Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hofteleds-dysplasi

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 1. April 2010, kl. 09:56

Soelberg`s SUN ferret




Soelberg`s SUN ferret


jeg har vist bare aldrig hørt om ildere med dysplasi. Nogen der har ??

Charlotte

Nu er det min faste dyrlæge Lone Riberholt fra Jagtvejens dyreklinik der har vurderet at han har hd. Hvis I mener at I har mere forstand på ildere end hende, så skal I da være velkommen til at fortælle mig hvad han så fejler for det er tydeligt at se at der er noget galt når Balder går.
Hvad er problemet i at jeg er ærlig og ikke skjuler det eller ham??? Havde det været bedre???
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Charlotte Dato  3. April 2010, kl. 11:08
Nu er det min faste dyrlæge Lone Riberholt fra Jagtvejens dyreklinik der har vurderet at han har hd. Hvis I mener at I har mere forstand på ildere end hende, så skal I da være velkommen til at fortælle mig hvad han så fejler for det er tydeligt at se at der er noget galt når Balder går.
Hvad er problemet i at jeg er ærlig og ikke skjuler det eller ham??? Havde det været bedre???

Jeg siger ikke at han ikke har hd, men har aldrig hørt om det før hos ildere.
Jeg kender generelt ikke så meget til hd, men kan det ikke være arveligt ??

Julie Stuhr

Citat fra: Charlotte Dato  3. April 2010, kl. 11:08
Nu er det min faste dyrlæge Lone Riberholt fra Jagtvejens dyreklinik der har vurderet at han har hd. Hvis I mener at I har mere forstand på ildere end hende, så skal I da være velkommen til at fortælle mig hvad han så fejler for det er tydeligt at se at der er noget galt når Balder går.
Hvad er problemet i at jeg er ærlig og ikke skjuler det eller ham??? Havde det været bedre???

Jeg tror ikke folk mener noget ondt med det, vi har bare ikke hørt om det før hos ildere. Og der findes en del ilder-inkompetente dyrlæger rundt omkring, og hvis det havde været sådan en dyrlæge er der ikke noget at sige til hvis folk er mistroiske :)
Men det er jo kun godt du siger det som det er :)

Charlotte

Julie > Tak.

Soelberg > Selvom du ikke har hørt om det før, så behøver det jo ikke være forkert at han har det.  ;) Og det er netop derfor alle hvalpene bliver kastreret og steriliseret inden de bliver solgt. Lone ved ikke om det er arveligt hos ildere men da det er MEGET arveligt hos hunde, tør jeg ikke tage chancen for at nogle avler på dem. Ja drengene bliver kastreret tidligt men ikke før Lone mener de er parate til det. Og både hende og jeg kan stå inde for at det bliver omkring de 3 måneder. Når jeg skriver omkring er det fra de er fyldt 3 måneder og ældre. Der er ikke lavet nogle videnskablige undersøgelser på ildere fra Europa ang sammenhæng mellem tidlig modsat sen kastrering og udvikling af sygdomme. Derfor har jeg valgt som jeg har. I er mere end velkomne til at have en anden mening, men husk at vi lever i et frit land, og vi har heldigvis alle lov til at have forskellige meninger.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Charlotte Dato  3. April 2010, kl. 14:47

Soelberg > Selvom du ikke har hørt om det før, så behøver det jo ikke være forkert at han har det. 

jeg prøver lige igen. Jeg siger IKKE at han ikke har hd.

Anne

Randi: helle havde en der havde det også. En af nick og jay mener jeg. Ham hun svømmetrænede med.

Charlotte: der behøver jo ikke være noget ondt i at Randi spørger om vi andre har hørt om HD ved ildere før. Hvorfor skulle man også lyve sine hvalpe til en arvelig sygdom, det er der jo ingen der gør.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Anne Dato  3. April 2010, kl. 20:03
Randi: helle havde en der havde det også. En af nick og jay mener jeg. Ham hun svømmetrænede med.

ja hun svømmetrænede godtnok med en af hendes, men vidste ikke at det var hd

Anne

Det mener jeg helt bestemt den havde.

Namilla

Jeg mener ikke det var pga hd... var det ikke fordi den havde haft brækket hoften og var blevet opereret for sent, så leddene var blevet dårlige? Sådan mener jeg det hang sammen... men det kan være en af de andre jeg tænker på...