Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nye regler om rejse med ildere

Startet af FerretParadise, 1. Juni 2010, kl. 15:31

FerretParadise

Citat fra: cibatuchsi Dato  2. Juni 2010, kl. 10:04
Citat fra: FerretParadise Dato  2. Juni 2010, kl. 10:03
Citat fra: Anne Dato  1. Juni 2010, kl. 19:01
Jeg tænker at man da næsten må kunne gøre det med at man tager 2 afsted med 10 dyr og står for hlavdelen hver, selv om de måske kun står i den enes navn. Jeg måtte vel også godt tage mine forældres kat med til norge hvis jeg ville det, bare den havde pas og alt det der. Der findes jo ingen regler om at det skal være ejeren der rejser med dem, mig bekendt.
Jeg har nu fået svar fra fødevarestyrelsen, og det må man godt.
Altså hvis man rejser flere sammen, så kan man hjælpe hinanden, så hver især max har 5 dyr.

ej hvor er det godt. så er der mange der ånder lettet op nu:):)
Ja.
Undtagen hvis man rejser alene og vil ha flere end 5 dyr med sig. Så har man jo et problem. :(
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

Citat fra: FerretParadise Dato  2. Juni 2010, kl. 10:14
Jeg tænker at man da næsten må kunne gøre det med at man tager 2 afsted med 10 dyr og står for hlavdelen hver, selv om de måske kun står i den enes navn. Jeg måtte vel også godt tage mine forældres kat med til norge hvis jeg ville det, bare den havde pas og alt det der. Der findes jo ingen regler om at det skal være ejeren der rejser med dem, mig bekendt.
Altså hvis man rejser flere sammen, så kan man hjælpe hinanden, så hver især max har 5 dyr.

Ja.
Undtagen hvis man rejser alene og vil ha flere end 5 dyr med sig. Så har man jo et problem. :(
ja desværre

Lena og Peter

Citat fra: FerretParadise Dato  2. Juni 2010, kl. 10:14

Ja.

Så er det jo godt at du tager med Lena & jeg til Tyskland... Så er der da en udstilling hvor du kan have alle dine dyr med... Og hvis Lena ikke skal med finder vi jo nok en anden der gerne vil.. :ja:

Starshineferrets

Mailade till födevarestyrelsen igår ang. den här regeln. och fick det här som svar:

3 personer i samme bil kan rejse med 15 dyr, uanset hvem der er ejeren.

Starshineferrets

haha ooops såg inte att Ann redan fått svar :P

FerretParadise

Citat fra: ilderbanden Dato  2. Juni 2010, kl. 11:19
Så er det jo godt at du tager med Lena & jeg til Tyskland... Så er der da en udstilling hvor du kan have alle dine dyr med... Og hvis Lena ikke skal med finder vi jo nok en anden der gerne vil.. :ja:
Ja på den tur får jeg ikke noget problem med antal af ildere.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

I fredags skrev jeg igen til fødevarestyrelsen med nogle spørgsmål.

Her er mine spørgsmål, og deres svar:

Spørgsmål: Efter hvad jeg kan læse mig til, så skal jeg have udstedt et sertifikat på dyrene, fordi jeg har over 5 stk med.
Hvordan foregår det?
Svar: Du kontakter os senest 4. hele arbejdssage før du skal rejse, så kommer vi og syner dyrene.

Spørgsmål: Kan jeg få udstedt et sertifikat som gælder for et helt år, eller skal jeg have lavet et nyt hver gang jeg skal afsted med dem, altså 7-8 gange om året? Det er de samme ildere jeg har med hver gang.
Svar: Nej, sundhedscertifikatet gælder kun til en rejse.

Spørgsmål:  Hvad koster det?
Svar:  Det afhænger af om du selv laver certifikatet, det gøres eletronisk på fødevarestyrelsens hjemmeside i det der hedder traces, eller om vi skal lave det for dig. Hvis du selv laver det, koster det 272,00 kr. for certifikatet + et grundgebyr på 414,00 kr samt pr. påbegyndt kvarter 195,00 kr.

Fuck så kan det hurtigt blive meget dyrt at tage på udstilling, hvis man har over 5 ildere. Ihvertfald så har jeg ikke råd til det.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Det er i hvert fald billigere at betale billet til en hjælper o.O fuck det er dyrt...

FerretParadise

Ja det er dyrt, jeg går dog ud fra, at der kun skal laves et certifikat i alt.
Men alligevel... Så vil jeg da overveje, at finde nogen at rejse med, som har under 5 ildere.
Ann Hillerslev.