Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Handicap klassen = Lægeerklæring

Startet af Lena og Peter, 3. Marts 2010, kl. 21:16

Lena og Peter

Jeg har lige et spørgsmål til jeg der er tilmeldt handicap klassen.
Skal I alle stille med en læge erklæring?

Grunden til jeg spørger er at jeg finder det lidt mærkeligt at vi skal komme med en lægeerklæring på Balou, som har et fysisk syndeligt handicap.. Han har skæv underkæbe.

Vi har spurge vores dyrelæge om hvad en lædeerklæring koster og prisen er kr. 550,- hvis vi ikke skal andet, og da alle vores dyr lige er blevet vacc. håber vi da ikke at vi skal bruge hende.

Anne

Regler er vel regler, men måske du kan nøjes med at få lægen til at skrive en seddel? Det kan man nogengange med menneskelæger, hvor de bare skriver under på det der helt åbentlyst er galt. En lægeerklæring indebærer jo ofte et stort sundhedstjek og er derfor dyrere end hvis dyrlægen bare lige skriver et par linier og en underskrift.

Lena og Peter

Jeg vil da lige spørge Julia, her om et par dag, når det værste med tilmeldningerne har lagt sig. Tak for rådet.

Barky

Det er nok med en seddel, som Anne beskriver. Dyrlægen skal bare skrive under på det. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Nu er jeg ganske sikker på i kun skal dokumentere at han har et handicap, et helt sundhedstjek er ikke nødvendigt, en note i sundhedsbogen, eller et stykke papir med forklaring, underskrift og (retter lige julia) dyrlægens stempel er nok.

Og selvfølgelig skal ALLE komme med sådan en -hvis de ønsker at stille i handicap klassen, det er ikke kun for at ramme jer personligt. Ej heller får i fordi i deltager med et dyr med mere synlige handicaps end andre lov til at slippe...det er lige for alle!

:)

Lena og Peter

Det er jeg også sikker på nu at vi bare skal have et dokument, men vi fik altså to mails fra Julia hvor der stod at vi skulle komme med en dyrelæge erklæring.

Jeg har jo fået bekræftet herinde at det ikke er rigtigt, og at vi bare skal have et stykke papir fra vores dyrelæge.

Så det var jo godt at vi skrev det herinde og at Julia skrev det andet til os skyldes jo nok bare at hun har haft travlt med alle de tilmeldninger der er kommet.

Anne

Det er da ikke fordi hun har givet jer forkerte oplysninger. Spørgsmålet er vel mere havd man lægger i det. når der står lægeerklæring i universitetes regler her f.eks. så er en seddel stadig også nok.

Lena og Peter

Nu vil jeg nok sige at der er forskel på en seddel og en dyrelæge erklæring.

Seddel kan dyrelæge skrive uden at se dyret, hvor imod en dyrelæge erklæring skal de have dyret ind til et sundhedscheck.

Anne

det er jo hvordan man tolker ordet og lidt flueknepperi. Min pointe var bare at der for mig at se ikke er tale om en fejl fra vifs side, men om hvordan man tolker ord forskelligt.

Lena og Peter

Jeg er ikke enig. Men jeg gider ikke starte en diskussion over det... Vi slipper for at komme med en dyrelæge erklæring og det var endelig også det træden gik ud på, da vi synes det var lidt vildt at skulle komme med et stykke papir til kr. 550,-

Ikke hvis fejl det er og om der var en fejl.

FerretParadise

Jeg synes ikke det er helt fair overfor Julia dette her.

I sin første mail til jer skrev hun, at vi skulle have en dokumentation fra dyrlægen.
Så skriver du tílbage og spørger selv om vi skal have en dyrlægeerklæring, eller om et fotografi af ham er nok, og hun svarer dig med at det skal være en dyrlæge erklæring. Så ordet erklæring har du selv bragt op.
Og hun skrev det kun en gang.

Ret skal være ret.

Og det er nok med et stykke papir fra din dyrlæge på, at kæben er skæv, og så bare dato, dyrlægens underskrift og stempel.

Jeg har selv sådanne attester på to af mine dyr, og jeg har scannet dem ind, og har dem så liggende på min pc, for dem skal jeg bruge hver gang jeg tilmelder dem til en udstilling. Så det har været en engangsudgift. ;)
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Du har på ingen måde fået at vide at du SKULLE have en lægeerklæring fra VIF.

Med julias tilladelse er her hendes del af korrespondancen ang. emnet:

CitatJeg skal bruge dokumentation fra dyrlæge på Balou's kæbe, men ellers er han sat i Handicap klassen. Får jeg ikke dokumentation, må jeg rykke ham til alm. klasse.

(dette kan enten scannes eller sendes med posten til adr: )

Og i en senere mail...
CitatDet burde ikke koste alverden at få en erklæring på at han har en skæv kæbe. Det kan f.eks ordes i forbindelse med vaccination eller andet dyrlæge besøg.

Jeg skal bare have den inden VIF afholdes. :)

Jeg kan absolut ingen steder se at julia kræve en hel helbredsundersøgelse af jeres ilder. Men blot dokumentation/erklæring eller udtalelse om man vil, på at han har et handicap fra jeres dyrelæge. Ellers kan han ikke stille i handicap. Det er faktisk ganske normal kotyme og har aldrig før skabt problemer.

Lena og Peter

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  4. Marts 2010, kl. 17:33
Du har på ingen måde fået at vide at du SKULLE have en lægeerklæring fra VIF.

Med julias tilladelse er her hendes del af korrespondancen ang. emnet:

CitatJeg skal bruge dokumentation fra dyrlæge på Balou's kæbe, men ellers er han sat i Handicap klassen. Får jeg ikke dokumentation, må jeg rykke ham til alm. klasse.

(dette kan enten scannes eller sendes med posten til adr: )

Og i en senere mail...
CitatDet burde ikke koste alverden at få en erklæring på at han har en skæv kæbe. Det kan f.eks ordes i forbindelse med vaccination eller andet dyrlæge besøg.

Jeg skal bare have den inden VIF afholdes. :)

Jeg kan absolut ingen steder se at julia kræve en hel helbredsundersøgelse af jeres ilder. Men blot dokumentation/erklæring eller udtalelse om man vil, på at han har et handicap fra jeres dyrelæge. Ellers kan han ikke stille i handicap. Det er faktisk ganske normal kotyme og har aldrig før skabt problemer.

HVIS DU SKAL BRUGE VORES MAIL SÅ BRUG DEN HELE

Vi skal bruge en dyrlæge erklæring. :)

Mvh
Julia

og i en dyrelægeerklæring er der et sundhedscheck.

FerretParadise

Jeg tror ikke du har læst mit indlæg længere oppe. ;)
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Citat fra: FerretParadise Dato  4. Marts 2010, kl. 17:33
Jeg synes ikke det er helt fair overfor Julia dette her.

I sin første mail til jer skrev hun, at vi skulle have en dokumentation fra dyrlægen.
Så skriver du tílbage og spørger selv om vi skal have en dyrlægeerklæring, eller om et fotografi af ham er nok, og hun svarer dig med at det skal være en dyrlæge erklæring. Så ordet erklæring har du selv bragt op.
Og hun skrev det kun en gang.

Ret skal være ret.

Og det er nok med et stykke papir fra din dyrlæge på, at kæben er skæv, og så bare dato, dyrlægens underskrift og stempel.

Jeg har selv sådanne attester på to af mine dyr, og jeg har scannet dem ind, og har dem så liggende på min pc, for dem skal jeg bruge hver gang jeg tilmelder dem til en udstilling. Så det har været en engangsudgift. ;)

Igen denne træd blev ikke oprettede for at være efter nogle, men kun fordi vi åbenbart har misforstået hinanden. Ja hun skrev i den første mail at vi skulle have dokumentation fra vores dyrelæge, og det har vi så åbenbart misforstået.