Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hej Alle sammen

Startet af Jennifer, 1. August 2010, kl. 11:37

Jennifer

Hej Alle,

Synes jeg ville smide en hilsen og præsentere mig selv :)
Jeg hedder Jennifer er 22 år og bor i Valby. Igår var jeg så heldig at erhverve mig min første ilder, nemlig Anilla som er en smuk noguat farvet hun.

Det har været sjovt og udfordrende at få hende hjem, selvom man har læst meget om deres ilder og fået meget af vide af Maria og Robert (Dark Crystal Ferret) er der stadigvæk rigtig mange ting man lærer om dem hele tiden :)

Hun er meget nysgerrig og har nok efterhånden været hele lejligheden rundt 100 gange.. faktisk så meget at hun ikke rigtig har tid til mig.. hehe men har læst mig frem til at det er meget normalt når de kommer til deres nye hjem. Har også prøvet at lege med hende dog også uden held, hun har travlt med at snuse..

Hun bider mig faktisk rimelig tit synes jeg og prøver at skælde hende ud.. har prøvet det med nakkeløft og synes måske faktisk hun bliver mere aggrasiv når jeg gør det (prøver at bide endnu mere ud efter mig).. har derefter prøvet at tage hende om hovedet samt holde øjekontakt og så skælde hende ud.. synes måske det hjælper lidt mere.. men lidt svrært at læse dog..

Idaag da jeg skulle i brusebad ville hun meget gerne med og gal hvor hun hyggede sig.. hun løb frem og tilbage mellem stuen og badeværelset og vidste slet ikke hvor hun skulle gøre af sig selv... :fnis:

Har prøvet at tage nogle billeder.. men det kamera er så lang tid om at tage selve billedet at hun er stukket af når det endelig siger klik... :lol:

Glæder mig til at møde jer alle...  :)   

FerretParadise

Hejsa og velkommen herind.

Og stort tillykke med din første ilder. :)
Ja der er meget krudt i numsen på en hvalp, og de har ikke altid tid til, at snakke med os, når de kommer til deres nye hjem. Ja faktisk har hvalpe altid meget travlt, men så kan vi jo tage dem når de sover, og så sidde og nusse med dem.

Nu ved jeg ikke hvordan Maria og Robert gør, når de bidetræner deres hvalpe, og hvad de så har sagt til dig. Og det vil jeg slet ikke blande mig i, da det ikke kommer mig ved.

Selv bruger jeg aldrig nakketag til mine hvalpe, eller voksne, jeg har haft dårlige erfaringer med det, så jeg er stoppet med at bruge det.
Nu opdrager jeg slet ikke på mine voksne mere, de ved hvad de må og ikke må, og gør aldrig noget forkert, hvor jeg ville ha haft brug for at tage fat i dem.
Men hvalpe skal jo lige lære tingene, og ja bider de, så siger jeg med bestemt stemme AAAAAHH AAAHH... og ignorerer dem så. Det virker helt fint, og der er ikke nogen der hævnbider eller noget.

Jeg bor selv i sydhavnen, det er jo ikke langt fra dig. ;)
Ann Hillerslev.

Barky

Velkommen til... Og også til den smukke Anilla - hvor er det dejligt at vi kan blive ved med at følge hende herinde også. Min veninde har Anilla's søster Anike, og hende skal jeg ud og lege med idag.

Jeg bor selv i Valby og har pt 3 søde tæver på 5, 2 og 1 år..

Jeg syns det er fint at du forsøger forskellige opdragelsesmetoder - for at finde den som passer til Anilla.
Hvis du bruger søge funktionen herinde vil du kunne finde en hel masse tråde om bidetræning og bakketræning osv. Deri skulle du gerne kunne finde en masse råd og løsninger. Som alle er forskellige. Fordi at ildere er forskellige og den samme metode ikke virker til alle ildere.

Ja, det er et meget kendt problem at det er svært at fange en ilder på kamera.. Men med tiden lærer man nogen tricks. F.eks at give lidt olie så den står stille i mere end ½ sekund. (Det er et udpræget hvalpe-problem *G* Men mange voksne ildere vil heller ikke have deres "sjæl suget ud" af et kamera - så de er snedige til at undgå det.)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Kristine

Velkommen til!
Og til din dejlige smukke hvalp, så kan man jo følge med i hvad der sker med hende ;)
Var selv helt vild med hende ( Savle savle ) Hehe

Du kunne eventuelt også prøve med en skamme kasse måske? Ikke buret eller transport kasse ( Da det skal forbindes med noget godt og de skal kunne lide buret og transportkassen ) Jeg bruger en høj vasketøjs kurv med låg, så der er en masse små huller i, lidt ligesom trammer.. og så står den ude på badeværelset.. og når de er rigtig slemme, så kan de få lov til at kede sig der i 3, max 5 minutter (Det er jo lang tid for en ilder) og så er de også faldet lidt ned når du tager dem op igen..
så lærer de, bid= kedetur i skammekassen... IKKE SJOVT..

Min lille dreng nappede også rigtig meget, og nakketag var heller ikke lige ham, så hævn bed han bare bagefter igen.. men synes skammekassen har virket godt, har taget det værste... nu kan jeg næsten bare sige '' AAAAH AAAH AHH'' og så slikker han mig bare i stedet ^_^

Men mange gange tillykke med din ilder, glæder mig til at høre mere senere hen
mange hilsner her fra

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Velkommen hertil og tillykke med dit nye familemedlem.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Hej og velkommen til.. :) Tillykke med smukke Anilla, jeg må nok også indrømme at jeg var ret lun på hende  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Jennifer

Tak for alle de søde svar.. vil helt klart overveje det med vaskekurven... For når jeg siger ahh ahh .. så ser det ud som om at hun bange for mig og styrter ind under sofaen.. og det vil jeg hellere ikke have... så tak for rådet...  :)

Havde overvejet at give godbidder til hende når hun gør noget rigtigt.. har i erfaringer med det? og hvilke slags godbidder vil i anbefale?

Klippede negle på hende tidligere og der var hun bare rigtig dygtig, og der vil jeg gerne kunne rose hende... hvad gør i?
:)

Charlotte

Jeg har noget efa-olie der koster en formue (55 kr for en lille flaske) fra min dyrlæge. Og ellers bruger jeg bare noget andet killingefoder som godbidder.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Lena og Peter

Hej og velkommen til.

Vi er jo kommet i familie da vi har Ramses fra Maria og Robert.

Vi ved selv at det kan være rigtigt svært at få en hvalp til at holde op med at bide, men jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig. Heldigvis er ingen af os blevet bidt af Ramses, han har bare været så dejlig <3

Med glæder mig til at høre mere fra dig og følge med i Anillas opvækst..

Anne

velkommen til og tillykke med hende!

Namilla

Som godbidder kan du bare bruge en anden type tørfoder, end hun er vant til at få (selvfølgelig en ordentlig slags)... elllers er kødbaserede godbidder det bedste, fx små stykker tøret kød (fx ziwipeak) eller lignende. Undgå godbidder der indeholder mælk eller sukker.

PetPile

PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

lille_jill

Sølvsten

Dark Crystal

Hejsa Jennifer.
Det er rigtig dejligt at se du fandt herind.  :dans:
Rigtig mange gange velkommen. og tillykke med den smukke prinsesse. Vi håber hun har det godt <3