Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Jeg elsker hende men hun driver mig til vandvid :'(

Startet af Nadii, 23. April 2010, kl. 20:04

Nadii

Som sagt har jo en ældre ilder dame som jeg forguder og elsker  <3


Problemet er hun gør ved siden af bakken hele tiden :(

Der er ikke det jeg ikke har prøvet og har prøvet i snart 3 måneder og hun gør stadig ved siden af.


Ting jeg har prøvet:

Sætte hende på bakke efter lur.
Rost hende når hun gør på bakken.
Flere bakker.
Nyt grus.
Tæppe på gulvet.
Dyrelægen.
Sige Nej ! også sætte hende på bakken og rose
Også har jeg prøvet så meget andet også,

Det lige meget hvad så gør hun det på gulvet og det er ved at være så slemt så jeg føler jeg mister lysten til hende :(



Nogle der har flere råd ?

Har brug for hjælp !!! :o

Amazing Ferret

#1
Jeg synes du gør det til et større problem end det er

Jeg har 10 ildere og nogen af dem rammer ved siden af hver gang, men sådan er det jo og jeg må bare tørre op. Men jeg elsker mine dyr og jeg mister ikke lsyten til mine bare fordi de skider ved siden af

Nadii

Som sagt ville aldrig sælge hende, jeg kan se på hende hun er bevidst om hvor bakkerne er så hun gør jo ved siden af med Vilje, snakker ikke om en bom ny og næ det er hverdag på nær når hun er inde i sit sove bur ?

Line

Det lyder til noget af en sag du er kommet på... Hmm nu skriver du at du har prøvet forskellige bakker, inkluderer der også nogle hvor du har kåret en "gå-kant" i? Fx. en opvaskebalje, hvor du skærer et hul i den ene side, så hun ikke skal løfte benene så meget for at komme ind i den? Ildere kan godt være dovne jo  :lol:

Raiden

Jeg har hørt om det der rodalon, hvor man vasker stederne af hvor de har gjort det, og det skulle så sige til deres hjerne "Heysa. Dæææ da æj mjit ta'tor'ium. Da gid a da gåt nåk ik skjiii" Og så vender de tilbage til bakken. :) Meeeeen. Det har jeg så hørt at det funker med katte. Men med fritter. Uha.

Nadii

#5
Hehe ja det er noget af en sag, nej har ikke prøvet opvaskebalje endnu og vil prøve det der middel :D

Og hehe tak for den lille ilder parodi kunne lige se mille sådan :D

Shamua

jeg hader også en der gik konsekvent ved siden af bakken, det tog ham 5 måneder at lære at gå på bakken. Det sidste der virkede var som tidligere skrevet, en opvaskebalje med et gå ind hul. Med jeg sørede også for ikke at lave nogle markante hjørner ved siden af bakken. (de går jo gerne efter hjørner). Jeg stillede nogle papkasser som ledte ind til bakke, nærmest som ind gang. De stod sådan i to måneder. Og ja, det så lidt rodet ud. Men han lærte at gå på bakken, og nu behøver jeg ikke at lave en gang til ham mere :)

Vh. Marianne

KariN

Det kan også hjælpe at skifte grusen i bakken, det hjalp på mine to urene ildere :) de var urenlige i omkring 1 år, før jeg prøvede at skifte grus og ja det har hjulpet :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lea

Måske noget andet grus eller piller eller hvad du bruger kan hjælpe ?
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Charlotte

Jeg kan godt forstå at du synes det er irriterende men jeg tror ikke på at hun gør det med vilje. Selvom hun ved hvor de er, så forbinder hun åbenbart ikke bakken med et toilet når hun er på gulvet.

Hvad med at lægge en (eller flere) lorte op i bakkerne på gulvet? Du kan også tage noget beskidt grus og lægge i. Det hjælper måske til at hun kan lugte at det er der man "gør" det?
Har du mange bakker på gulvet så læg noget beskidt grus i dem alle. Og husk at selvom det måske ikke virker idag, så virker det måske om 1 uge, måske om 1 måned og desværre måske aldrig. Det er ikke til at vide med de ildere.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lussingen

Jeg har en dreng, som aldrig fandt ud af at bruge bakken. Det var ligemeget hvad jeg prøvede at gøre, så lykkedes det ikke. Jeg skiftede grus/træpiller flere gange, jeg lagde tæpper tæt  ved bakken, jeg holdt øje med ham og satte ham på bakken hvis han så ud til at skulle på toilettet, men lige lidt hjalp det. Ved et tilfælde fandt vi ud af, at han dog gerne ville gå på toilettet på en avis. Jeg havde tabt en på gulvet, og han gik ligeså fint hen og satte sig på den.... Jeg ville da ønske han kunne gå på bakke ligesom vores andre dyr, men jeg er alligevel glad for at han gør det på avisen. Som ilderejer bliver man nødt til at leve med dyrenes små særheder, hvilket ildere jo har en del af.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Line

q
Citat fra: KariN Dato 24. April 2010, kl. 00:35
Det kan også hjælpe at skifte grusen i bakken, det hjalp på mine to urene ildere :) de var urenlige i omkring 1 år, før jeg prøvede at skifte grus og ja det har hjulpet :)

Da jeg fik Yéyé hjem gik hun konsekvent ved siden af bakken, indtil jeg kom til at tænke på at hun havde været vandt til grus, og jeg brugte træpiller. Hun vidste simpelthen ikke at træpiller var tilladt at skide på  :lol:

Shamua

Citat fra: lussingen Dato 24. April 2010, kl. 17:55
Jeg har en dreng, som aldrig fandt ud af at bruge bakken. Det var ligemeget hvad jeg prøvede at gøre, så lykkedes det ikke. Jeg skiftede grus/træpiller flere gange, jeg lagde tæpper tæt  ved bakken, jeg holdt øje med ham og satte ham på bakken hvis han så ud til at skulle på toilettet, men lige lidt hjalp det. Ved et tilfælde fandt vi ud af, at han dog gerne ville gå på toilettet på en avis. Jeg havde tabt en på gulvet, og han gik ligeså fint hen og satte sig på den.... Jeg ville da ønske han kunne gå på bakke ligesom vores andre dyr, men jeg er alligevel glad for at han gør det på avisen. Som ilderejer bliver man nødt til at leve med dyrenes små særheder, hvilket ildere jo har en del af.

Lagde du så ikke bare en avis i nogle af bakkerne?  :lol:.. Verdens billigste grus, hvis man da kunne finde gratis' aviser  :P

Vh. Marianne

lussingen

Hvis jeg lagde avisen i bakken, så gik han ikke op i den... Men da jeg en dag tabte en avis, der bare lå på gulvet, så vimsede han ligeså fint hen og satte sig på den... Så nu har Speedy sine egne toiletter :fnis: To aviser, der hver ligger i et hjørne. Jeg ville dog stadig ønske, at han kunne gå på bakken, men må nok bare se i øjnene, at det kommer han altså ikke til :lol:
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Anne

hvad sker der hvis du ligger aviser i en stor kattebakke med lave kanter?