Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Frida lugter af kattepis

Startet af Fuske, 18. August 2010, kl. 22:40

Fuske

ja også er det ikke engang løgn. ved hun erblevet badet megetfør men ved ikke omdet kanvære årsagen? det ervitterligtslemt og kattebakken lugter ikke så hun kan ikke have rullet sig

andre med samme erfaring? ellergoderåd?fordetsmitter af i tøj ogalt
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Sølvsten

Ja min hvalp Sally lugter også meget mere end de andre har gjort. Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke har lært at gøre sig selv ren endnu eller om hun bare har en meget stærkere duft end de andre.

Fuske

Citat fra: Sølvsten Dato 19. August 2010, kl. 08:21
Ja min hvalp Sally lugter også meget mere end de andre har gjort. Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke har lært at gøre sig selv ren endnu eller om hun bare har en meget stærkere duft end de andre.

jamen quark  stinker af ilder :lol: han erhvalp ogstinker vildtmeget af ilder,men frida stinker simpelthen af kattepis og detbliver bværre ogværre hver dag

Sølvsten

Sallys hale lugter helt vildt af tis resten af hendes krop dufter "lidt" mere af ilder end jeg har oplevet før. Jeg ved ikke om  jeg vil kalde Sallys lugt for kattepis og jeg aner ikke hvad man kan gøre ved det.

Fuske

Citat fra: Sølvsten Dato 19. August 2010, kl. 10:35
Sallys hale lugter helt vildt af tis resten af hendes krop dufter "lidt" mere af ilder end jeg har oplevet før. Jeg ved ikke om  jeg vil kalde Sallys lugt for kattepis og jeg aner ikke hvad man kan gøre ved det.

hehe min sammenligning med kattetis kommer  sig af at jeg havde en killing der ybndede at tisse i mit tøj. så sådan som frida lugter var sådan jeg pludseligt stank i skolen hvis den havde været inærheden. det var sgutte fedt

Barky

Hvad for et hjem kom hun i før?
Hvad spiste hun?
Blev hun tit vasket i shampoo?

Foder og pelspleje er en af de ting som kan sætte spor i ilderens duft..

Hvis hun f.eks blev vasket ofte, er hendes fedtbalance i huden sansynligvis temmelig smadret, og skal lige bruge noget tid på at genopbygges (og det er en LAAAANG periode uden bad!)
Jeg vil formode at "dårligt" foder også sætter sig i lugtkirtlerne, da foderets bestanddele bliver transporteret rundt i hele kroppen.

Og du er helt sikker på at det ikke er hendes anal-kirtler som er fyldte?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Fuske

jeg er ret sikker på analkirtlerne for det lugter slet ikke som hendes prutter det lugter direkte af gammelt kattepis. TROR  hun er badet tit oghunhar været fodret medkatz fra coop men får nu persian kitten samt olie

hun lugter dog ekstremt og det sætter sigi tøjet asaphvilket ersynd for derfor kommer hun jo altsåikke altidlige opnår hun vilnusse...tæpperistuen erfjernetfor de stanklige så slemtnår hun puttede så nu er derkun fleecetæpper

vi måbidetændernesammen og se omlugten ikke går hen ogbliver ilderagtig med tiden. idag skal vi ud og gå foorresten uhhh vi glæder os!

Charlotte

Ellers kan du jo lægge et håndklæde i sofaen og så lægge det på din brystkasse når hun skal op og nusses. Det vil være synd hvis hun ikke får så meget menneskekontakt som Quark fordi hun lugter. Det er jo nok ikke hendes skyld.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

AlisVolatPropiis

Ferretmania

Prøv at give dem en kasse med jord de kan grave i ,som f.eks et kattetoilet med låg ((så der ikke står jord ud over det hele).Det kan måske tage noget af lugten.

Skal lige siges, at jeg ikke ved om det virker ,for har ikke prøvet det selv ,det er et tip jeg har fået fra en anden :)

Snilder

Jeg skal ikke gøre mig klog på denne problemstilling, men Valli lugtede også de første dage vi havde hende. Hun gjorde sig ikke ren. Jeg kunne umuligt holde hende og vaske hende, da hun bed vildt.

Ved et tilfælde, hvor jeg forsøgte at lege/aktivere hende, tog jeg hende med på badeværelset og lod bruseren ligge på gulvet tændt. Dette elskede hun og løb igennem strålen flere gange - dette medførte at hun straks gik i gang med at gøre sig ren, slikke sig osv.

Nu er vi kvit lugten og hun gør sig ren af sig selv. Aner jo ikke om det er det der er problemet, men det er måske et forsøg værd :)
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Fuske

Der gik en prås op for mig igår. det vi har er smpelthen en gevaldig omgang fedthale så idag står den på halecvask og indsmørring i oie og det vil den gøre et stykke tid frem.

Hun kommer op og snakker fordi hun simpelthen er for qute til at lade være hehe men må erkende at jeg tænker over tøjvalget i det her dage ;)

Barky

Jeg har så aldrig oplevet at en fedthale lugtede af kattepis... *G*
Men virker det, så virker det.. ;) Held og lykke med hende.

Jeg tror ikke at det vil hjælpe at indsmøre halen i olie. Men brug mediskrub eller hibiscrub til at vaske den i et par gange om dagen... ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Jeg har 2 med fedthale herhjemme og de lugter heller ikke af kattetis. Men læg et håndklæde over dit tøj når du har hende oppe, så er du fri for at tøjet lugter bagefter.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Fuske

altså hendes hale er helt brun inde ved huden med små urenheder i belsen. tror det er em kombi af fedthale og forkert kost der giver den der katepis lugt i halen skal se om jeg kan nupse et snapshot