Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Rense øre?

Startet af Danja, 12. Januar 2010, kl. 18:31

Danja

Nu er der jo ikke så længe til udstillingen (weeeeeee) så skal jo have renset Daisys øre. Men hvordan gør man lige det? Bruger i bare en fugtig vatpind, og hvordan hulen får jeg hende til at sidde stille imens? Hun synes da så bestemt ikke at jeg skal røre ved hendes øre!  >:|

Og lige et andet lille spørgsmål
Hvor lang tid før udstillingen putter i jeres dyr i bad og hvad vasker i dem i? :)

FerretParadise

Ja jeg bruger bare alm vatpinde til dyrenes øre.
Nu er mine ret vant til at få renset øre, så de sidder pænt stille, men dengang de skulle lære det, da tog jeg det hele stille og roligt, talte sødt til dem, og gjorde det til en god oplevelse for dem.

Jeg vasker ikke mine dyr inden udstillingen, ikke denne her, de blev vasket i oktober.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Jeg dypper vatpinden i lidt madolie for så er det nemmere at få snavset ud(synes jeg)  :)

Jeg vaskede 2 ildere i går og i morgen kommer den sidste i bad

Katrine

Jeg bruger også en alm. vatpind, men jeg er ikke super god til at få det ud, (putter dommerne en vatpind i øret på dem, eller kigger de bare ind i øret?)

Jeg vaskede Loppen for en uge siden.
Ildere: Loppen & Bamse

FerretParadise

Dommere ser dem bare i ørene. ;)
Ann Hillerslev.

Danja

Super, tak for jeres svar :)
Hvor lang tid før udstillingen anbefaler i at man ranser deres øre? Er det samme dag, et par dage før, eller? :)

Amazing Ferret

Jeg renser dem dagen før, men jeg har vatpinde med på selve dagen og så kigger jeg lige efter om der sidder noget

Shamua

Jeg renser ørene dagen før. og så regner jeg med at tjekke dem om morgenen..

Mikka er helt vildt kilden i ørene, så jeg bliver nødt til at gøre det hurtig og holde hans hoved, men han får ros hele tiden og godbidder efter samt olie.. Prøver at gøre det så positivt for ham som muligt, fordi han hader det!..
Så bruger jeg også vatpinde, og hvis jeg bruger noget vand, så er det lunkent. tror de hader koldt vand.. det er hvertfald mit indtryk.!

Vh. Marianne

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

Anne

Jeg sidder som regen på gulvet med benene bøjede, så jeg kan hvile dyret op af mine lår/knæ. SÅ tager jeg dem i nakken med venstre hånd og renser ører med en vatpind jeg har i højre. Jeg er en af de klamme der sutter på vatpinden først, fordi at det tager snavset bedre hvis den er våd (ligesom amazings madolie). Mine er ok til det, de har prøvet det mange gange, men jeg sørger altid for at gøre det hurtigt og effektivt, og så en masse ros til dem bagefter når det er overstået.

Stubba

Jeg kæmper hver gang :D men hvis jeg venter til de sover, så tror de bare jeg nusser deres øre og så går det stille og roligt. hehe.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua

Citat fra: Rofus Dato 12. Januar 2010, kl. 19:58
Jeg kæmper hver gang :D men hvis jeg venter til de sover, så tror de bare jeg nusser deres øre og så går det stille og roligt. hehe.

Du er snu :P

Vh. Marianne

Namilla

Citat fra: Anne Dato 12. Januar 2010, kl. 19:57
Jeg sidder som regen på gulvet med benene bøjede, så jeg kan hvile dyret op af mine lår/knæ. SÅ tager jeg dem i nakken med venstre hånd og renser ører med en vatpind jeg har i højre. Jeg er en af de klamme der sutter på vatpinden først, fordi at det tager snavset bedre hvis den er våd (ligesom amazings madolie). Mine er ok til det, de har prøvet det mange gange, men jeg sørger altid for at gøre det hurtigt og effektivt, og så en masse ros til dem bagefter når det er overstået.

Bare du kun sutter på vatpinden inden, så er det okay...*G*
Jeg bruger ørerens fra dyrlægen, når jeg renser ører på dyrene...(clean aural hedder det). Så drypper jeg først det ind i ørerne og gnider lige ørerne lidt, for at løsne snavset, og så lidt rensemiddel på vatpinden for at få snavset ud..., og en klat ferretone på maven, så ligger de stille imens...(men en hånd i nakken for lige at holde dem stille, er nok en god ide, så man ikke stikker vatpinden for langt ind, hvis de pludselig spraller)...
Derudover tror jeg ikke det er så god en ide at rense ører lige inden udstillingen, for jeg har i hvert fald lagt mærke til at de kan blive lidt røde, når man lige har renset dem...

NemoToft

Hej.
Jeg bruger, lige som Namilla, ørerens til hund/kat. Mildt løft i nakken, et par dråber i begge ører og så gnubbe lidt. Lidt rense middel på vat pinden og så renses der. Jeg bruger baby vat pinde. Det er dem med "kuglen" på, så man ikke kommer for langt ned i øret. Så skiftevis lidt rensen og lidt afslapning med godbid. De tager det mega pænt. Og flyver frem mod bordret, når de bliver sat ned, fordi det ved at der er lækkerier på vej  :)

Danja

Altså det der med at give dyrene godbider er jeg selv en stor tilhænger af, desværre er Daisy ualmindeligt kræsen, det eneste jeg har kunne få hende til at spise udover hendes foder er noget vitaminpasta som jeg købte ved dyrlægen, men selvfølgelig er jeg løbet tør for det :(

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan give en kræsen ilder? Jeg har prøvet med æggeblomme, råt kød, forskellige kattegodbidder, forskelligt pålæg, fiskeolie (hun vil gerne have det på hendes mad, men ikke rent) oh jeg er altså ved at løbe tør for ideer til hvad jeg kan prøve at forkæle hende med.
Havde det bare været Lilli så var der bestemt ikke nogle problemer, hun er virkelig altædende  :lol: