Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sammenhold

Startet af Black Diamond, 19. Maj 2010, kl. 08:50

Bawa

Man får det bare så dårligt når man læser om sådan nogle oplevelser :(
Det får mig til at føle mig så skide heldig, fordi alting gik så legende let her hos mig.
Men stadig er det rart lige at have andre folks erfaringer i baghovedet - for det kan gå galt, meget galt!

Jeg er glad for at Emma klarede den - og ikke mindst de 5 hvalpe.
Tror beslutningen om at fjerne underlivet var det bedste du kunne have gjort.

Håber du får sovet lidt mere - du har jo ikke sovet meget de sidste par dage ;)
Og det var så lidt - selvom jeg ikke kunne gøre andet end at snakke i telefon med dig, hehe.

Starshineferrets

Skönt att höra att allting går såpass bra just nu med tanke på omständigheterna. Men jag vill bara göra dig uppmärksam på att eftersom emma har tagit bort livmodern så finns det en risk att även om hon har mjölk nu, så kan den om inte allt för lång tid dessvärre komma att sina, juist för att livmodern är borttagen. Förhoppningsvis hände rinte detta, men du bör vara observant på att valparna lägger på sig varje dag, och ser du minsta viktminskning eller tecken på att mjölken kanske tar slut, prata med en veterinär och höra om det finns någon möjlighet att kanske hålla igång produktionen med hjälp av oxytocin (jag vet faktiskt inte om det ens går i ett sådant här fall), alternativt ha en amma redo. Just in case. Hoppas nu inte detta blir fallet, och att Emma och valparna fortsätter ha det bra, och får växa sig stora och starka!

lussingen

Hvor er jeg glad for at høre at mor og børn har det godt. Vi krydser fingre og poter herfra for dem alle!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

cibatuchsi

Jeg er så glad for at Emma klarede det i går. nu håber og ber vi bare til at resten af tiden kommer at gå suverænt godt med både Emma og vapserne.
og Maria du ringer bare hvis der er det mindste:)

Black Diamond

Tak Daisy, jamen vi skal nok holde kontakten oppe med dig. Jeg håber det kommer til at gå, nu sara, du siger som du gør..Også for Emmas skyld.. For hun elsker virkelig sine børn jo.. Men tak for at sige det.

Malene

Sikke en gryser. Jeg håber at alting kommer til at gå godt fremover.. og jeg synes helt sikkert at Alison fortjener en blomst! :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

cibatuchsi

Citat fra: Black Diamond Dato 19. Maj 2010, kl. 14:04
Tak Daisy, jamen vi skal nok holde kontakten oppe med dig. Jeg håber det kommer til at gå, nu sara, du siger som du gør..Også for Emmas skyld.. For hun elsker virkelig sine børn jo.. Men tak for at sige det.
ellers får du også hug....muhahahaha

Black Diamond

Tusind tag alle sammen. Vi er i samråd med Alison stadig igang med at løse hvad der gik galt. Og også finde ud af om det er forsvarligt at bruge hvalpe fra dette kuld til vidre avl.
Det med mælken.. Jeg ønsker brændene at Emma kan beholde sin mælk til hvalpene.. For det ville vælte hele hendes verden lige nu at miste dem.
Ifølge Alison vil det kun være hvis der går betændelse i mælken at hun ville kunne lukke ned for mælken. Så jeg skal holde øje med det. Lige pt er der mælk i alle patter..
Vi har købt smertestillene til hende i dag som vi skal til at give hende.

Black Diamond

Citat fra: cibatuchsi Dato 19. Maj 2010, kl. 15:37
Citat fra: Black Diamond Dato 19. Maj 2010, kl. 14:04
Tak Daisy, jamen vi skal nok holde kontakten oppe med dig. Jeg håber det kommer til at gå, nu sara, du siger som du gør..Også for Emmas skyld.. For hun elsker virkelig sine børn jo.. Men tak for at sige det.
ellers får du også hug....muhahahaha

:) :)

Starshineferrets

En möjlig sak som kan vara orsaken till att det har gått galet, är det att som jag har förstått det så parades emma och william över många dagar? 5 dagar läste jag någonstans? Många parningar över flera dagar kan göra så att fostren får olika åldrar.. alltså, när 42 dagar har gått så är de äldsta valparna 42 dagar,, medans de yngsta kan vara nere på 36 dagar och alltså inte redo att födas, eller klara sig överhuvudtaget, och möjligheten finns att det är vad som har gjort att de inte föddes som de skulle helt enkelt. Och ja, en sådan sak har ju ingetning med genetiken att göra, och påverkar alltså inte möjligheten att använda valparna i framtida avel.

Black Diamond

Nej.. Hvor står der at jeg har parret over 5 :S ? Det var vildt :S.. Jeg har parret dem over 3 dage denne gang. Kunne aldrig finde på at parre over så lang tid..

Charlotte

Det er godt at de indtil nu har klaret den. Men fordi operationen er ovre, betyder det jo ikke at faren er ovre. Så jeg krydser fingre alt hvad jeg kan.  :)

Men havde du ikke haft en ubetalt regning hos en dyrlæge, så havde du jo ikke behøvet køre så langt for at få hende opereret.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Namilla

Citat fra: Charlotte Dato 19. Maj 2010, kl. 16:49
Men havde du ikke haft en ubetalt regning hos en dyrlæge, så havde du jo ikke behøvet køre så langt for at få hende opereret.  ;)

Lige min tanke... lad det nu være en advarsel til andre om at få betalt deres dyrlægeregninger... oprette en dyrlæge-konto, så man ved at man kan betale, når der kommer uforudsete regninger... dyrlægerne er jo også mennesker og vil gerne have penge for det de laver...

Black Diamond

Chalotte.. der er to dyrlæger i Kalundborg.. De har begge to tavshedspligt om deres bruger, derfor er det under alt kritik den her dyrlæge har skrevet til den anden, men nok om det.
Hende der har gjort det, er hende der nær havde taget livet af lille fiona, og nok også lykkes med det alt efter alt..
Jeg betaler af på min regning hos hende, og har gjort det i et år..
Noget andet, er at jeg ikke bruger disse dyrlæger normalt. Jeg bruger faktisk KUN Alison. Jeg har mistet to ildere allerede for at jeg har brugt dyrlæger der ikke har forstand på ilder. Havde jeg betalt den regning, og havde jeg kommet til Så var emma død nu. For hun var så tæt på at dø. Og kun en dyrlæge med erfaring på ilder og deres organer ville kunne havde reddet hende.
At jeg ringer til den første af dem, er kun fordi jeg er i panik og at jeg ønsker at redde Emma, og Alison er på ferie. Hun kommer hjem 1 time efter jeg ringer og gudskelov for det. For ellers så var Emma død nu..
Udover det.. Namilla. Jeg bliver afvist af 4 dyrlæger fordi jeg ikke kan ligge 5000 på bordret.. Men hvor mange kan lige det. Ydere mere. Jeg har lige brugt over 4000 på en syg ilder med kræft der blev aflivet, det er kun 5 uger siden ca nu.
Kald mig nærtagende, det er ok. Men det bliver man når man ikke har sovet mere end 3-4 timer i over en uge.. Du har ikke haft opdræt, Ikke prøvet det her. Du ved ikke hvor hårdt det tager på en at sidde med 5 hvalpe og en tæve der kan dø inden for få timer alle sammen, og blive afvist den ene gang efter den anden. Måske du kan sætte dig ind i det, men det skal prøves for at kunne forstå det fuldt ud.
Det skal siges, at jeg stadig betaler 5000 for Emma denne gang. Men jeg skulle ikke betale kontant.
Det her er måske et bevis på at man skal betale sine reninger ja.. Det er vi enige om.. Men det er også bevis på hvordan dyrlæge ordtningen virker her i landet. Har du ikke nogle penge må du gå.. Dør dyret er det synd.
Personligt gør det mig vred de tænker mere på forretning end på dyr og helbred. Forretning er forretning ja. Og de skal også leve. Men jeg ringer netop og spørger først. Havde han sagt det med det samme havde jeg kunnet komme afsted et kvater før, hvad havde hjulpet både mig og Emma meget. For ikke at tale om alle de mennesker der sidder og bekymre sig for Emma..

Namilla

Nej, jeg har ikke avl, men det synes jeg egentligt også er sagen uvedkommende.. jeg har dyr, og sagen er da den samme om det havde været en ilder der akut skulle opereres fordi den havde et fremmedlegeme i maven... akut operation er bestemt ikke noget der er forbeholdt avlere...
Jeg kender godt til ikke at have ret mange penge! Jeg har haft 4 ildere samt en mængde krybdyr, på en SU, og jeg havde ingen kæreste til at hjælpe mig... men jeg havde derimod en dyrlægekonto hvor ALT hvad jeg kunne undvære blev sat over på...
Jeg kan godt forstå dyrlægerne!... hvis de skal stå ud af deres seng, midt om natten, så skal de også være sikre på at kunne få deres penge...jeg gad heller ikke arbejde gratis... Det er så i øvrigt også det samme med tandlæger, har du ingen penge, så må du have tandpine... Og når man har et udestående på 5000 kr. hos en anden dyrlæge, så kan jeg godt forstå at dyrlægen er forbeholdende overfor at skulle udføre en relativt stor operation...