Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Det kommende nye bur. (hjemmelavet)

Startet af CarinaNielsen, 14. Marts 2010, kl. 21:32

CarinaNielsen

hej.
Som nogen af jer ved bygger vi et kæmpe bur til mine små børn, og de nu kommende. :)
Vil lige sige det er hjemmelavet og kan sagtens laves på bestilling. det billede som jeg vil vise jer er en af kasserne, i skal forstille jer en kasse som er magen til oven på den og endnu en oven på den så der til sidst 4 kasser oven på hinanden, der hvor der er huller alltså foran skal der være hønsenet, der vil så være huller nogle steder i gulvet som de kan rende i gennem., og svigerfar laver en jern skuffe i bunden hvor jeg kan tage kattebakken ud. :)

Men husk den er ikke færdig.

Tryk på billedet så bliver det større det virke ikke helt for mig når det angår oglægge billeder her ind.
Basserne fra Herning. :)

cibatuchsi

det kommer da til at se skide godt ud, glæder mig til at se billeder når det er færdigt.
der er dog en ting der undre mig, hvor skal der være låger henne?

KariN

Det bliver da et fint bur :) Men altså jeg ville ikke turde stole på hønsenet, er ret sikker på at det ikke kan holde en ihærdig ilder inde, jeg ville bruge voliere net i stedet :)

Men jeg glæder mig til at se det færdige resultat :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

CarinaNielsen

heheh hov , glemte da lige og skrive i en ene ende skal der være låge, :) men det er en låge vi skal bruge foran kan i jo se der er et hul de kan komme ud af :)..

Shamua

synes det ser rigtig flot ud :) der kommer vel en låge i det store hul foran?

Vh. Marianne

cibatuchsi

Citat fra: CarinaNielsen Dato 14. Marts 2010, kl. 21:48
heheh hov , glemte da lige og skrive i en ene ende skal der være låge, :) men det er en låge vi skal bruge foran kan i jo se der er et hul de kan komme ud af :)..
det lyder godt, for ville jo ikk være godt hvis i ikk kunne tørre op efter små uheld i de inderste hjørner;)

CarinaNielsen

Nej det foran skal ikke kunne ådnes fordi jeg kann tage hele min krop der inde. :O

Anne

Det ser fedt ud! Men som karina siger så er hønsenet ikke stærkt nok til ildere. HVis i køber minknet, så er i sikre på det holder! JEg har selv volierenet i mit bur, og det har de bøjet ret meget med igennem tiden. Næste gang vi skal bygge noget er det med minknet.

Thomas klausen

hvad vil du belægge jern kassen med? ellers ser det fedt ud

Line

Jeg har volierenet på mit bur, og den eneste grund til at det holder er at de ikke bider i det. Der bøjer gevaldigt når de kravler i det. En anden gang vil jeg anskaffe mig minknet. Vil og sige at hvis de virkelig vil ud, så kan de altså bide sig ud af minknet, men der er stadig noget stærkere i det.

Sølvsten

Hvor ser det fint ud! Husk at give det en god gang lak.

Nadii

Ser totalt lækkert ud !! Glæder mig til at se det når det færdigt :)  :dans:

CarinaNielsen

hej alle sammen, nu har vi fået  købt noget minknet. fordi det er jo åndsvagt hvis vi laver det med hønsenet og det ikke dur. :) og Thomas den jern skuffe skal ikke belægges med noget dem bliver vasket hver dag og det er der der skal være kattebakke, og Kan ikke husk hvem det skrev det med lakeres, hehe det bliver malet hvidt og lakeres udenpå. :)

AlisVolatPropiis

ser godt ud....husk at købe den rette lak....mit ellers hvide bur med ret så mange lag gulvlak blev ødelagt i løbet af no time...der kom gule plamager visse steder :(

CarinaNielsen

hehe ja vi skal finde det rigtige lak. :)