Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjemme efter dyrehandel tur tur...både godt og skidt

Startet af Fuske, 15. August 2010, kl. 17:20

Fuske

På den gode side: masser af barf med hjemog daggamle kyllinger og de fisk vi skulle have til akvariet

men glæden blev lidt overskygget af at det i to bure rendte 15 ilderhvalpe rundt i bunden uden afsatser eller noget. Havde interesse i at se dem og fik lov at tage to ud, hvoraf den første virkede understimuleret og nummer to sad og rystedde imine arme :( begge var utroligt smukke pastelpiger. prisen var lattlerlig lav ogadspurgt var de fra en storr opdrætter i tyskland :(((( det sammenholdt med at du ikke kunne få andet en frittemad til ildere i butikken gjorde skimse jeg var lige ved at tude...ingen taurin i ´barf afdelingen, ingen olie eller frittebaserede ting iden dur, ingen ordentlige bure (i mine øjne) og af tilbehør var der kun lidt hængekøjer :(((øv en træls oplevelse

(navn ikke sat ind da jeg er i tvivl om om man må?)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Sådan er det desværre i de fleste dyrehandlere. Og når du lader som om du ikke ved noget og spørger ind omkring det at have ildere, så ved de som regel heller ikke hvad de snakker om.  :(
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

SilviaMøller

Trist at høre :/.
Det er godt at der er nogen der kan tage sig godt af ildere, men det er også meget trist at der er nogen der iik ved hvad en ilder er og hvordan man passer den :S

Namilla

Jeg ved godt hvilken dyrhandel du snakker om, og jeg kan kun anbefale ikke at handle der... det er ikke kun deres ildere der ikke bliver behandlet godt...deres krybdyr går også helt forkert, og jeg har ofte fundet døde dyr i deres bure... Jeg er holdt op med at handle der, da jeg ikke vil støtte en butik der ikke behandler dyrene ordentligt...

AlisVolatPropiis

Hvis det er den jeg tænker på....temmelig stor...Kollund...så er jeg stadig så arrig på dem jeg ikke vil sætte mine ben der igen...ildere skal IKKE gå mange dyr på et så lille areal (og deres bure er ellers høje nok -der kunne sagtes sættes etager i...men tvinger man dem alle til at gå i spåner på grundarealet så....

Ildere skal heller ikke have gulerødder og andet grønt -.- og når der ligger to døde guldfisk i buret, så fristes jeg i hvert fald til at tro det blot var dem der lå med bugen op, den morgen, i deres også ret store havedams afdeling.

Og hans svar da jeg faktisk høfligt og venligt forklarede at ildere ikke har godt af grøntsager osv. var mildest talt flabet....

Desuden må jeg indrømme...ja den er stor og der er mange ting, men det meste af det er billigt l***

Ok...jeg indrømmer...jeg er ikke glad for dem :lol:

AlisVolatPropiis

Nå ja....og da jeg var usikker omkring ADV udbrud visse steder i det land de fik deres hvalpe fra -netop hos storavlere...fik jeg at vide at det havde han aldrig hørt om...

Dark Crystal

Uhh en grim oplevelse. vi har desværre også en ret grim ting af en dyrhandler her i byen. De har deres dyr i akvarier. For nogle måneder siden gik der 2 halv store ildere i et af dem. En albino pige og en standart. De gik i savsmuld og havde en akvarie lampe ned i knolden hele dagen  :X
De akvarier de gik i var nogle jeg HØJST ville havde en smule gubbier i. Og jeg har faktisk aldrig sat mine ben i den butik siden.
Især fordi bagers i butikken, sælger de netop gode ilderbure.. Men kan man sætte sine egne salgs dyr ind i et af dem?? Næææ nej.. :@

Jeg havde en lang samtale med dem der havde dem.. De to her var begge fra en farm i Sverige- vi nok alle sammen kender..

Det triste ved det, er at de gik dirakte ud i en længere dialog med mig om at ildere GODT kan tåle savsmuld, og at deres dyr havde gode liv.
Uanset hvor meget jeg prøvede at fortælle dem om hvad en ilder skal gå i for at havde det godt, så mente de jeg var dum og uerfaren at høre på.

Gudskelov har de ikke haft ilder i butikken siden. Men de to små dyr, og deres bure.. sidder så dybt i mine tanker, at der næsten ikke har været en dag siden hvor jeg ikke har tænkt på dem

Fuske

en lillefuglharsunget...så i morgen tager bille ruwald der er kredsformand dernede for dyrenes beskyttelse afsted for at inspicere forholdene samt indskærpe at  en der er nervøs forildere ikke bør håndtere dem ved at løfte dem op i halen for at give dem videre til dem der vil se dem

Mustela

Citat fra: Fuske Dato 16. August 2010, kl. 18:07
en lillefuglharsunget...så i morgen tager bille ruwald der er kredsformand dernede for dyrenes beskyttelse afsted for at inspicere forholdene samt indskærpe at  en der er nervøs forildere ikke bør håndtere dem ved at løfte dem op i halen for at give dem videre til dem der vil se dem

Gud hvor godt at høre. Håber han kan ændre lidt på forholdene..

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Fuske

varforbi idag fordi jeg skulleover grænsen. kørte omvej for attjekke ogdesværreingen ændringer endnu