Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Kryptokid

Startet af Julie Stuhr, 27. April 2010, kl. 08:36

Julie Stuhr

Charlie blev afleveret hos dyrlægen og jeg holder ham mens dyrlægen lige kigger ham igennem og giver ham sprøjten - og nu viser det sig han er kryptokid :(

Er sådan en operation farlig egentlig?
Dyrlægen sagde at 1/4 måske ikke klarer den  :o
(Er det rigtigt eller har jeg lige overladt min baby til en utrolig inkompetent dyrlæge?)

Og ikke nok med det, så har Chester og Sabby fået øremider ..
Så jeg kan fornemme maj måned kommer til at stå på havregrød ;)

FerretParadise

Jeg synes ikke du skal være nervøs, jeg synes hans tal 1/4 er noget overdrevet.
Nu har jeg efterhånden hørt om en del krypto hanner der er blevet kastreret, og ikke en eneste af dem døde under operationen.
Men det kan jo være en lidt større operation, hvis dyrlægen skal længere op i bughulen for, at fjerne en sten.
Feks: Cashmere, en af mine hvalpe fra 2008 var kryptokid, hans ene sten lå næsten oppe ved "tissefanten", hvilket er ret langt oppe. Alt gik super fint, han var frisk og "sig selv" samme aften som han blev kastreret, og der har intet været med operationsaret.
Så jeg synes ikke du skal være nervøs.
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

alltså, en operation är alltid ett riskabelt moment på smådjur. Men det brukar oftast inte vara operationen i sig som är farlig, utan sövningen. Det är där risken ligger. Så oavsett om man söver dem för att göra ett ultraljud, ta ett blodprov, eller genomföra en operation så finns ju alltid en risk. Men en kastration av en kryptorkid hane är inte en mer riskabel operation än någon annan. Det är alltså sövningen risken ligger i, därför ska man alltid be dem söva med narkos då det är mindre riskabelt än vad det är med spruta.

FerretParadise

Men nu da han desværre er kryptokid, så synes jeg du skulle kontakte hans opdrætter, da sådan noget er meget vigtigt at få afvide. ;)
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Hvis det var min dyrlæge der havde sagt at der var 1/4 risiko for at han ikke ville overleve det, så ville jeg helt klart finde en anden dyrlæge.
Jeg kan ikke se nogen grund til at han skulle dø af at blive kastreret, med mindre han ikke kan tåle narkosen

ilderhjemmet

Vores Duval er/var også kryptokid, han blev opereret for ca. 2 måneder siden, han var lidt træt da han kom hjem, men det gik hurtigt over og han har ingen mén og har det godt
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Lena og Peter

Citat fra: Julie Stuhr Dato 27. April 2010, kl. 08:36

Dyrlægen sagde at 1/4 måske ikke klarer den  :o
(Er det rigtigt eller har jeg lige overladt min baby til en utrolig inkompetent dyrlæge?)

Hvis du bruger en af dyrelægerne i Nykøbing, så er der ingen af dem der ved noget om ilder... Jeg kan kun anbefale dig at ringe til Vordingborg og snakke med Lene Thaulow.

Anne

Jeg ville også skifte dyrlæge hvis den jeg brugte havde så dårlig statistik!

Julie Stuhr

Der blev ringet kl 11.30 og sagt jeg bare kunne komme efter ham, for han var vågen og meget frisk :)
Stenen havde været forholdsvis nem at fjerne og han har fået to sting der og så et par ved pungen.
Jeg er bare glad for han har det godt :)