Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Gamle Muddi

Startet af lussingen, 4. Februar 2010, kl. 07:43

lussingen

Muddi bliver 6 år til maj. Hun er en frisk gammel ilderdame, der godt kan lide at lege med de andre, men som også sover lidt mere end gennemsnittet.
Nu har hun dog ændret adfærd. Hun har de sidste to dage været mere træt og har ikke orket at lege. Igår aftes kastede hun op og havde dårlig mave.
Jeg må ærlig talt indrømme at jeg er bange for, at tiden måske er kommet :( Hun skal til dyrlægen (Alison) i dag. Jeg frygter det værste, men håber det bedste. Under alle omstændigheder kan jeg trøste mig med, at hun i den tid hun har boet hos os, ikke har haft en eneste sygedag.
Så nu krydser hele familien fingre for gamle Lykke-Muddi.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Sølvsten

Held og lykke med Muddi (sødt navn iøvrigt).

Peewit

Vi krydser fingre for at alt går som det skal.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

FerretParadise

Jeg vil også krydse alt hvad jeg har for hende, og sende hende mange positiv tanker.
Ann Hillerslev.

lussingen

tusind tak, hvor er I søde. Alison har beholdt Muddi for at tage nogle blodprøver. Hun kunne ikke umiddelbart mærke nogle knuder, og hun sagde, at hendes muskelmasse var rigtig fin hendes alder taget i betragtning. Der kan være mistanke om binyrekræft eller insolinoma. Dette vil blive undersøgt i dag og svaret får jeg i morgen. Umiddelbart er jeg lettet, dog bekymrer det mig meget, at der kan være mulighed for insulinoma, det var jo netop den sygdom Binks havde og som han blev aflivet for.
Jeg glæder mig til at komme ind og hente vores Muddi med hjem, så skal hun forkæles <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Det lyder da positivt, at Allisom umiddelbart ikke kunne mærke noget i hende, og at hendes muskelmasser er fin. Jeg vil stadig krydse fingre for hende.
Hvornår kan du så hente hende?
Ann Hillerslev.

lussingen

Ann: Ja, jeg blev også lettet over, at der ikke blev fundet noget i første omgang. Jeg kan hente hende i eftermiddag. Hun var absolut ikke samarbejdsvillig, da de skulle undersøge hende, hun forsøgte at nappe Allison flere gange :fnis: Det er heldigvis gode gamle Muddi: hvis hun ikke har lyst til noget/gider noget, så napper hun i fingrene :fnis:
Jeg håber selvfølgelig "bare" at hun har pådraget sig en virus eller en infektion, det kan da behandles relativt hurtigt og nemt.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Nadii

Åhh ja, jeg har også to gamle damer på snart 6 år, lige så snart det kommer det mindste tegn på sygdom, gemmen tjekker jeg dyret og hvis det bliver ved ryger de til dyrelægen  :ja:


Men det da godt at muddi er okay  :dans:

Hun lever sikkert et par år til :), sådan er det altid med vores dyr pludselig ligner det de er på kanten til Regnbuebroen også ligså snart vi snakker om aflivning og de pludselig friske som havørne, også plejer de normalt lige at holde et par år til  :lol:

lussingen

Lige en lille update på Muddi :)
Muddi fik igår et suprelorin implantat. Allison mente at hun havde en begyndende binyrekræft, så derfor implantatet. Muddi var rigtig frisk igår og kastede ikke op eller havde dårlig mave.
Da hun kom hjem, gik hun straks igang med at spise, og lidt senere kom hun da også ud og nussede lidt.
Nu håber vi at vi får vores gamle Muddi igen :dans:
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Sølvsten

Hvor er det dejligt at høre!

FerretParadise

Det lyder rigtig fornuftigt med implantatet, det havde jeg også givet hende, hvis det havde været min ilder.
Jeg håber at hun nu bliver helt sig selv igen, og lever maaaange år endnu.
Masser af positive tanker herfra og til jer. :)
Ann Hillerslev.

lussingen

Tusind tak skal I have :)
Ja, vi krydser fingre for, at hun bliver sit gamle jeg igen.
Her til morgen stod hun og spiste da jeg stod op. Jeg tog hende lige ud inden jeg skulle på arbejde, og så sad hun ellers hos mig og fik ducksoup på en ske (man er vel lidt sær, hun nægter at spise det fra en tallerken :fnis:). Da hun var færdig med at spise, skyndte hun sig at putte sammen med Speedy, så det ser ud til at hun har det godt.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Julbert

Dette bette liv.. håber hun er på rette vej nu, så hun bilver på toppen igen :)
Hehe, men ja, lidt sær skal man næsten være når man er ilder ;)

AlisVolatPropiis

Åh gud ....og puha altså...håber i beholder jeres dejlige Muddi pigen længe endnu :D sikke noget at skulle igennem altså. Men det tegner heldigvis rigtig godt :D

Anne

Dejligt at hun er frisk igen :D jeg havde også valgt implantatet.