Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Kønslig status på DIU

Startet af Eliza, 19. August 2010, kl. 13:35

Eliza

Det kan godt være det er et meget dumt spørgsmål, men hvorfor skal ildere med implantat stille i neutraliseret klasser på DIU? Jeg synes det er meget underligt at min ene tæve som plejer at stille som uneutralisered lige pludselig skal stille i en helt anden klasse? Hvorfor ikke gøre som de fleste andre udstillinger gør, så der ikke bliver så meget forvirring?

Ved godt man siger det er en kemisk sterilisation (staves) men hvis implantatet tages ud eller når der er gået et stykke tid, så er dyret jo pludselig ikke neutraliseret længere og skal tilbage i uneutraliserede klasser, hvilket bliver noget rod..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Som du selv skriver så er det fordi det er en kemisk kastration/sterilisation.

Og så længe de har det implantat, ja så skal de vel i de neutraliserede klasser....jeg forstår godt hvorfor de gør det på den måde

Lena og Peter

Vil dog give Eliza ret... Det ville da være nemmere hvis udstillingerne ville bruge den samme fremgangemåde.. Ellers kan den samme ilder jo være både i neutraliseret og uneutraliseret klassen inden for en uge... Det er da lidt noget rod.  >:|

Amazing Ferret

Det må man jo finde sig i  :P

Der er jo ikke 2 udstillinger der er ens  :lol:

Dark Crystal

Bare et dumt spørgsmål?? Vil det havde en betydning for om ilderen kan bruge en evt. plads til et champion certifikat til en anden udstilling. Hvis den ikke stiller i den sammen klasse hver gang??

Amazing Ferret

Citat fra: Dark Crystal Dato 19. August 2010, kl. 15:57
Bare et dumt spørgsmål?? Vil det havde en betydning for om ilderen kan bruge en evt. plads til et champion certifikat til en anden udstilling. Hvis den ikke stiller i den sammen klasse hver gang??

Øhhhh det aner jeg intet om  :fnis:

Men jeg synes da at eventuelle spørgsmål skal skrive i en mail til dem  :)
Så vidt jeg ved så svarer de ikke herinde

Eliza

Nej der er ikke to der er ens, men der burde være nogle retningslinier ligesom der er med farver/alder. Som arrangører forstår jeg ikke at man ikke tilstæber netop at gøre det så ens som muligt lige med sådan nogle ting.
En ilder med implantat er stadig intakt. Synes nu også der tit er meget stor forskel på ildere der er neutraliseret og uneutraliseret og så bliver bedømningen ikke fair for nogen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Der bliver nok skrevet på dommaskemaet at dyret har et implantat og så bliver de nok bedømt på lige vilkår med de andre

Malene

Citat fra: Dark Crystal Dato 19. August 2010, kl. 15:57
Bare et dumt spørgsmål?? Vil det havde en betydning for om ilderen kan bruge en evt. plads til et champion certifikat til en anden udstilling. Hvis den ikke stiller i den sammen klasse hver gang??

Det burde det ikke. En ilder stiller jo heller ikke i samme klasse hvis den bliver snittet på traditionel vis. En 1. plads er vel en 1. plads.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Emils far

Denne regel viser vel bare at de som styrer dette skal gjøre tingene annerledes end alle andre utstillinger. Kanskje det er et markeringsbehov eller noget andet, men underligt er det.
Jeg har også en ilder som har implatant, og han er pr definition i stand til at avle, bli viril igen om et års tid. Årsagen er jo at hans nødder er der endnu, dog ikke så store, men de er der...og da skal han ikke i neutrlisert klasse, for han er jo ikke snittet.

Jeg kommer ikke til å delta på denne utstilling, simpelhen fordi reglene er totalt fejlaktige, for stride og annerledes enn andre utstillinger vedr. implatant og hvilken klasse dyrene kommer i...

Lena og Peter

Citat fra: Emils far Dato 19. August 2010, kl. 20:15
Denne regel viser vel bare at de som styrer dette skal gjøre tingene annerledes end alle andre utstillinger. Kanskje det er et markeringsbehov eller noget andet, men underligt er det.
Jeg har også en ilder som har implatant, og han er pr definition i stand til at avle, bli viril igen om et års tid. Årsagen er jo at hans nødder er der endnu, dog ikke så store, men de er der...og da skal han ikke i neutrlisert klasse, for han er jo ikke snittet.

Jeg kommer ikke til å delta på denne utstilling, simpelhen fordi reglene er totalt fejlaktige, for stride og annerledes enn andre utstillinger vedr. implatant og hvilken klasse dyrene kommer i...

Her vil jeg give Lars helt ret..... Det kan da ikke være rigtigt at hanner der er snittede skal om mod virille hanner... Det er jo, i mine øjne, dybt uretfærdigt.

Malene

Nu synes jeg godt nok at I nitpicker :P Der er jo ingen regler for hvordan en udstilling skal foregå, så at de vælger at gøre det sådan som de synes det skal gøres, kan jeg personligt ikke se noget problem i.
Måske skulle jeg også brokke mig over at min virile dreng skal op imod drenge med implantat på andre udstillinger..
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Citat fra: Malene Dato 19. August 2010, kl. 21:44
Nu synes jeg godt nok at I nitpicker :P Der er jo ingen regler for hvordan en udstilling skal foregå, så at de vælger at gøre det sådan som de synes det skal gøres, kan jeg personligt ikke se noget problem i.
Måske skulle jeg også brokke mig over at min virile dreng skal op imod drenge med implantat på andre udstillinger..

*synes godt om*  :)

Stephanie

Hvordan går implantatet ind og virker på ilderens ydre?

Er det ligesom ved kirurgisk kastration? Så de taber sig osv?

For ser en ilder med implantat ud som en kirurgisk kastreret ilder, så synes jeg da at de skal i samme klasse.

Men er fysikken stadig som en intakt ilder, så bør de efter min mening komme i klasse med intakte ilder.

For jeg synes der er stor forskel på en han som er kirurgisk kastreret og en intakt.

KariN

nu har jeg kun en ilder med implantat, og han er også kastreret..

Han blev kastreret da han var ca 1 år gammel og har lige fået implantat for 2 måneder siden og han har da tabt sig lidt efter det er begyndt at virke men om det er generelt for alle ildere aner jeg ikke, det kan jo også skyldes sommer varmen at min han har smidt lidt af sin vægt :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3