Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Min søde sni-snap

Startet af Eliza, 14. Juli 2010, kl. 15:02

Eliza

Jeg har et stykke tid gået med en fornemmelse af at der var noget galt med Snappi, men han har egentlig været frisk som han plejer og løbet og leget. Men han er pludselig blevet mere aggressiv og har bidt HÅRDT i helt uventede situationer. Han tabte sig jo også meget omkring pelsskiftet over 300g og så er han begyndt at drikke/tisse meget. Han kører også sin tisser ind over alting.

Da han er fra en dyrehandel og endda er kastreret tidligt, så kunne det desværre godt være binyrekræft, så efter at have snakket med Sara og min dyrlæge har han nu fået et implantat. Jeg håber virkelig meget det vil hjælpe.

Kom til at tænke på om nogen af jer har erfaring med, hvor lang tid der går før man kan se/mærke en forskel fra implantatet er givet?
Og hva nu hvis det ikke er det alligevel, er det så skadeligt han har fået implantatet?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Implantatet gør ikke skade.

Hos mig gik der ca. 1½ måned fra min ilder fik det og til hans pels begyndte at komme frem

Eliza

Nu er han ikke begyndt at tabe pelsen endnu, så det er lidt mere besværligt at se  :) men synes det er rart at høre der godt ka gå lidt tid, så jeg ikke står og bliver nervøs for om det er noget andet om 14 dage hvis der ikke er sket noget..

Starshineferrets

Bra att killen fått ett implantat, och hoppas det nu gör skillnad!
Här märkte jag skillnad after ca 3-4 veckor, men på vissa illrar går det fortare och på andra går det me rlångsamt helt enkelt. Och som stephanie säger gör det ingen skada även om han inte har binjuretumörer, enbart att det kanske kan hjälpa att undvika att han utvecklar det längre fram.

Eliza

Håber virkelig også han får det super igen.. Har en aftale med dyrlægen om at ringe om tre ugers tid for lige at sige hvordan det går. Hun tog en urintest, da han tissede på hende bare hun mærkede ham på maven. Den var sådan set fin, men et af tallene var der noget med, men hun sagde det kunne skyldes at han drikker så meget og har gjort det i længere tid..

FerretParadise

Jeg synes du skal være lidt obs på det, at han drikker meget. Det kan være tegn på, at der er problemer med hans nyrer.
Zefyr drak også meget, og tissede selvfølgelig også det mere, og han havde jo også en cyste på den ene nyre.
Ann Hillerslev.

Eliza

Ja det sagde dyrlægen også, men det var vist pga de andre værdier som urintesten ga at hun mente vi lige skulle se om implantatet ville virke..
Hvilke symptomer havde Zefyr?

FerretParadise

Han drak mere end normalt, og tissede så det mere selvfølgelig. Han fik så en stor bug, pga cysten fyldte en del.
Men ellers havde han egentlig ikke symptomer som sådan.
Ann Hillerslev.

Eliza

okay.. Hun kunne ikke mærke noget galt på nyrene, så håber egentlig implantatet hjælper, selvom han så selvfølgelig har binyrekræft. Ved snart ikke hvad jeg skal håbe...  :S