Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Så fik vi Valeri hjem til os

Startet af Snilder, 27. Juli 2010, kl. 14:23

Snilder

Endelig kom dagen hvor vi kunne hente Valeri fra Evergreen og bringe hende op til os i Norge   :dans: :D. Turen varede 8 timer - hvor hun jo sad i et lille transportbur, heldigvis havde Mette sørget for hængekøje, tæppe, vand, tilbakke og madskål og hun havde det godt hele vejen. Hun havde skidt og tisset i buret - så helt lækker lugt var der jo ikke i bilen dog   >:|.

Hjemme kl. 23.30 fik vi samlet buret mens hun løb rundt og undersøgte stuen. Hun sov vist godt hele natten, vi har i hvert fald ikke hørt hende. Så snart vi vågnede skulle hun selvfølgelig ud og lege - og hold fast hun er sød......nogle gange, for hun bider rigtig meget - både Natasja på 12 og jeg har blødende fingre og hænder og hun er fuldstændig ligeglad med NEJ, AHAH og selv når jeg har fået fat i nakkeskindet på hende (som jeg egentlig helst vil undgå, men må jo finde ud af hvad der virker) så bider hun bare igen og igen.

Så nu sidder vi så med benene oppe på hver sin stol og lader hende lege rundt mens vi griner af alle hendes kunster. Jeg har fundet et gammelt hamsterbur - uden legetøj - som jeg vil forsøge at bruge som skammekrog - og altså....den skal kun bruges til når hun bider - synes bare ikke det er så smart at putte hende ind i hendes eget bur når hun bider - der er jo sjovt og hyggeligt.

Hvis nogen har andre tricks - så sig endelig til. Vi ved dog godt, at hun i hvert fald skal bruge et par dage til lige at falde til, og at hun jo er i den værste teenagealder (fra april) - så det er ikke fordi vi allerede giver op eller noget ;)

Vi er vilde med hende, og glæder os til at se, hvordan de næste par dage bliver.
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Charlotte

Tillykke med jeres nye pige.  :) Det er ærgeligt at hun bider så meget men hun prøver jer nok af. I kan ikke gøre andet end at blive ved og ved og ved med at vise hende hvem der bestemmer.

Skal vi ikke se billeder af hende?  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Snilder

tak
har ikke så mange billeder af hende endnu, men det kommer - tro mig

cibatuchsi

tillykke med hende. og hvor ser hun dejlig ud...

KariN

Tillyke med jers pige :)

Jeg syns det er godt at du ikke bruger hendes eget bur som skamma-kasse, for ja det skal jo helst forbindes med noget trygt, hyggeligt og godt :)

Og ja hun er jo teenager + at hun lige er flyttet så det er naturligt at hun prøver jeres grænser af, det kunne jo være man kunne slippe afsted med det ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Ann Hillerslev.

KittAnderson

oooorg min lille valeri :)
Jeg lånte hende af mette til at lege med hendes bror venustrus. Hun bed helt vildt de første dage, og forstod ikke rigtig nakketaget.

Jeg tog hende bestemt op. holdte hendes hoved så hun kiggede mig i øjnene og sagde 'NEJ!'. efter et par dage var hun RIIIGTIG sød. Hun har lagt og sovet med mig to gange. Rigtig hyggeligt. :D

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

NannaMB

Tillykke med hende. :)

Hun er godt nok køn.

Og sikke stærk og farlig hun ser ud :b

Snilder

@Kit - hvor dejligt at høre, at hun også bed dig hehe - nej misforstå mig ikke, bare rart at høre, at det ikke er fordi, vi misforstår hende. Det er jo første gang vi har med en ilder at gøre - og er jo lidt usikker på, om vi nu gør det rigtigt, og kan jo komme til at tvivle på, om det vil lykkes at få hende til ikke at bide.

Hun bruger heller ikke bakken - men skider i hjørner, på tæpper osv. - det håber jeg så også at hun snart finder ud af.

tak for støtten til alle :)

Ferretmania

Charlotte

Hun ser godt nok sur ud på det billede.  :fnis:

I har lige fået hende hjem, og det kan godt tage noget tid at få hende til at holde op med at teste jer, så bare bliv ved. Det skal nok lykkes.

Ang de ubrugte bakker, så prøv at læg en lort i et hjørne på alle de bakker I har i hjemmet. Og hold så øje med hende. De skal som regel på bakken når de lige er vågnet. Så væk hende og vent lidt før I lukker hende ud. Når hun har været på bakken, så luk hende ud mens I roser hende højlydt. Ja ja, det lyder skørt men alle mine er renlige. Plus hold øje med hende når hun er på gulvet. Når hun begynder at bakke uden der ellers er en grund, så hop op, snup hende og sæt hende hen på en bakke og igen, ros hende når hun er færdig. Så skal hun nok også lære det.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!