Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nye regler om rejse med ildere

Startet af FerretParadise, 1. Juni 2010, kl. 15:31

FerretParadise

Der er pr. 27 maj 2010 kommet nye regler for rejse med ildere.

Vær opmærksom på, at fra d. 27. maj 2010 må du efter regler om Rejse med kæledyr højst rejse med 5 dyr af arterne: hunde, katte eller fritter.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

Mere en info til os der rejser på udstillinger uden for DK.

På siden om rejse fra Danmark, altså når vi rejser på udstilling, står der:

OBS - Fra 27. maj 2010 må du højst rejse med 5 dyr af arterne hunde, katte og fritter mellem EU-landene.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Rejse_fra_Danmark/forside.htm
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Hvad har de tænkt sig??????????
Ved du om der er nogle dispensationsregler på vej, vedr. udstillinger?

Sølvsten

Citat fra: ilderbanden Dato  1. Juni 2010, kl. 16:01
Hvad har de tænkt sig??????????
Ved du om der er nogle dispensationsregler på vej, vedr. udstillinger?

Jeg passer gerne!!!!

FerretParadise

De skriver på siden:

Hvis du rejser med mere end 5 dyr af disse arter, skal du følge de kommercielle regler  - Se under hhv. Eksport, dyr og Import, dyr.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

Men ja, jeg ved ikke om man kan "kringle" reglen hvis man rejser flere sammen, og dem der så har under 5 dyr, "rejser" med de dyr som andre så har for meget.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato  1. Juni 2010, kl. 16:05
De skriver på siden:

Hvis du rejser med mere end 5 dyr af disse arter, skal du følge de kommercielle regler  - Se under hhv. Eksport, dyr og Import, dyr.

Men ja, jeg ved ikke om man kan "kringle" reglen hvis man rejser flere sammen, og dem der så har under 5 dyr, "rejser" med de dyr som andre så har for meget.

Hmm det tror jeg ikke, for ehers navn står jo i dyrets pas!

Malene

Efter hvad jeg kan se, så betyder det også at dem fra andre lande ikke må tage mere end 5 ildere med til Danmark.
Selvom det nok aldrig kommer til at "ramme" mig, så synes jeg det er en lidt fjollet regel, når man tænker på lige netop udstillinger >:|
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Jeg tænker at man da næsten må kunne gøre det med at man tager 2 afsted med 10 dyr og står for hlavdelen hver, selv om de måske kun står i den enes navn. Jeg måtte vel også godt tage mine forældres kat med til norge hvis jeg ville det, bare den havde pas og alt det der. Der findes jo ingen regler om at det skal være ejeren der rejser med dem, mig bekendt.

FerretParadise

Citat fra: Anne Dato  1. Juni 2010, kl. 19:01
Jeg tænker at man da næsten må kunne gøre det med at man tager 2 afsted med 10 dyr og står for hlavdelen hver, selv om de måske kun står i den enes navn. Jeg måtte vel også godt tage mine forældres kat med til norge hvis jeg ville det, bare den havde pas og alt det der. Der findes jo ingen regler om at det skal være ejeren der rejser med dem, mig bekendt.
Lige netop det har jeg skrevet og spurgt om. Og hvis det ikke er tilladt, så synes jeg de er meget langt ude.
Ann Hillerslev.

Anne

nu må vi se hvad de svarer. Det virker som en ret latterlig og helt unødvendig regel. Heldigvis er reglerne for indførsel af ildere stadig de samme, jeg blev helt bange og måtte ind og tjekke!

Charlotte

Jeg mener ikke det er en latterlig regel hvis den er med til at forhindre hundehandlere i at fylde bilen op og kører over vores grænser med syge dyr.

At den så rammer jer er ikke smart. Men det er jo kun hvis man tager til og fra udlandet. Vi må stadig rejse med alle de dyr vi vil indenfor vores grænser.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Selvfølgelig er der jo en grund til, at de nu har sat et max antal på dyr.

Men ja, mig personligt rammer det da, da jeg rejser på udstillinger mange gange om året, uden for landets grænser.
Ann Hillerslev.

Anne

Jeg synes ærgligt talt at det kunne være gjort bedre. F.eks. at man skulel søge tilladelse til at rejse med så mange dyr, og at der måske var krav om at man havde de samme dyr med hjem igen eller sådan noget (kunne jo tjekkes ved at man SKULLE henvende sig i tolden når man kørte over grænserne og at de så havde en chiplæser).

lille_jill

Hvor er jeg glad for, at jeg aldrig skal have over 5 ildere.. Men det er da en skam for dem det går ud over.

FerretParadise

Jeg har nu fået svar fra fødevarestyrelsen, og det må man godt.
Altså hvis man rejser flere sammen, så kan man hjælpe hinanden, så hver især max har 5 dyr.
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

Citat fra: FerretParadise Dato  2. Juni 2010, kl. 10:03
Jeg har nu fået svar fra fødevarestyrelsen, og det må man godt.
Altså hvis man rejser flere sammen, så kan man hjælpe hinanden, så hver især max har 5 dyr.

ej hvor er det godt. så er der mange der ånder lettet op nu:):)