Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

et chok af de store...

Startet af mo-cheri, 27. Juli 2010, kl. 18:03

mo-cheri

jeg har lige haft fritterne ude, og havde åbnet til terrassen som jeg troede var fritte sikret, eller dvs. at fritz kan godt komme ud hvis han får lov til at få 100 forsøg på at nå kanten  :X men det gør han jo som regel ikke...

desværre sku jeg lige hente noget, og det var åbenbart nok, for ude var han, og som om det ikke var nok, så må silke ha afluret ham hvordan han gjorde for hun var også ude  :o -eller inde, for i alt den tid det tog mig at finde dem igen, var hun gået ind til naboen  :o 

desværre har vi en nabo som har ændret sig rigtig meget siden hun først fik sviger søn og siden barnebarn.  :S   fra at syntes om alle vores dyr, hunde, katte samt fritter. så gik hun fuldstændig op i limningen, børnene begyndte at hyle, og de voksne væltede rundt, og de fik hende så til sidst ind på et værelse, og hentet mig som ikke var klar over at alt larmen skyldtes silke :nej:  -en lille bitte sød og kælen fritte pige på 600 g  :love:

hun var tydeligt rystet, for hun har jo sikkert bare ville sige hej  :fnis: og mit hjerte var temlig længe om at falde til ro igen...

stakkels lille pige som ikke kan komme på terrassen før vi har gjort den HELT fritte sikret...

NannaMB

Heh det var dog noget og nogle naboer. :)

Ufatteligt folk er bange for sådan nogle dejlige små væsner.

Det problem har jeg heldigvis ikke da jeg bor på landet, og kan gå med Ego uden snor, han holder sig i nærheden af en.
Og hvis han bliver bange for noget kravler han op på min skulder. :)  (Hvilket nogle gange resultere i nogle mærker efter hans klør) :)

Robert

Wow Nanna hvordan har du lært den at blive sammen med dig. Kan jeg ikke komme hjem til dig så du kan lære mig det :)

NannaMB

Jo du kommer da bare.

Men ved bare ikke hvordan jeg har fået ham til det. :O

Alle de 3 ildere jeg har haft har kunne det.

Men jeg starter med at gå i snor, og så får de noget de rigtig godt kan lide hver gang de kommer hen til en.
Og så efter har jeg taget snoen af dem. og prøvet.

Men med Ego kom det helt af sig selv.
Han kan bedst lide at være i nærheden af mennesker, når jeg ikke er hjemme siger mine forældre han siger en masse underlige lyde, når de kigger til ham.   Såååå tror vist bare han er moooarsyg :D

Robert

Okay utroligt :) ikke at jeg har så meget efaring endnu. Men alle andre jeg har læst om nu siger jo de er nød til at have dem i snor eller også er de løbet væk. Jeg har jo skoven tæt på mig men tør ikke slippe Buster løs. Ved ikke om jeg nogen sinde kan lære ham det for han har skiftet 3 foskellige ejer nu den stakkel :( jeg har ikke haft ham fra hvalp og har kun haft ham i 3 måneder. Men jeg må prøve at give ham godbid når ham kommer til mig. Det lyder rigtig dejligt du kan have den sådan løs. Hvad giver du ham som godbid? Buster slap løs fra selen den anden dag. Og så godt det var ved at ske men min første reagtion var jo at have ordenligt fat i selen, men skulle have givet slip på den for så havde han ikke kommet ud af den. Han virkede ikke helt som om han skynde sig væk men vi måtte dog løbe efter ham for hurtigt at fange ham igen. Men tør ikke bare slippe ham løs for er ret sikker på han ville vandre væk. Men ja hvis du kan må vi andre jo også kunne. :)

KariN

Bare lige til orientering: Det er LANGT fra alle ildere der kan gå uden sele, eller lære det for den sags skyld.. Husk på at ildere er meget nysgerrige og derfor kan de lige pludselig finde på at løbe, hvis der er noget der lige fanger deres interesse, så jeg ville fraråde at man prøver at lære sin ilder at gå uden snor, det er trods alt en ilder og ikke en hund ;)

Sorry for OT :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Julie Stuhr

For at komme back on track, så var det heldigt at I fandt jeres ildere.
Mit største mareridt er, at de stikker af.

NannaMB

Jeg giver ham tørret kød :)

Jeg har aldrig haft problemer med de fanger opmærksomhed et andet sted.
Mine ildere har altid blevet ved mig. :b

Efter hvad folk skriver må jeg jo have været heldig.

Anne

Jeg kender flere der har kunnet gå med deres ildere uden snor. Jeg ville ikke selv prøve det, men det må jo være op til en selv. Jeg synes ikke det er risikoen værd.

NannaMB

Citat fra: Anne Dato 28. Juli 2010, kl. 18:04
Jeg kender flere der har kunnet gå med deres ildere uden snor. Jeg ville ikke selv prøve det, men det må jo være op til en selv. Jeg synes ikke det er risikoen værd.
.  Jeg har altid givet alle mine dyr så meget frihed som muligt..
Det sætter både jeg og ego stor pris på ;)   

mo-cheri

jeg mener nu også jeg bor på landet  ;)  i alt fald hvis du spørger dem der bor på den anden side af køge...

men det værste var at de blev helt hysteriske over at møde en ilder. -og bebrejdede mig at børnene blev bange fordi de aldrig havde mødt sådan et dyr før. -men hvis ikke forældrene var røget op i det røde felt, var det nok ikke sket.

-og det var jo lige som ikke med vilje :X

silke kommer normalt når jeg kalder på hende. men det kræver jo at hun kan høre det ;)

det skal desværre siges at vi har problemer med dem i forvejen. da vi åbenbart har vanvittige farlige muskel-kamp-dræber- hunde. -der især spiser børnebørn og pudler  :S  men vi har hegn på 130 og holder dem i haven els er de i snor. men hun er sikker på at de både kan hoppe over, kravle over eller bide sig i gennem. jeg har tilbudt at deles om et højt træhegn. men det vil hun ikke, og så kan det vel ikke være værre.. og når jeg så ser hvordan de reagerer på en lille sød fritte, så er jeg desværre ret sikker på at vi aldrig bliver enige om noget som helst omkring dyrene...
vi må vel også være der med vores dyr :love:  (og alle dyrene går altså sammen, både fritter, hunde og katte uden problemer...)

Anne

Citat fra: NannaMB Dato 28. Juli 2010, kl. 18:16
Citat fra: Anne Dato 28. Juli 2010, kl. 18:04
.  Jeg har altid givet alle mine dyr så meget frihed som muligt..
Det sætter både jeg og ego stor pris på ;)   

Det er også fint når du er sikker på han ikke render væk. Jeg ville aldrig risikere det fordi jeg er ret sikker på at ingen af mine ville sætte pris på at skulle være efterladt til sig selv ude i den fri natur hvis de skulle blive bange og tage halen mellem benene ved en pludselig lyd. Jeg ville i hvert fald ikke være glad for det!

Som sagt kender jeg flere der gør det, og det er jo en smagssag. Jeg gør det bare ikke, fordi jeg simpelthen ville være bange for at der komen pludselig lyd, en hund farende osv, så de enten stak af eller jeg skulle have fat i dem hurtigt.

men jeg skal også være den første til at indrømme at jeg er meget meget hysterisk med mine dyr og eventuelle ulykker der måske kunne ske. Fordi jeg desværre har oplevet at en situation ingen havde regnet med kunne være farlig på nogen måde endte i en katastrofe, og det skal jeg bare ikke prøve igen. Jeg ville simpelthen få dårlige nerver hvis mine skulle gå uden snor.

mo-cheri

øhh, vil da egentlig lige tilføje at problemet ikke var under en gåtur jo. men mens de var ude på terrassen  ;)

nej, har dem aldrig sådan helt løse...

Anne

mo-cheri: nej det så jeg godt :) Det var lige off topic spor på det med at gå uden sele

AlisVolatPropiis

Desuden er det pænt rart at kunne hive dem til sig med det samme når et eller andet fuckfjæs ikke har sin hund i snor og den kommer susende mod ens ilder med 180 i timen....når de synes de skal æde noget der potentielt ser rimeligt giftigt ud for dem....osv

Jeg er ligeglad med om det er muligt at kunne have sin ilder gående ved siden af sig...jeg kan simpelthen ikke se fordelen ved det....kun ulemper....og ærligt talt...så er det jo ikke fordi de tager sig af selen....

og vi kender vidst alle hende hvis ilder kan gå løs...men alligevel sådan en gang eller to årligt kikser og skal efterlyses.....

Cosmos sele gik også engang i stykker midt på vesterbrogade...og jeg kunne også fint kalde ham til mig....men der er lige lidt for mange biler og idioter til jeg ville turde gøre det.....hvis nu...