Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kat vs ilder.

Startet af KittAnderson, 26. April 2010, kl. 18:55

KittAnderson

Hej alle sammen. Så er det min tur til at komme med et spørgsmål.

Vores kat er i løbetid, og det mefører at hun ligger på gulvet konstant og stritter med måsen.
Det der så ikke er helt optimalt er, at Sheik vil dominere hende. Altså han tager hende i nakken, og prøver at slæbe rundt med hende, hvilket jo er helt vildt synd.
til daglig, når hun ikke er i løbetid, viser hun ikke interesse for ilderene, udover lige at daske til dem en gang imellem.

Det er tydeligt at det gør ondt på hende, når sheik bider sig fast, og jeg kan jo ikke være over dem konstant, da de alle er fritgående.
Det har så resulteret i at ilderne bliver lukket inde på badeværelset når vi ikke er hjemme og det er næsten også synd, når de er vant til at sove i sofaen.

Snitte hende, så hun kommer ud af løb, er ikke en mulighed, da hun skal parres op til næste år.
Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Vil katten selv sige fra, hvis det gør for ondt eller bliver for meget, fordi det er jeg nemlig lidt i tvivl om, når hun nu tror jeg skal parres?

MVH Kitt anderson, Tutsi og Sheik :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

FerretParadise

Hva med et Suprelorin implantat til katten?
Ann Hillerslev.

KittAnderson

Jeg har tænkt lidt på det, men kan de ikke risikere at holde i helt op til 3 år? :S
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

FerretParadise

Jeg ved ikke hvor lang tid de holder på en kat, men det ved din dyrlæge garanteret.
Ann Hillerslev.

Barky

kan man ikke bruge p-piller til kat?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Jo Julia det kan man godt, eller give en sprøjte. jeg ved ikke hvor sundt det er.
Min veninde fik at vide at hun ikke måtte lade sin kat gå i løbetid når det var en indekat, fordi den ville blive tosset af det. jeg ved så ikke om der er noget rigtigt i det, da jeg ikke har hørt det før, og de katte vi har haft hos mine forældre var udekatte der enten fik killinger eller blev neutraliserede.

Barky

Alle hunkatte i løbetid er tossede..! *G* Det gælder ikke..

Jeg ved at man i mange år har brugt p-piller til katte. Men det er nok ligeså sundt som p-sprøjter osv...

Jeg ved det ikke Kit - prøv på et katteforum? *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mo-cheri

p-piller til katte er netop til katte der senere skal parres. da det ikke er særlig sundt i en længere periode (flere år), er det bedre at sterilisere hvis de ikke skal parres...

jeg har prøvet det samme med min kat inden hun blev steriliseret, og hun var helt væk i tåger, og sagde ikke fra...

men jeg ville jo nok lukke katten på badeværelset, og ikke fritterne... -den opfatter alligevel ikke ret meget i den tilstand  :o

katja

hej
gik jeg ville give katten p-piller indtil du skal have hende parret, bare husk hun ikke må blive parret første gang hun går i løb efter stop med p-pillerne, men anden løbetid efter stop må hun gerne parres i

det er ret synd han slæber rundt på hende, jeg ville nok også en af dem på badeværelset, men problemet med katten er hun er i løb ca 3 uger holder en kort pause 3-14 dage, så går hun i løb ige igen og sådan bliver det ved, så gib hende p.piller det er bedst for hende, de koster 125-150 kr så har du til 1 år
ejer af 7 dejlige trolde,

tzari

Jeg ville nok bare holde øje med ilderen ikke moppede og lade hende gå uden hormoner. Kyrie klarede det fint uden psykiske men de 2 år hun var fertil herhjemme. Hvis katten mistrives så overvej hormoner hvis hun er for ung til parring. Ellers ser jeg ingen grund til det når ikke der er en fertil hankat der kunne parre hende.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

KittAnderson

Jeg er heller ikke så meget for at proppe hende med en masse hormoner via p-sprøjte og piller, men jeg tror efterhånden det er den eneste udvej.

Jeg tror jeg spørger på et katteforum, for mere viden om det, fordi jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op..

Tak for de gode råd. Jeg bruger dem helt sikkert.