Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Udbryderkongen ?

Startet af Lea, 10. Januar 2010, kl. 16:20

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 19:59
Hvordan er det anderledes at putte sit dyr i et bur?

Løbegård/bur er fandme det samme  :@ :@ :@

Der har jeg så ikke samme mening og ville også helst være fri for bur til min ilder (: nu bor han heller ikke i bur han bor frit han har dog sit bur, hvis viceværten skal komme og kigge på noget som sker sjældent så er han nødtil at være inde i det.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:02
Jamen her er så mit råd - køb 50 låse og sæt dem overalt på buret

Det råd kan jeg så ikke bruge til noget (:
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Bawa

Lea når noget er synd og man er skyld i det, må man jo være dyreplager .. da man PLAGER dyret :ja:

Mit råd om lås: køb en lås med kode på, som man sætter på døre i butikker.
Den kan han da for ***** ikke finde ud af at låse op! .. :)

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:03
Citat fra: Lea Dato 12. Januar 2010, kl. 20:02
Citat fra: Bawa Dato 12. Januar 2010, kl. 19:59
Så må jeg da være dyreplager, for mine tre piger går i en løbegård når de ikke er ude :nej:
Løbegården er STØRRE end deres bur, så jeg kan ikke lige se problemet i det?


Hvor har jeg nævnt dyreplager kunne jeg godt tænke mig at vide? jeg siger at det er syndt for dyret..

Nej men det er oki at DU havde en ilder siddende i en transportkasse :S Så der er altså forskel på folk

Nej jeg har ikke nogle dyr siddende i en kasse (: og har haft det i en weekend dog har ilderen så været ude sådan set hele dagen bare i kassen om natten og sovet.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Amazing Ferret

Hvis du gerne vil være fri for bur - så er jeg ked af jeg ikke fatter hvorfor helvede du ikke smider det ud.

Din vicevært kommer ikke HVER dag og man kan sq godt tage fri en enkelt dag fra skole(ked af at fortælle dig at det har jeg altså gjort) og det har ikke gjort mig dummere


Lea

Citat fra: PiaLyng Dato 12. Januar 2010, kl. 20:03
Du skal købe nogen låse som kan sættes fast på det faste stykke - altså et stykke somm ikke kan åbnes.
Så burde det holde ham inde.

Men er det ikke vigtigst at Balou er glad for buret ?
For hvad man kan læse vil han gøre ALT for at komme ud af buret..

Som nogen forslår som hjælp - så køb en løbegård med låg for eksempel.. Så kan han ikke komme ud..
Jeg køber selv en løbegård magen til Daisy og steffens. Den er lavet af træ - så den ikke kan løftes :)
som "låg" kan du for eksempel bruge noget net :)

Men jeg kan lige tage nogen billeder i morgen af en lukke funktion du måske kan bruge...

Du har før nævnt en lås som jeg er ved at prøve af. (:
nu er det sjældent at Balou skal have lukket sit bur.. hvis han ikke kunne lide hans bur ville han ikke bruge det så meget som han gør.. men han vil bare ikke have lågen lukket.
han skal kun være i buret lukket når min vicevært skal komme og kigge på nogle ting i min bolig. ellers er han fri .
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:06
Hvis du gerne vil være fri for bur - så er jeg ked af jeg ikke fatter hvorfor helvede du ikke smider det ud.

Din vicevært kommer ikke HVER dag og man kan sq godt tage fri en enkelt dag fra skole(ked af at fortælle dig at det har jeg altså gjort) og det har ikke gjort mig dummere



Du går ikke samme sted som mig og under samme betingelser så kan du ikke svare på fra min side af . og har ikke mulighed for at tage fri pga min vicevært kommer.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

#97
Fordi jeg godt vil beholde mit bur som jeg har lavet. kan ikke se hvorfor jeg skal smide det ud .. når jeg ikke bruger det som bur. men som sove og spise og toilet .. dog er der også det andre steder i min bolig. men nu hvor Balou er glad for sit bur kan jeg ikke se hvorfor jeg skal smide det ud ?

Så længe det er åbent er der ikke noget så kan ikek se hvorfor jeg skulle smide det ud
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

Citat fra: Bawa Dato 12. Januar 2010, kl. 20:05
Lea når noget er synd og man er skyld i det, må man jo være dyreplager .. da man PLAGER dyret :ja:

Mit råd om lås: køb en lås med kode på, som man sætter på døre i butikker.
Den kan han da for ***** ikke finde ud af at låse op! .. :)

Jeg kalder det ikke dyreplageri fordi jeg siger det er syndt. er det så også mishandling overfor mennesker fordi jeg syndes det er syndt for en person ?
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Lea Dato 12. Januar 2010, kl. 20:09
Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:06
Hvis du gerne vil være fri for bur - så er jeg ked af jeg ikke fatter hvorfor helvede du ikke smider det ud.

Din vicevært kommer ikke HVER dag og man kan sq godt tage fri en enkelt dag fra skole(ked af at fortælle dig at det har jeg altså gjort) og det har ikke gjort mig dummere



Du går ikke samme sted som mig og under samme betingelser så kan du ikke svare på fra min side af . og har ikke mulighed for at tage fri pga min vicevært kommer.
Hmm kunne man så ikke ikke i sådanne tilfælde ha et mindre kaninbur stående som han kunne blive lukket ind i den dag du ved viceværten kommer på besøg??? og så lukke ham ud ligeså snart du kommer hjem. Altså hvis du virkeligt gerne vil ha ham fritgående til hverdag?!

Amazing Ferret

Citat fra: Lea Dato 12. Januar 2010, kl. 20:09
Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:06
Hvis du gerne vil være fri for bur - så er jeg ked af jeg ikke fatter hvorfor helvede du ikke smider det ud.

Din vicevært kommer ikke HVER dag og man kan sq godt tage fri en enkelt dag fra skole(ked af at fortælle dig at det har jeg altså gjort) og det har ikke gjort mig dummere



Du går ikke samme sted som mig og under samme betingelser så kan du ikke svare på fra min side af . og har ikke mulighed for at tage fri pga min vicevært kommer.


Du får ikke mig til at tro at hvis du fortæller de mennesker på det sted du er at du skal være hjemme en dag at de så blankt siger nej. Det er sq noget der kan ske for os alle

Eller også må du fortælle din vicevært at du først er hjemme efter kl et eller andet

Jeg er ked af at sige det, men dine undskyldninger kan jeg ikke rigtig bruge til noget

Bawa

Citat fra: Lea Dato 12. Januar 2010, kl. 20:12
Citat fra: Bawa Dato 12. Januar 2010, kl. 20:05
Lea når noget er synd og man er skyld i det, må man jo være dyreplager .. da man PLAGER dyret :ja:
Mit råd om lås: køb en lås med kode på, som man sætter på døre i butikker.
Den kan han da for ***** ikke finde ud af at låse op! .. :)
Jeg kalder det ikke dyreplageri fordi jeg siger det er syndt. er det så også mishandling overfor mennesker fordi jeg syndes det er syndt for en person ?
Nej nej .. Bare glem det ;)

Lea

Citat fra: A_M_T Dato 12. Januar 2010, kl. 20:12
Hmm kunne man så ikke ikke i sådanne tilfælde ha et mindre kaninbur stående som han kunne blive lukket ind i den dag du ved viceværten kommer på besøg??? og så lukke ham ud ligeså snart du kommer hjem. Altså hvis du virkeligt gerne vil ha ham fritgående til hverdag?!

Jeg har et bur som jeg spørger til råds om låse og det bur kan han sagtens være i mens jeg ikke er hjemme, når viceværten kommer. dog skal den rigtig låseteknik findes. (dog har jeg fundet ud af det)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Lea Dato 12. Januar 2010, kl. 20:16
Citat fra: A_M_T Dato 12. Januar 2010, kl. 20:12
Hmm kunne man så ikke ikke i sådanne tilfælde ha et mindre kaninbur stående som han kunne blive lukket ind i den dag du ved viceværten kommer på besøg??? og så lukke ham ud ligeså snart du kommer hjem. Altså hvis du virkeligt gerne vil ha ham fritgående til hverdag?!

Jeg har et bur som jeg spørger til råds om låse og det bur kan han sagtens være i mens jeg ikke er hjemme, når viceværten kommer. dog skal den rigtig låseteknik findes. (dog har jeg fundet ud af det)
Super, så er emnet vel uddebatteret?!

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:15
Citat fra: Lea Dato 12. Januar 2010, kl. 20:09
Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Januar 2010, kl. 20:06
Hvis du gerne vil være fri for bur - så er jeg ked af jeg ikke fatter hvorfor helvede du ikke smider det ud.

Din vicevært kommer ikke HVER dag og man kan sq godt tage fri en enkelt dag fra skole(ked af at fortælle dig at det har jeg altså gjort) og det har ikke gjort mig dummere



Du går ikke samme sted som mig og under samme betingelser så kan du ikke svare på fra min side af . og har ikke mulighed for at tage fri pga min vicevært kommer.


Du får ikke mig til at tro at hvis du fortæller de mennesker på det sted du er at du skal være hjemme en dag at de så blankt siger nej. Det er sq noget der kan ske for os alle

Eller også må du fortælle din vicevært at du først er hjemme efter kl et eller andet

Jeg er ked af at sige det, men dine undskyldninger kan jeg ikke rigtig bruge til noget

Det er der ikke mulighed for hvor jeg er.
Min vicevært har fri når jeg er hjemme.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3