Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Et lille spørgsmål ang pelstyper...

Startet af Danja, 3. Januar 2010, kl. 19:24

Danja

Nu har jeg længe undret mig over den forskel der er på Lilli og Daisy's pels, og vil lige høre jer kloge mennesker herinde om det er helt normalt at der kan være så stor en forskel på pelsen.

Lilli har en dejlig blød og glansfuld pels, og er som en flot pels i mine øjne skal være.
Daisy derimod har en pels der virker tør og lidt ja hvad skal man sige strid eller ru.

Er det normat at Daisy's pels er som den er?
Og hvis ikke, hvad kan jeg så gøre for at den bliver "rigtig" igen?  :)

Line

Jeg har hørt at b-vitamin skulle hjælpe den fine pels på vej :)

Hmm.. Er der forskel på dere pels-længder? For jeg synes personligt at de virkelig korthårede har større tendens til at blive mere ru i det end dem med længere hår...

Julie

Det kunne også være fordi den ene er i sommerpels og den anden i vinterpels.. Vinterpels er som regel blødere

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Line Dato  3. Januar 2010, kl. 19:53

Hmm.. Er der forskel på dere pels-længder? For jeg synes personligt at de virkelig korthårede har større tendens til at blive mere ru i det end dem med længere hår...
Hmm herhjemme er det omvendt! Har to med rimelig lang pels og de får mest ru pels, mens ham jeg har med meget kort pels har den blødeste og flotteste pels!

Danja

Citat fra: Line Dato  3. Januar 2010, kl. 19:53

Hmmm synes faktisk at det er Daisys pels der er længest  :)

Æhmmm dumt spørgsmål, men hvad er der af ting med B-vitamin i som jeg kan give hende?

Line

Det er da ikke dumt...
Du kan købe flydende b-vitamin i dyrehandlen og blande det i vandet. Når jeg giver det gør jeg det dog på en teske, og så kun en dråbe eller to her og der.

Danja

Citat fra: Line Dato  3. Januar 2010, kl. 19:58
Det er da ikke dumt...
Du kan købe flydende b-vitamin i dyrehandlen og blande det i vandet. Når jeg giver det gør jeg det dog på en teske, og så kun en dråbe eller to her og der.

Hmmm så tror jeg at jeg vil prøve at give hende det på en teske, tøserne er næsten aldrig i bur herhjemme så de drikker mest af hundens vandskål  :D

Hvor hurtigt tror du at jeg vil kunne se en forskel på hendes pels (kan ikke lade værre med at tænke lidt på udstillingen d 16, det trækker vel ned at hendes pels ser sådan ud?)

Anne

der er også b vitamin i æggeblommer (uden hviden)

Line

Det er svært at sige... Det komme rjo an på om det er pga b-vitaminmangel at den er kedelig. Men jeg synes det er et forsøg værd.