Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Renovering av (föde)bur!

Startet af Starshineferrets, 4. April 2010, kl. 23:40

Starshineferrets

Har köpt en begagnad kaninbur, som jag funderade på om jag kunde göra i ordning, och ha som valpningsbur de första veckorna till mina höjdhoppande damer. Tanken är sen att den skall stå öppen i sovrummet som en mysbur till illrarna, så att jag kanske får ha min komode i fred ; )
Det visade sig att buren var större än vad jag hade trott när jag hade satt ihop den.. så ja... har ingen aning om vart jag ska få plats med den :P

Så här såg den ut i annonsen...

Resultatet:

Innan hyllan är på plats

med hylla

Aircontidtioning?

FerretParadise

Du har da godt nok gjort et flot job med at gøre det bur smukt. Hold da helt op, det kunne du tjene penge på.
Jeg glæder mig til at høre, hva dine piger siger til, at være det med deres hvalpe.
Jeg synes jo selv jeg har en del problemer, når jeg har hvalpe her. Så nu venter jeg på at høre fra dig, om hvordan det er gået.

Super flot er det virkelig.

P.s. Hva ska du ha for at lave et lige så smukt til mig? :P
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

hahaha tack så mycket! Nja.. det ser ju inte lika fint ut på nära håll :P är aldeles för otålig för att låta färgen torka ordentligt :P
men vänta du några veckor så har jag säkert blivit galen på den buren, så kommer den med posten till dig :P

pinkroses

Virkelig flot bur  :dans:
Du er godt nok kreativ  :)

Malene

Wow, hvor er det bare blevet fedt! Du burde da blive indretningsarkitekt eller noget, i stedet for :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lena og Peter

Hold op det er godt nok blevet lækkert...  :o

Starshineferrets

Julie Stuhr

AlisVolatPropiis

wow...o.O Hvornår kan jeg flytte ind? o.O

Anne

Det er sindsygt flot Sara og nu er det svært at se størrelsen på billedet, men jeg synes godt nok tremmeafstanden ser noget stor ud? Jeg tænker at en lille tæve (men nu er dine ikek så små vel?) eller en hvalp hurtigt kan smutte eller falde ud?

Starshineferrets

Tack så mycket allihop :) Trine du är välkommen hit ;)
Anne: nja, det är faktiskt inte stort afstånd mellan tremmerne, så ingen utav mina honor kan komma ut, inte ens dem som är små. Meningen är att honan bara ska bo där de första 2-2,5 veckorna med valparna, och då bor de i "bolådan" på andra våningen, i en låda med höga kanter så de inte kan trilla ut. När valparna sedan är 2,5 veckor får de flytta till valphagen, vill inte att mina valpar skall bo i bur mer än nödvändigt, och även när de är små behöver de yta att kravla runt på för att stärka sina muskler om inte annat, och ge mig mera jobb med bajstorkande :D

Anne

Jeg ved godt du ikke vil have at dine dyr skal bo i bur. Og jeg ved også at du aldrig ville gøre noget du fandt uansvarligt. Jeg synes bare trammeafstanden ser stor ud, men det er måske billedet der snyder og mig der er primet af at have haft nogle af de mindste tæver. Jeg ville bare være bange for at en lille hvalp faldt ud mellem tremmerne og skulle blive kold, men jeg er jo også lidt paranoid når det gælder ildere og ulykker, det er ingen hemmelighed.

Hvorom alting er så ser det skide godt ud. Du har virkelig flair for design og farver.

Starshineferrets

Ja isåfall luras bilden ;) avståndet är faktiskt mindre än på mina utställningsburar, och tillskillnad från dme så går de här inte att "böja ut", så jag blev glad när jag hämtade buren. Men nej, jag hade inte helelr vågat ha valpar nära ett galler oavsett hur litet avståndet var. Så det är därför valparna skall vara i bolådan på högersida.. det syns nog inte på bilden, men det är en skiljevägg därimellan, så valparna kommer att ha trä väggar på alla 4 sidor, varav den ena sidan då är en dörr :D Jag är själv väldigt nojig med valpar och olyckor, så det är därför jag bestämde mig för att använda den här buren till cherrys valpar, just för att jag inte vill riskera att hon hoppar ut ur hagen med en valp i munnen och lägger den någonstans :s

Tack så mycket! :D

Anne

Så er jeg lidt mere rolig :) Det var nu heller ikke for at hakke på dig. Jeg har bare fået et sortsind der gør jeg kan se ulykker overalt :S

Starshineferrets

haha Anne jag tog det inte som att du försöte hakka på mig heller då det är lugnt ;) jag hade reagerat på samma sätt som du ;) Men ja, med mina illrar så måste man nästan tänka 3000 steg i förväg innan man gör något.. dem går helt klart inte att lita på :P