Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

kastereret han og fixet han sammen?

Startet af Naja0331, 7. Maj 2010, kl. 21:41

Naja0331

Skal hente to fritter her om nogle dage. :love:
Et par. Hanne er i brunst, og hunnen er ikke i løbe tid, endnu.
Har selv en hun og en han. Min han fixet.
De har næsten samme "sind" og personlig hed. Hunnerne minder meget og hinanden, og hannerne minder også MEget om hindanden.

Hvordan ville jeg bedst muligt få dem sammenført?

Katrine

Øhm skal lige forstå det korrekt.
Du har to ilder en han og hun der er kastereret og steriliseret og du skal have to ilder, han og hun der er virile?
Altså hvis det var mig ville jeg få dem kastereret og steriliseret hurtigst muligt.
Både fordi at det efter min mennig er bedst at få hunnen sterilisret før hun går i løb.
Så fordi at en viril han i brunst, er lidt voldsomt og højst sensynligt voldtager i hvert fald den virile tæve.
Og jeg TROR at de vil være lettere at sammenføre hanner når de er kasteret og homonerne er kommet ud af kroppen
Ildere: Loppen & Bamse

Naja0331

sorry skrev det for hurtigt.
Jeg har en kastereret han , og en hun ilder i løbe tid.
Det par jeg skal ha er en Han ilder i brust og en hun ilder som endnu ikke er gået i løb.
Det par, går normalt sammen, i bur, hvilket er en smule syndt, da det virker som om han "voldtager" hende selv om hun ikke er i løbetid.

har tænkt mig at lade dem bo udenfor, samme, til at starte med, så de lige bliver trygge, og så flytte hunilderen ind i "min" flok. Og så lade han ilderen gå alene til at starte med, og kun møde de andre underopsyn. indtil han bliver fixet.

nu er Phoebe (som er min,) falsk drægtig, skal jeg holde øje med om han voldtager hende?

Katrine

Altså nu ved jeg ikke så meget med falsk drægtighed osv. ved ilder, men hvorfor har du ikke fået hende steriliseret fra begyndelsen?
Prøver du på at få unger eller hvad?
Jeg synes umiddelbart det lyder som en dårlig ide, jeg ville få dem neutraliseret der ikke er det.
Ildere: Loppen & Bamse

Naja0331

Nej, ikke endnu, ihvertfald, Vil gerne vente til næste år, og se tiden an med min hun ilder.

Tror jeg for dem fixet. lyder som en God ide.  :)

A.C

Ind til da kunne det være en god ide at sætter hun og hun sammen og så de to hanner sammen...

Charlotte

Du skal ikke regne med at den virille han kan sammen med nogle af dine (hannen eller hunnerne) før han er kastreret. Han vil slæbe dem rundt i nakkeskindet og prøve at parre dem (også din kasterede han).
Hunnerne kan måske sammen men den hun der tror hun er drægtig skal måske i bur for sig selv. Ellers risikerer du at hun får et dobbelt flip nu hvor du kommer hjem med nye dyr. Hun vil jo beskytte hendes "hvalpe" (ja ja, de er der ikke men det er ikke sikkert at hun ikke ved det) så hun kan måske godt finde på at være ekstra stid overfor de nye. Derudover skal din kasterede han have en p-sprøjte så han holder op med at parre nu hvor han er kasteret. Det fik jeg gjort med en af mine kasterede hanner igår fordi han parrer alt (selv hvalpene). Han skal jo ikke parre din nye hun for det er altså synd, så det lyder som om du skal have gang i 4 bure. Puha, det er hårdt at få nye ildere.   :fnis:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Undskyld den grinende smiley. Det undrer mig bare at du går ud og køber flere ildere når de to du har ikke kan gå sammen uden hun bliver voldtaget og derfor skal i bur for sig selv. Hvis du er bange for at der ikke er nok ildere, så kan jeg garanterer dig at ja, alt bliver solgt nu men til efteråret og til næste forår, så vil det vælte ind med annoncer på de hvalpe fra i år som pludselig ikke er så sjove længere fordi de ikke er små hvalpe. Så der skal nok være en ilder til dig senere. Jeg håber du forstår hvad jeg mener for det er ikke surt ment.   :)
LÆR DET!

Naja0331

Tror du har misforstået noget, eller os er det bare min dårlige måde at formulere/skrive på  ;)
Har vist kludret lidt i min forklaring. sorry  :(

Min "gamle" hun og han, er der ikke nogle problemer imellem. De har gået sammen uden problemer. Charlie har aldrig parret sig med noget som helts, heller ikke da han var i brunst.

Nu hvor de 2 nye er ankommet, her til dag, er det gået overraskende godt. De kan alle sammen gå sammen, self under opsyn. Phoebe startede bare med at rense øre osv. og derefter liidt ligeglad med de 2 nye. Men hun er slet ikke strid.

Men ja, det hårdt med nye ildere, men også skønt og dejligt  ;) Og grunden til jeg fik de to nye, var først og fremmest fordi, at den brunstige han gik i bur med en hun som endnu ikke var gået i løb. Så hun blev voldtaget ret tit. (hvilket jo er ondt mod tæven). og så fordi, de var sådan to skønne og rare sindet ildere.

Man må jo bare tage det som det kommer.  :P

Det der med p-sprøjte til fixet hanner, har jeg aldrig hørt om før. syndes ikke Charlie efter han er blevet fixet har parret noget som helt. men som sagt har han aldrig  gjort det.
Men ja, den Brunstige han, skal ikke være sammen med de andre, uden opsyn. :nej:

Charlotte

Det har jeg FULDSTÆNDIGT misforstået. Undskyld.  :-$

Det er da smadder godt at de kan gå sammen. Men du skal stadig have et ekstra bur til din virile han for som du selv skriver, så har han været på tæven selvom hun ikke var klar til det.

Det er også kun hos min han Fætter at jeg har oplevet det. Men han er også lidt en særling. Da han var viril var han ikke interesseret i noget med hunner. Og nu er det så omvendt (den skøre dreng).  :nej:  Men Lone sagde at det var tit at kastrerede ilder-hanner var interesseret i pigerne. Så jeg håber det hurtigt forsvinder så han kan blive normal igen.  :)

Må vi ikke se et billede af dine nye ildere?  :)
LÆR DET!

Naja0331

Helt iorden  ;)

Ja det skønt. han går også for sig selv, da det er bedst for alle parter.   
Lyder underligt, men der er jo ikke noget bedre end en "sær" lille skabning  ;)

Jo self. har taget en del i dag. men bliver nok først i morgen, da det tager en krig at sætte dem ind  :fnis: