Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ilder i sorg :(

Startet af RybergKlanen, 17. August 2010, kl. 23:18

RybergKlanen

Efter at jeg for 3 mrd siden måtte aflive min ene dreng Balti pga. kræft, er min anden dreng Tusse gået helt i stå  :(

Han er stoppet med at lege, laver ikke balade mere (han har ellers altid været en rod og åbnet skabe og sådanne), han sover hele tiden og er begyndt ikke at gå på bakken (hvilket han altid har haft gjort), men skider midt på gulvet, han har tabt sig meget og virker bare rigtig rigtig ked af det  :(
Han er jo ikke alene han har stadig sin mor Daimse og det hvide monster Frida, men de to gamle tøser gider ikke rigtig at lege mere og sover en del.

Nogle andre der har haft en ilder der var i sorg og som ved hvad man kan gøre?.
Er ved at blive rigtig bekumret for ham :(

Anne

Da My var i sorg lod jeg hende gå frit og have døren åben ind til soveværelset altid. Hun blev faktisk ret ok, men jeg fik en ny ven til hende alligevel og det hjalp mere end noget andet, efter de altså var blevet sammenført.

Men jeg legede selvføkgelig meget med hende, gik ture og lod hende altid habve mulighed for menneskekontakt, så vidt muligt selvfølgelig (jeg var så næsten hele tidne hjemme der men det kan alle jo ikke)

Shamua

Hvis der er nogen der bor i nærheden af dig, så prøv med at besøge andre ildere. Møde nogle der har fart på og bare er klar til at lege. Det kan være det hjælper lidt på humøret. Playdates! :)

Håber da den lille fyr kan blive glad igen  >:|

Vh. Marianne

mette11

Jeg har engang haft en ilder som reagerede på samme måde, da han blev alene. Han blev så også helt alene (da jeg kun havde to dengang og hans veninde måtte aflives). Han ville intet...han lå bare og sukkede og spiste dårligt nok. Jeg søgte overalt efter en ny ven til ham, men det var desværre i vinteren/foråret, så der var ikke hvalpe nogen steder og underligt nok, var der heller ikke en eneste voksen til salg nogen steder. Men en dag var jeg heldig og fandt en hvalp som jeg købte...så snart han så hende livede han fuldkommen op og båttede løs og var fuldkommen glad igen!! Det var så fantastisk at se - hans humør skiftede fuldkommen på 2sekunder!!...det er jo desværre ikke ens hvad de små reagerer på, så om en ny ilder vil være sagen er svært at sige jo...
Men jeg tror faktisk at forslaget om en playdate vil være en god ide...det er i hvert fald en ide som er nem at afprøve...

RybergKlanen

Tusind tak for jeres svar :)
Anne Det lyder bare super det du gjordre for My, og dejligt at hun og jer, er kommet godt gennem den svære tid efter ulykkken  :)
Jeg kan desvære ikke tilbyde Baktus det samme da jeg er startet som selvstændig og arbejder rigtig mange timer om ugen :( han kan heller ikke gå løs i lejligheden pga. vores kat som han bare hader og angriber hvis han kan, men de er løs i  hele køkkenet mens jeg er på arbejde, med masser af legetøj og hyggekroge.

Shamua
Legekammerater lyder som en super ide :) lige bort set fra at Tusse bare ikke kan fordrage andre ildere, end dem her hjemme, han går direkte til angreb på fremmede ildere med mord i blikket :o så det er ikke rigtig en muglighed, da jeg ikke vil stesse ham yderliger.

Mette
Det er hårdt når man bare kan se at en ilder ikke har det godt :( og med mine arbejdstider har jeg ikke muglighed for at give en hvalp det den fortjener tidsmæssigt.( og ville nok også bare ende med at have den i et bur for sig selv da Tusse ikke kan med hvalpe :X)
Samtid syntes jeg det er lidt svært for han er jo ikke alene han har jo sin mor og frida, så han er jo ikke alene, det virker bare som om  tabet af Balti har bare gjordt ham gammel på rekordtid :(

AlisVolatPropiis

Åh altså...skønne og dejlige Tusse, der netop bare er så skøn fordi han er så klog og laver ballade :(

Jeg har ingen råd at give Amanda...men du og Tusse får alt min medfølelse :(

Barky

Jeg har stadig ikke andet at tilføje end igår. Jeg har tænkt sådan over det, og jeg håber at jeg kommer på et eller andet inden på mandag. Ellers må jeg bare prøve at alt hvad jeg kan på mandag.. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

tzari

Hvad med en ny legekammerat til ham hvis de 2 andre er for "gamle" til sådan en fjolledreng  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

KariN

Citat fra: tzari Dato 19. August 2010, kl. 13:43
Hvad med en ny legekammerat til ham hvis de 2 andre er for "gamle" til sådan en fjolledreng  :)

Jeg svarer lige for Amanda:

Et af problemerne er at han ikke kan lide andre ildere end de to ældre piger han går sammen med og så hans afdøde ven, det er afprøvet mange gange, så det er ikke rigtig en løsning desværre
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Som de andre siger, leg med ham, og gå ture med ham. Evt. aftal nogen playdates med nogen der bor i nærheden af dig.

Og hvis du har lyst, kan og vil have en ilder mere, så købe en ny lille ven til ham..

Held og lykke med ham, håber han bliver glad igen snart.  :knus:

KariN

Agger: Prøv at læse indlægget lige over dit eget ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Citat fra: KariN Dato 22. August 2010, kl. 19:58
Agger: Prøv at læse indlægget lige over dit eget ;)

Ja så det lige så snart jeg havde gemt beskeden .. Ups  :fnis: