Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hjælp mig med at vælge et navn

Startet af Danja, 22. Februar 2010, kl. 19:12

FerretParadise

Ej det skal han altså ikke.
Jeg vil bestemt fraråde dig fra at sætte ham på slankekur, han vil naturlig tabe sig lidt nu han er blevet kastreret. Men bestemt ikke 500 gram, hvilket også ville være alt alt for meget for ham at tabe.
Ann Hillerslev.

mette11

Jeg ville heller ikke sætte en ilder på slankekur. Men sørg for at han får masser af motion og noget godt foder, så skal han nok få den vægt der er rigtig for ham. Der er meget få ildere som er overvægtige uden en meget god grund (dvs. manglende motion). De fleste ildere bliver lidt tykkere om vinteren, men det er naturligt og gør ingenting. Min ene han vejer næsten ½kg. mere om vinteren end om sommeren! Mine ildere får masser af protein og fedt (nok mere end de fleste ildere) og de er alle meget flotte!

Jeg har engang selv haft en ilder som var seriøs fed da jeg fik hende. Hun havde så også tilbragt hele sit liv i et marsvinebur og aldrig været ude og løbe. Hun tabte sig langsomt, da hun begyndte at få motion og blev normal relativt hurtigt. Jeg ved ikke hvilke forhold din ilder kommer fra, men jeg synes bestemt ikke at du skal sætte ham på slankekost.

Danja

Citat fra: FerretParadise Dato 23. Februar 2010, kl. 14:33
Ej det skal han altså ikke.
Jeg vil bestemt fraråde dig fra at sætte ham på slankekur, han vil naturlig tabe sig lidt nu han er blevet kastreret. Men bestemt ikke 500 gram, hvilket også ville være alt alt for meget for ham at tabe.

Jeg synes også at det lyder lidt voldsomt med 500g, det er jo næsten 1/3 del af hans vægt han skal tabe sig...

Citat fra: mette11 Dato 23. Februar 2010, kl. 14:40
Jeg ville heller ikke sætte en ilder på slankekur. Men sørg for at han får masser af motion og noget godt foder, så skal han nok få den vægt der er rigtig for ham. Der er meget få ildere som er overvægtige uden en meget god grund (dvs. manglende motion). De fleste ildere bliver lidt tykkere om vinteren, men det er naturligt og gør ingenting. Min ene han vejer næsten ½kg. mere om vinteren end om sommeren! Mine ildere får masser af protein og fedt (nok mere end de fleste ildere) og de er alle meget flotte!

Jeg har engang selv haft en ilder som var seriøs fed da jeg fik hende. Hun havde så også tilbragt hele sit liv i et marsvinebur og aldrig været ude og løbe. Hun tabte sig langsomt, da hun begyndte at få motion og blev normal relativt hurtigt. Jeg ved ikke hvilke forhold din ilder kommer fra, men jeg synes bestemt ikke at du skal sætte ham på slankekost.

Han har aldrig været i bur i hans tidligere hjem, men har tøffet rundt som ene ilder sammen med en lille hund. Han er meget magelig (læs doven) så tror ikke at han har været vandt til at løbe rundt og lege osv, hvilket jeg er sikker på at min Daisy nok skal få lavet om på ;)

Jeg tror bare at jeg vil sørge for at han kommer med ud og gå nogle små ture til at starte med, og så må han tabe sig det han kan ved det.
Min dyrlæge snakkede om at jeg skulle til at tage noget fodder fra ham, men det hverken kan eller vil jeg. Mine dyr har altid haft foder til at stå fremme hele tiden og det vil jeg ikke ændre på :)

Anne

Måske din dyrlæge tror han tager på efter en kasteration sopm en kat ville gøre? Det er jo lige omvendt, han taber sig højest sandsynligt når kuglerne forsvinder.

500 gram er enormt meget at tabe. HVis det var min ilder så havde jeg ikke fulgt det råd, men muligvis fået det gjort et andet sted.

Det er ikke ment som en kritik af din dyrlæge, men det er et råd der ikke er ret meget logik bag, da hans vinterpostning jo ikke har så meget at gøre med operationen, da bollerne er ret nemme at gå til. Så skulle det være fordi der var fare for hans helbred pga vægten, men det skulle han have taget prøver for at konstatere jo.

Lea

Citat fra: Danja Dato 23. Februar 2010, kl. 14:31
Citat fra: ilderbanden Dato 23. Februar 2010, kl. 11:14
Nej han er da ikke fed... MEN han ligner nu heller ikke en der sulter... :fnis:

He he har lige været ved dyrlæge med ham i dag da han skulle snittes, og hun mener at han skal tabe sig omkring 500g siå vi må igang med en lille slankekur og masser af motion :lol:

Hva med at vente til han er snittet, de taber sig normalt efter (:

Min dreng vejet 1700-1800g hvor han var Viril . og han vejer nu 1200-1300g efter han er blevet kasteret
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Amazing Ferret

Altså mine drenge har kun taget på efter de er blevet snittet  - og to af dem har hverken tabt sig eller taget på

Lea

Har kun oplevet at de har tabt sig efter.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Shamua

Super fantastisk smukt navn :D lige noget jeg selv kunne have fundet på  :love:

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hmm mine drenge har altså også kun tabt sig efter det blev kats.