Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

bidetræning af dårligt hørende ilder

Startet af Fuske, 6. August 2010, kl. 10:15

Fuske

altså hehe jeg har nu prøvet diverse tricks for at se om der er hørelse i Quark... og med lidt god vilje  kan han vel betegnes som tunghør. Der er ingen reaktion på  kaldelyde what so  ever og sammenklappede grydelåg giver et kig op når man ligger stille og det vel og  mærke lang tid efter slag sammen. hvis  man er cågen og mor sniger sig hen for at klappe grydelåg er der ingen what so ever reaktion

så ah ah virker ikke herhjemme.

pt bruges følgende med "succes":

griben fat om hovedet og holde det tæt op til mig mens jeg siger phuuuu med god luftpustning ned i Quarks Hoved

hvis han bider mens han hopper i sofaen: tage ham og pacificere ham på ryggen så han ikke kan bide

Må erkende at jeg er kommet til at baske ham en over snuden i ren befippelse da han prøvesmagte mit bryst  :( Men det er altså ikke en del af opdragelsen mere en uheldig instinktiv reaktion herfra

Nakketag giver ingenting ud over hævnbid

Jeg har i og for sig ikke noget mod nappen da både jeg, kæresten og børnene sagtens kan leve med det, men den er begyndt at prøve grænser (teen ilder?) og bider pt ret hård uden at drage blod

skamme kasse er overvejet men Quark er en meget kontaktsøgende ilder så jeg tænker om det er for meget  straf?

Den render frit i underetagen af huset så den har masser af plads og masser af stimuli da ungernes legetøg er sindssygt spænnede at mosle rundt i (skal altså have ham foreviget når han kører tur med alexander i alexanders store lastbil hehe)


lyder vi som værende på rette vej?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

Den ene af mine hvalpe er faktisk fra opdrætteren opdraget med at blive pustet i hovedet når hun bed. Hun er en rigtig sød ilder, så det må da have virket.

Fuske

så det lyder ikke helt dumt det vi har gang i?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

Ikke hvis det virker. Bortset fra snudedasket selvfølgelig, men det ved du jo selv er forkert.

Fuske

Citat fra: Anne Dato  6. August 2010, kl. 15:49
Ikke hvis det virker. Bortset fra snudedasket selvfølgelig, men det ved du jo selv er forkert.

er du vimmer jeg bandede over mig selv da det skete men havde slet ikkeset ham komme og reagerede fuldkommen instinktivt...ikke et ret fedt instikt at have  >:|

mmen sket er sket og gjort er gjort og  nu  ved jeg  mine bryster er indbydende  :lol:
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

AV!  :o Jeg tror også jeg havde reageret... ikke så godt hvis der var blevet bidt i mine bryster.   :X

Men jeg tager heller ikke mine i nakken. Jeg tager dem bare op og holder dem ud foran mit ansigt (uden de er tæt nok på til at kunne bide hvis de er ansigts-bidere) og så siger jeg puh-puh-puh mens jeg puster dem blidt i ansigtet (det er p´et godt til).  ;) Der er ikke andet at gøre end at blive ved. Han er ved at teste jer for at se hvem der bestemmer. Så I må sørge for at det er jer der vinder "magt-kampen".  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Fuske

Citat fra: Charlotte Dato  6. August 2010, kl. 16:58
AV!  :o Jeg tror også jeg havde reageret... ikke så godt hvis der var blevet bidt i mine bryster.   :X

Men jeg tager heller ikke mine i nakken. Jeg tager dem bare op og holder dem ud foran mit ansigt (uden de er tæt nok på til at kunne bide hvis de er ansigts-bidere) og så siger jeg puh-puh-puh mens jeg puster dem blidt i ansigtet (det er p´et godt til).  ;) Der er ikke andet at gøre end at blive ved. Han er ved at teste jer for at se hvem der bestemmer. Så I må sørge for at det er jer der vinder "magt-kampen".  :)

jeg vinder! oog  jeg er dååååm lige  nu  hehe. jegtager fat rundt om hovedet og holder ham op til min mund og ssiger puha med llaaaang ph lyd. Har lige brugt 30 sek på  at ssige puha for  hver gang jeg slap skulle jeg nifles igen. og nu er jeg duum så  nu har han lagt sig til at sove  :lol:

han overgiver sig fuldkommen når jeg takeer ham sådan og  jeg har fuld  kontrol over tænder uden at skulle holde hårdt eller være ubehageli. nærmeste ubehag er at man ikke kan dreje hovedet ;)

tror allerede det her oprørss  stadie  er ved at stoppe  igen (eller også  er jeg vandvittig naiv men det må  tiden vise)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Det er godt du har fundet en anden måde end nakketaget til at opdrage ham på. Men ja de kan være nogle stædig bæster og blive ved og ved selvom man LIGE har skældt dem ud, men så skal du endelig bare blive ved som du gør med at tage ham op med det samme og skælde ham ud igen. Du er på rette vej.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Fuske

Citat fra: Charlotte Dato  7. August 2010, kl. 21:36
Det er godt du har fundet en anden måde end nakketaget til at opdrage ham på. Men ja de kan være nogle stædig bæster og blive ved og ved selvom man LIGE har skældt dem ud, men så skal du endelig bare blive ved som du gør med at tage ham op med det samme og skælde ham ud igen. Du er på rette vej.  :)

lyder godt og ja nakketag blevret hurtigt smidt ud effter at have læst med herinde. Døjer lidt  med inkonsekvens ved min store søn og keativitet i opdragelsen så tingene ikke bliver de samme hele tiden og det tager vi os nogle laaange snakke om lige nu
Båt båt fra Janni og Quark og Frida