til, hvordan man kan underholde de kære små lidt?
Det er fordi, at jeg mener jeg kan se mine to tøser indimellem keder sig lidt og finder ret hurtigt et sted i lejligheden for at sove :S -det med at sove, kan det have noget med årstiden at gøre forresten? -synes nemlig de er noget dovne for tiden.
Nå, men i hvert fald, så virker det til de nogen gange keder sig og jeg er åbenbart ikke altid lige sjov at lege med, selv om jeg kralver rundt nede på gulvet med enden i vejret for at prøve at underholde dem lidt :)
Har selvfølgelig selv prøvet nogle ting, men jeg er åbenbart ikke ret sjov i en ilders øjne, hehe.. de mister i hvert fald meget hurtigt interessen.
Hvad gør i andre? Nogle ideer? Vil gerne bruge lidt kroner på det, hvis nogen har erfaringer med at have købet noget, de små bare synes er rigtig underholdende, men gratis underholdning er selvfølgelig også velkommen - det er også lidt nemmere når man pt er på en su ;)

Glæder mig til at høre nogle forslag - hvis der kommer nogen jo :)

-og lige til sidst - kunne tænke mig sådan en tråd her nok har været oppe at vende før, men kunne umiddellbart ikke lige finde den, men ked af at bruge noges tid hvis den allerede findes.

Hilsner

Namilla

Mht at det har været oppe før, så prøv at kigge under "guldkorn"...

At de sover meget er typisk for årstiden...det er helt normalt...

Et par gode ideer til underholdning:
Tæppelegen: man trækker et tæppe eller håndklæde hen af gulvet, gerne lidt vildt... mange ildere synes det er herlig underholdning at hoppe op på tæppet, mens det er i fart, så de falder af igen...
Aktivitetskasse: En stor papkasse eller plastikkasse med et hul i, som man fylder med forskellige ting. Fx i en periode avispapir i strimler, en anden periode ris og en anden gang fx hø eller jord... Man kan så gemme godbidder i kassen og de kan bruge lang tid på at grave dem frem.
Bold-kasse: Plastikbolde som fx dem på MacDonald...
Godbids-bolde/ruller: Man kan købe bolde til at putte godbidder ind i...det er dog ikke alle ildere der fatter det. En billigere version er en toiletrulle med godbidder i, som man folder enderne sammen på...det kan de også bruge lang tid på.
Et hit kan også være fx at vende en stol om, og lægge et tæppe over...det giver også lidt udfordring...

Endelig er det jo også god aktivering at gå tur eller træne forskellige tricks...

Julbert

Hvor dum kan man være - det hele står jo næsten inde i "Guldkorn" som du skrev... der tænkte jeg bare ikke lige at kigge ind, men kan se at der da står en del, så det vil jeg da straks få læst igennem.
Tak for fif'et! :D

- skulle andre alligevel have en super ide, vil jeg da gerne høre den :)

Stubba

Citat fra: Namilla Dato  3. Januar 2010, kl. 11:13
Bold-kasse: Plastikbolde som fx dem på MacDonald...

hvad er det for nogle bolde? :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Plasic bolde i forskellige farver de har dem i toys rus