Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Han spiser ikke!

Startet af Peewit, 13. August 2010, kl. 10:54

Peewit

Som nogen af jer måske har set, så har jeg fået en ny ilderdreng. Jeg fik ham i mandags og han trives rigtig godt her.
Der er bare det ene lille problem, at han ikke rigtig vil spise noget.
Jeg har fået noget af hans gamle foder med som jeg har blandet op med det jeg ellers fodre med, men det gider han ikke spise og når han spiser noget så er det meget lidt.
Han vil ikke have godbider, eller ligende.
Det eneste jeg har fået ham til at spise udover en smule foder er rå æggeblomme.

Er der nogen af jer der har et godt råd til hvordan jeg får ham til at spise sit foder?
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Sølvsten

Prøv at putte lidt olie hen over

Kristine

Han skal nok spise når han bliver sulten :P
Ellers spørg personen hvor du fik ham fra hvad han plejede at få?
Min dreng er kræsen ang. mad... Hvor i mod min pige hun æder ALT

Da jeg fik min dreng hjem var jeg også rigtig bekymret for han ville ikke spise det mad jeg serverede og overhovedet ingenting.. og var bange for at han skulle dø af sult :(
Der gik omkring 10-12 timer!! så hørte jeg tygge lyde omkring kl. fem om morgenen, og så blev jeg helt lettet og så kunne jeg slappe af :)

Ah.. det er siden mandags? Hold da op, det er længe.. så bare glem det jeg skrev :S Har jeg ikke rigtigt været ude for.. men godt han kan spise rå æggeblomme.. så er det bare synd at de kun må få det en gang om ugen :(
Det kan jeg ikke rigtigt hjælpe med.. men håber at alt løser sig.. krydser fingre og poter

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Barky

Spiser han evt om natten? Holder du øje med hans vægt ved at veje ham?

Giv ham hans foder som godbidder med hånden og ros ham hver gang.
Prøv med noget forskelligt mad, evt BARF eller Ducksoup og se om der er noget han kan lide...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Peewit

Når jeg kigger på hans afføring så er det ret tydeligt at det ikke er meget den lille mand spiser.
Jeg holder øje med hans vægt og den er ikke faldet bemærkelsesværdigt meget.

Han er ikke ret interesseret i godbidder eller at blive håndfodret, det er verden alt for spændende til.
Har heldigvis fået han til at spise lidt i dag, men det er ikke andet end en lille håndfuld(jeg har små hænder).
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Charlotte

Det er ikke godt hvis en ilder ikke spiser. Prøv at ringe til den tidligere ejer og spørg hvad han plejede at få og skynd dig ud og købe det. Så må du få ham langsomt over på det du vil have han skal spise (med mindre han er så kræsen at han slet ikke vil spise det).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Peewit

Jeg har noget af det foder han fik før, og det vil han heller ikke spise. Har både blandet det med det jeg bruger og givet ham det for dig selv, men det hjælper ikke.

Han har som sagt spist lidt i dag og er ikke spor mærket af ikke at have spist særlig meget, nærmest tvært imod..!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Barky

Hvis du kan - så hold øje med ham i nat.. Jeg havde engang en ilder som ikke ville spise i løbet af dagen, og jeg var meget bekymret. Indtil at jeg så at han spiste når jeg lod som om at jeg sov.

det er ikke sikkert at det er det samme med din lille dreng.. Men det skader vel ikke at observere ham lidt?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Peewit

Det vil jeg prøve. Tusind tak for de gode råd :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

Prøv at veje det foder der kommer i madskålen om aftenen, og så veje det igen om morgenen...så har du styr på, om han spiser i løbet af natten...

Peewit

Yay.... Nu spiser han.. Både alm. mad og godbidder... Det er herligt. :D
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Sølvsten


Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia