Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kønslig status på DIU

Startet af Eliza, 19. August 2010, kl. 13:35

Stephanie

Min tog på efter han fik sit implantat, men det var så også op til vintertid.

Men han var så også kastreret i forvejen, så det blev ikke givet for det.

Men kunne da godt tænke mig også at høre fra nogen der bruger det som et middel til kastration om hvordan/hvis det har ændret deres fysik

Cille

Hmm jeg synes den er svær.
Kan se mange meninger her i, og med man ikke vil have snittet op imod dem med implantater.
Jeg vil så den anden vej føle mig snydt at have "de midlertidige ude af drift" op i mod de rigtig brunst hanner.
Beklager, men er de sat ud af drift om det så for kort tid...ja så de uden hormoner, og dermed nok i bedre stand end de ægte hanner. (både i pels og vægt )

Måske man skulle lave en klasse til dem der kunstig ude af drift :fnis:

Men nu har de den regel og jeg synes da man skal gå til dem selv, og spørge om grunden.... kan jo være de har en logisk forklaring på det :D

AlisVolatPropiis

Citat fra: ilderbanden Dato 19. August 2010, kl. 21:15
Citat fra: Emils far Dato 19. August 2010, kl. 20:15
Denne regel viser vel bare at de som styrer dette skal gjøre tingene annerledes end alle andre utstillinger. Kanskje det er et markeringsbehov eller noget andet, men underligt er det.
Jeg har også en ilder som har implatant, og han er pr definition i stand til at avle, bli viril igen om et års tid. Årsagen er jo at hans nødder er der endnu, dog ikke så store, men de er der...og da skal han ikke i neutrlisert klasse, for han er jo ikke snittet.

Jeg kommer ikke til å delta på denne utstilling, simpelhen fordi reglene er totalt fejlaktige, for stride og annerledes enn andre utstillinger vedr. implatant og hvilken klasse dyrene kommer i...

Her vil jeg give Lars helt ret..... Det kan da ikke være rigtigt at hanner der er snittede skal om mod virille hanner... Det er jo, i mine øjne, dybt uretfærdigt.


Jeg er altså virkelig ked af ikke at se nogen af jer på DIU :( Lena, Peter og Petra, vi er jo i hvalpefamilie....og Lars..det er du jo også...og derudover så glæder jeg mig altid til enhver lejlighed til at se dig :(


Stephanie: -Mine hanner har tabt noget størrelse af at få implantat...og kuglerne er virkelig meget små. Og det er virkelig ikke for at kritisere nogens holdninger og dette er skrevet i dybeste respekt. Men jeg er personligt ligeglad med om min implanterede ilder for en kommentar på dommerskemaet i en viril klasse, så dommerne ikke undrer sig over manglende lugt og kugler....eller om de får en kommentar i en neutraliseret klasse om at de måske er en smule mere muskuløse -Hvilket egentlig kun for mine dyr er gældende for hybriden -og det er vidst nok af lidt andre årsager....Cosmo min kastrerede han (også hvis man ser bort fra hans overvægt) er faktisk en smule kraftigere end Spero som har implantat.

Men det er så bare hvad jeg umiddelbart kan se herhjemme og næppe repræsentativt for alle hanner...og det skulle vidst nok være sådan de beholdt noget mere muskelmasse :) og da jeg jo ikke har set forskellen på hvordan mine implanterede hanner ville have udviklet sig hvis de VAR kastrerede istedet...så er det jo svært at sige...


Eliza

Egentlig synes jeg det største problem er at de skal hoppe rundt i klasserne. For så er de neutraliseret og så er de ikke.. Kan godt se fordele og ulemper for de skal i den ene eller anden klasse, så ja de burde jo nok have en klasse for sig selv.
Jeg ville jo så vælge at sætte dem i uneutraliseret da de på et tidspunkt kan komme i denne klasse igen, når implantatet er væk for så er de jo virile. Synes det vil give mindst rod at sætte dem i uneutraliseret.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Starshineferrets

jag kan säga som så at tdet oftast blir ganska orättvist för de illrar som är kastrerade att ställas emot dem som har implantat. En ille rmed implantat brukar tat bevara kroppsbyggnaden bättre, ha me rmuskler (som en kastrat oftast tappar), har bättre päls.. kort och gott är de generellt sett i bättre kondition en de som har kastrerats.
rent fysiskt så är det enda som skiljer en iller med implantat mot en okastrerad iller att hanarna inte har sina kuor nere och de luktar inte. I övrigt är de ganska lika.

Emils far

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 20. August 2010, kl. 01:43
Citat fra: ilderbanden Dato 19. August 2010, kl. 21:15
Citat fra: Emils far Dato 19. August 2010, kl. 20:15
Denne regel viser vel bare at de som styrer dette skal gjøre tingene annerledes end alle andre utstillinger. Kanskje det er et markeringsbehov eller noget andet, men underligt er det.
Jeg har også en ilder som har implatant, og han er pr definition i stand til at avle, bli viril igen om et års tid. Årsagen er jo at hans nødder er der endnu, dog ikke så store, men de er der...og da skal han ikke i neutrlisert klasse, for han er jo ikke snittet.

Jeg kommer ikke til å delta på denne utstilling, simpelhen fordi reglene er totalt fejlaktige, for stride og annerledes enn andre utstillinger vedr. implatant og hvilken klasse dyrene kommer i...

Her vil jeg give Lars helt ret..... Det kan da ikke være rigtigt at hanner der er snittede skal om mod virille hanner... Det er jo, i mine øjne, dybt uretfærdigt.


Jeg er altså virkelig ked af ikke at se nogen af jer på DIU :( Lena, Peter og Petra, vi er jo i hvalpefamilie....og Lars..det er du jo også...og derudover så glæder jeg mig altid til enhver lejlighed til at se dig :(


Stephanie: -Mine hanner har tabt noget størrelse af at få implantat...og kuglerne er virkelig meget små. Og det er virkelig ikke for at kritisere nogens holdninger og dette er skrevet i dybeste respekt. Men jeg er personligt ligeglad med om min implanterede ilder for en kommentar på dommerskemaet i en viril klasse, så dommerne ikke undrer sig over manglende lugt og kugler....eller om de får en kommentar i en neutraliseret klasse om at de måske er en smule mere muskuløse -Hvilket egentlig kun for mine dyr er gældende for hybriden -og det er vidst nok af lidt andre årsager....Cosmo min kastrerede han (også hvis man ser bort fra hans overvægt) er faktisk en smule kraftigere end Spero som har implantat.

Men det er så bare hvad jeg umiddelbart kan se herhjemme og næppe repræsentativt for alle hanner...og det skulle vidst nok være sådan de beholdt noget mere muskelmasse :) og da jeg jo ikke har set forskellen på hvordan mine implanterede hanner ville have udviklet sig hvis de VAR kastrerede istedet...så er det jo svært at sige...

Ja det er jo synd at vi ikke kan hygge os på denne udstilling, men vi sees jo nok på Landet eller så må du tage en tur til Norge på besøg...
Jeg synes det er synd at nogen arrangører ikke kan se eller forstå at en ilder som har implatant ikke er sterilisrete eller kastereret. Det er jo næsten som om at I piger som bruger p piller eller spiral er steriliseret, og det er I da heldigvis ikke  :lol:


AlisVolatPropiis

jaaaaaaaa :D DET må vi :D

Jeg er nok ikke helt enig med dig i dette her, men det slår jo ikke skår i nogen glæde ved at se dig når jeg kan :D

Og vi skal da hygge alt det vi kan på VIF :D -selvom jeg nok kommer til at gå rundt i en blanding af passiv trance og forvirret høne -status igen :lol:

Amazing Ferret

Det er da godt at man kan vælge at blive væk hvis man er utilfreds  :fnis:

Lena og Peter

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 20. August 2010, kl. 01:43
Citat fra: ilderbanden Dato 19. August 2010, kl. 21:15
Citat fra: Emils far Dato 19. August 2010, kl. 20:15
Denne regel viser vel bare at de som styrer dette skal gjøre tingene annerledes end alle andre utstillinger. Kanskje det er et markeringsbehov eller noget andet, men underligt er det.
Jeg har også en ilder som har implatant, og han er pr definition i stand til at avle, bli viril igen om et års tid. Årsagen er jo at hans nødder er der endnu, dog ikke så store, men de er der...og da skal han ikke i neutrlisert klasse, for han er jo ikke snittet.

Jeg kommer ikke til å delta på denne utstilling, simpelhen fordi reglene er totalt fejlaktige, for stride og annerledes enn andre utstillinger vedr. implatant og hvilken klasse dyrene kommer i...

Her vil jeg give Lars helt ret..... Det kan da ikke være rigtigt at hanner der er snittede skal om mod virille hanner... Det er jo, i mine øjne, dybt uretfærdigt.

Jeg er altså virkelig ked af ikke at se nogen af jer på DIU :( Lena, Peter og Petra, vi er jo i hvalpefamilie....og Lars..det er du jo også...og derudover så glæder jeg mig altid til enhver lejlighed til at se dig :(


Trine: Det var nu kun med hensyn til klasserne at jeg var enig med Lars... Selvfølgelig støtter vi op om en udstilling i Danmark... Det er jo også en chance for at møde alle de dejlige ilder og mennesker som vi kender, men ikke ser så tit ( og vores hvalpefamilie  :) ).

MEN derfor må jeg jo godt være uenig med deres måde at dele klasserne på... Ligesom der er ting på andre udstillinger jeg også er uenig i og jeg er da rimelig sikker på at når vi selv afholder vores udstilling, så er det heller ikke alle der er enige i den måde vi gør det på.

Vi glæder os dog til udstillingen, og ser frem til en rigtig hyggelig dag...  :dans: