Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Gamle Muddi, nu med unoder

Startet af lussingen, 7. April 2010, kl. 19:20

lussingen

Som nogle af jer sikkert kan huske, så fik Muddi et suprelorin implantat i januar, da hun havde begyndende binyrekræft. På daværende tidspunkt havde Muddi det rigtig skidt, hun kastede op, havde tabt sig og ligeledes havde hun tabt en del af sin pels på bagkroppen og var nærmest lyserød :(
Det fantastiske sker så, da hun får implantatet. Indenfor meget få dage tager hun atter på, og når op på sin normalvægt. Hun kaster ikke længere op og hun er super aktiv igen. Hun har ligeledes fået den lækreste sommerpels, uden nogle bare pletter.
Nu kommer så den sjove del af det: Muddi har i de 2 år vi har haft hende, altid været en ilder, der bare tøffede rundt efter os mennesker. Hun elskede at kunne tigge sig til en godbid, ved at sidde og tappe på vores fødder. Hun har aldrig været en bandit-ilder, men har altid været noget så sød og kær <3
Det skal jeg love for der er lavet om på :fnis: For det første er hun blevet ekstrem aktiv og leger gerne længe og til tider lidt  voldsomt med de andre ildere (Muddi bliver altså 6 år i næste måned). For det andet, så er hun absolut begyndt at have sin egen mening om tingene. Hun elsker at ligge i klatretræet og så blive kløet, men gør man det ikke ifølge hende, på den rigtige måde (starte med nakken og så slutte nederst på ryggen), så får man lige et haps i hånden :S Hun bider ikke hårdt, det er mere en markering af, at det du gør er forkert....
Når Muddi skal på toilettet og hun sidder i bakken, så roser jeg hende gerne fordi hun går derop. Hun er nu begyndt at gå ud af bakken og tisse midt på gulvet når jeg starter på min ros :nej:
Når hun render i gangen og leger med de andre, og man går forbi hende, kan hun finde på at gribe fat om ens ben eller fod og lige aflevere et tandkys alt imens hun båtter på livet løs :fnis:
Jeg  ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette indlæg, andet end fortælle jer andre, at hun bare er helt fantastisk sjov og sær vores gamle Muddi. Vi er så lykkelige for at vi ikke skulle sige farvel til hende, så vi kan sagtens leve med hendes unoder <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Anne

Det med at hun markerer jer er sikker ikke noget, men jeg havde en med slidgigt og når jeg kom ned til hoften/halen når jeg kløede hende, så kunne hun godt finde på at markere sådan i luften. Hun bed ALDRIG, men reaktionen var der.

Jeg tror nu ikke det er det, men jeg ville bare lige sige det.

lussingen

Anne: Jeg tænkte nemlig også om hun kunne være syg eller have ondt, siden hun har ændret lidt adfærd. Men hun markerer ikke ved noget bestemt sted på kroppen, mere når hun ikke lige bliver kløet der hvor hun gerne vil.
Jeg er glad for du nævner det, det er altid rart at få nogle andre "øjne" til at se på vores søde dyr :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

mette11

Det lyder da lidt som om hun er blevet lidt teenager igen... :) Jeg synes hun lyder som en rigtig herlig ældre dame med fuld gang i!

Skulle hilse fra Marius og spørge om hun vil være hans kæreste?? Hun lyder ret meget som ham nu!!! Han er en damp-ilder som også har binyrekræft og bliver 6 lige om lidt...han har så altid været aktiv og sær på den gode måde! Hans måde at fortælle mig at han ikke er tilfreds med menuen er nok hans bedste!! Han stiller sig i nakken af mig, sætter forpoterne op på mit hoved og så kradser han ellers løs!! Først har han smidt rundt med maden, nappet mig i benene og hvad han ellers finder på, smidt rundt med alt osv...men jeg er så tungnem at jeg må have det på den hårde måde mener han!!

lussingen

Mette11: Netop. Teenager er lige ordet der beskriver hendes opførsel. Hun er simpelthen så sjov. Når hun går på bakken og jeg ikke siger noget, så besørger hun der, men hvis jeg roser hende, så hopper hun let og elegant ud og gør det på gulvet i stedet :S

Jeg skulle hilse og sige fra Muddi, at hun meget gerne vil være kæreste med Marius. Hun er endda villig til at dele sin hængekøje i kradsetræet med ham, så der må være amoriner i luften <3 :fnis:

Jeg synes det lyder til at Marius også er en herlig ældre herre. Hvor er det dejligt at vores ældre dyr stadig er aktive og friske, også selvom de til tider har en sjov måde at vise det på :fnis:

FerretParadise

Hvor lyder Muddi altså til at være en hel herlig dame. <3

Jeg må snart hjem og besøge jer, så jeg kan hilse på alle jeres ildere. ;)
Ann Hillerslev.

lussingen

Ann: ja, Muddi er fantastisk. Hun er fræk og flabet på den søde måde, så man ikke kan andet end at knus-elske hende <3

Ja, du skal snart en tur herhjem!! Jeg kigger lige kalenderen igennem og så finder vi en dag. Det glæder jeg mig meget til :)

AlisVolatPropiis

Gud hvor skønt i sådan kan mærke en sådan forskel med hende :D herligt herligt herligt :D

FerretParadise

Citat fra: lussingen Dato  8. April 2010, kl. 09:53
Ann: ja, Muddi er fantastisk. Hun er fræk og flabet på den søde måde, så man ikke kan andet end at knus-elske hende <3

Ja, du skal snart en tur herhjem!! Jeg kigger lige kalenderen igennem og så finder vi en dag. Det glæder jeg mig meget til :)
Det vil jeg også glæde mig meget til.  :)
Ann Hillerslev.

Barky

Hvor er det bare dejligt at høre at hun har det så godt at hun bare kan hoppe rundt og være fræk! :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Nadii

Der må være noget i luften :)

Det med bakken gør min ilder også, selv om den er pæn og ren så hopper hun også ud og laver puha på gulvet, også sætter jeg hende på bakken og roser hende.

Det kan godt blive irriterende i længden når man skal lukke hende inde før hun gider på bakken.  :nej: