Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sally

Startet af Sølvsten, 30. Juli 2010, kl. 15:14

Sølvsten

Min datter Amanda har fået sin første ilder.

Sally er en skøn standard, 10 uger, tillidsfuld og nysgerrig. Vi faldt for hende ved første nus.

Desværre har Sally haft en alt for svær start hos os. Vi fik hende i onsdags og var ved dyrlægen for at blive vaccineret i går. På vej ind til dyrlægen sætter hun sit hoved fast i metalgitteret på transportkassen. Heldigvis var Allisons mand hjemme og han havde værktøj så vi kunne klippe gitteret op. Puha et chok.

Men det er det mindste der er sket.

I går aftes skulle hun hilse på hendes nye venner og Leo, Vera og Rufus tog godt imod hende med de sædvanlige kampe og Vera var ret beskyttende overfor hende hvis de andre blev for hårde ved hende.

Desværre var Benny ikke så sød ved hende, han er døv og reagerede ikke ved hendes hyl så vi måtte skille dem ad. Hun blev lagt i seng i et bur for sig selv og sov hele natten. I morges vækkede jeg hende og hun klistrede sig til mig. Jeg stillede hende på køkkenbordet og så at der var noget galt med hendes ben. Vi tog straks til Allison hvor hun så har været hele dagen. Sally har brækket skinnebenet og Allison mener at det kan hele sig igen. Aldrig har jeg haft så dårlig samvittighed overfor et dyr. Jeg er så ked af at jeg ikke havde tænkt at Benny ikke ville kunne forstå hendes signaler.

Nu skal Sally ha ro de næste 2 uger og så håber og beder vi til at benet kan vokse sammen igen.

Vi elsker hende allerede og kan ikke holde tanken ud, hvis det ikke kommer til at hele.

holmer

Tilykke med hende ;-)

Malene

Aww, stakkels lille pige :(
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Sølvsten


lille_jill

Stakkels lille pige. Hun har godt nok haft en svær start..

Sølvsten

Citat fra: Malene Dato 30. Juli 2010, kl. 15:32
Aww, stakkels lille pige :(

Ja det er virkelig synd for hende. Kan godt forstå hvis hun mister tilliden til os,men det virker nu ikke sådan endnu.

Sølvsten

Citat fra: lille_jill Dato 30. Juli 2010, kl. 15:44
Stakkels lille pige. Hun har godt nok haft en svær start..

Ja det har hun og jeg har så dårlig samvittighed over det.

Starshineferrets

grattis till nya tösen, men ja, verkligen ingen rolig ny start för er :( Hoppas att hon snart är frisk och glad igen!
Men jag funderar på om det ens är möjligt att Benny lyckats skada henne så illa S: Jag har haft riktigt obehagliga slagsmål här hemma, men aldrig att nån skulle kunna bryta ett ben på någon S: Men jag antar att Allison hade märkt om det hänt när hon fastnade i buren häromdagen.

Sølvsten

Citat fra: Starshineferrets Dato 30. Juli 2010, kl. 15:49
grattis till nya tösen, men ja, verkligen ingen rolig ny start för er :( Hoppas att hon snart är frisk och glad igen!
Men jag funderar på om det ens är möjligt att Benny lyckats skada henne så illa S: Jag har haft riktigt obehagliga slagsmål här hemma, men aldrig att nån skulle kunna bryta ett ben på någon S: Men jag antar att Allison hade märkt om det hänt när hon fastnade i buren häromdagen.

Tak Sara

Det var virkeligt voldsomt med Benny ellers havde vi ikke skilt dem ad. Der var intet galt med benet da vi var ved Allison i går. Sally blev tjekket meget grundigt og Allison sagde at hun var i meget god stand. Hvis ikke det er sket med Benny kan jeg ikke se hvordan det ellers skulle være sket. Hun har sovet ved siden af mig hele natten og jeg pjeer at vågne ved den mindste lyd og det virkede som om hun sov hele natten. Hun har ikke haft mulighed for at falde ned fra noget så det er heller ikke sket på den måde.


Lena og Peter

Tillykke med Jeres nye pige.. Det er dejligt at høre at i endelig har fundet en til flokken.. :-$

Vi krydser fingre for hende og glæder os til at se hende.. Så mangler vi bare lidt billeder at hende.. ;)

Sølvsten

Tusind tak Peter

Ja I skal nok få hende at se. Har bare ikke haft overskud til at ligge billeder ind endnu. Lige nu ligger hun og sover med benet bundet ind.

Lena og Peter

Citat fra: Sølvsten Dato 30. Juli 2010, kl. 16:13
Tusind tak Peter

Ja I skal nok få hende at se. Har bare ikke haft overskud til at ligge billeder ind endnu. Lige nu ligger hun og sover med benet bundet ind.

Det kan jeg godt forstå... Jeg tror heller ikke lige det var det første jeg ville gører. Men sørg nu bare for at hun får det godt, og så kan vi altid se billeder senere..

Kristine

Tillykke med hende :)
OG aww, stakkels lille pus..
Må jeg spørge noget off topic? Opfører en døv ilder sig ligesom en almindelig ilder og er nem nok at passe og gøre tam eller er det lidt sværere?
For du skrev du har en, så må du jo være den perfekte at spørge... Hehe :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Sølvsten

Citat fra: Laban Dato 30. Juli 2010, kl. 16:33
Tillykke med hende :)
OG aww, stakkels lille pus..
Må jeg spørge noget off topic? Opfører en døv ilder sig ligesom en almindelig ilder og er nem nok at passe og gøre tam eller er det lidt sværere?
For du skrev du har en, så må du jo være den perfekte at spørge... Hehe :)

Tusind tak skal du ha. Benny er den mest tamme af vores ildere. Vi var også meget heldige med ham fra starten Han var eb rigtig putteilder, går altid på bakken og har aldrig bidt os andet en en gang for sjov. Vi har behandlet ham som alle de andre og han kommer sågar når vi kalder men det er kun fordi han følger flokken. Han kommer også farende når der bliver givet godbidder. Han er simpelthen så skøn selv om han er døv.

Kristine

Så der er overhovedet ingen ulemper? :)
For min pige er bazer og frygter lidt om hun er døv.. Men det finder jeg ud af på torsdag når vi skal til dyrelægen..
mange gange bliver jeg ignoreret, men det er sikkert fordi alt er så spændende og nyt.. og synes ikke rigtig hun reagerer på de samme ting som Laban.. men andre gange synes jeg hun reagerer.. men ved ikke om jeg bare er paranoid fordi jeg har hørt de kan være døve.. og ved ikke om hun reagerer eller ej.. men det finder jeg forhåbentligt ud af på torsdag når jeg skal til dyrelægen med hende og hun skal have et sundheds tjek og vaccine :) :)

Hun er stadig skøn osv.. ville bare synes det ville være lidt trist hvis hun var... men sådan er det jo.. Er sikkert bare paranoid.. hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine