Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

balance

Startet af Fuske, 2. August 2010, kl. 13:14

Fuske

hehe har fået en vandvittig ide. har en væg ved min trappe der ikke rigtigt er  ibrug og som sagtens kunne laves til en ilder forhindringsbane med rør og platforme og en hylde til uforstyret hygge. MEN den er jo ganske høj så inden jeg overvejer nærmere: hvor gode er ildere til ikke at falde ned?

gider ikke planlægge en aktivitetsvæg hvid det er misforstået godhed fordi de skvatter ned og slår sig voldsomt ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Eliza

ildere er ret gode til at falde ned, hvis de ikke hopper selv.. (det gør de gerne selvom det nærmest er selvmord)
De er ikke så gode til at afstandsbedømme og er frygtløse- virkelig dårlig kombination  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

De er ikke ret gode til ikke at falde ned, men du kan sagtens lave nogle rørsystemer. De fleste ildere kan godt lade være med at hoppe ned fra højt oppe, men hvis de leger og er oppe at køre så kan de hoppe ud over selv de højeste kanter uden selv at opdage det før de lander på gulvet.

Jeg havde engang en der var på vej ud af vinduet. Min kæreste havde haft en kammerat på besøg som var ryger og derfor havde åbnet vinduet (Selv om jeg mener rygning er strengt forbudt heroppe, så er min kæreste og hans venner åbenabrt af en anden mening!). Der var gardiner for, så havde ikke set de var åbent før ilderne blev lukket ud, og da det aldrig var andet end i hak havde jeg aldrig drømt om at det kunne være det. Da jeg så en ilder hoppe op i vunduet fik jeg dog lidt en mærkelig mavefornemmelse og jeg nåede lige akkurat at gribe hende før hun var hoppet ud fra 2 sal! Så man skal altså passe lidt på med ildere og højder!

Fuske

så tør jeg simpelthen ikke.ikke nok med at de kan falde ned, ser er samtidig trapper under og det kan umuligt være en god kombi. så må finde andre muligheder :)

Barky

Hvis du sætter rørene fast på væggen. Så kan han jo kravle rundt inden i dem uden at komme tilskade?

Dog pas på med at sætte dem alt for godt fast - det kan jo blive nødvendigt at vaske dem. *G*
Hvis du kan få nogen af de gennemsigtige Marshall rør, så kan det være ganske underholdende at se på...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Fuske

Citat fra: Barky Dato  2. August 2010, kl. 16:51
Hvis du sætter rørene fast på væggen. Så kan han jo kravle rundt inden i dem uden at komme tilskade?

Dog pas på med at sætte dem alt for godt fast - det kan jo blive nødvendigt at vaske dem. *G*
Hvis du kan få nogen af de gennemsigtige Marshall rør, så kan det være ganske underholdende at se på...

også sikkert i 2 meters højde?

har planer om at lave en station under vinduet som er ildervenligt (hvis jeg kan lave det tilgængeligt for mig også af hensyn til prut og tis)

og så skabe  en legebane med små hylder de kan daffe op på. overvejede påde trapper  og rør..hmmm skal vist lige tage lidt billeder her

Barky

Ja, hvis det er lukkede rør? og de er sat fast på væggen, evt med et par lufthuller for lidt ventilation...

Lukkede som i: de er kun åbne i indgangen og udgangen, så "bæstet" kan kravle løs på alle rillerne..

Fuske

Citat fra: Barky Dato  2. August 2010, kl. 16:58
Ja, hvis det er lukkede rør? og de er sat fast på væggen, evt med et par lufthuller for lidt ventilation...

Lukkede som i: de er kun åbne i indgangen og udgangen, så "bæstet" kan kravle løs på alle rillerne..

beklager  det sene svar mine emner er åbenbart forsvundet fra ulæste emner og nye svar selvom jeg ikke har set dem

det jeg havde soom tanker var rør og platforme så detkunne danne et system. i gåhøjde kan platformene ikke blivevoldsomt brede og derfor tænker jeg om det vil væresikkert? hvoor  bred skal en ilder platfor være?

Barky

Jeg tænkte så ikke at sætte platforme op.. Men simpelthen skaffe et 10 meter langt rør og sætte det op på væggen i forskellige snoninger og knuder. *G*

Fuske

Citat fra: Barky Dato  3. August 2010, kl. 17:32
Jeg tænkte så ikke at sætte platforme op.. Men simpelthen skaffe et 10 meter langt rør og sætte det op på væggen i forskellige snoninger og knuder. *G*

arhhhh...hmmm jamen er det så sjovt?

man kunnne selvf også lave lukkede bogkasser....hmmmmm ;)

det skal der pusles med!

NannaMB

Ildere er desværre ikke gode til at vurdere højden, så de fleste springer bare .