Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Statistik silver

Startet af Shamua, 22. August 2010, kl. 22:45

Shamua

Dette er ikke en oprørstråd, bare ganske almen interesse for mere viden :)
Hvor længe levede din silver og hvad døde den af. Hvor gammel er den silver du har og fejler den noget? (døv, blind, forstørret organer, kræft, insolima osv.) Nævn gerne dens aftegn :)
Hvad fodrede/fodrer du med?

Vh. Marianne

tzari

Damien 1½ år silver tomte efter importerede forældre. Født med gråstær og død af leukæmi kræft.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg har 3 silvere

Peanut på 4 år - han er næsten DEW - han er døv og har forstørret milt

Zaccai på 1 år - tomte

Velcro på 2 år - harlekin

Shamua

husk foddertype. Alt hvad de har fået. :)

Vh. Marianne

PiaLyng

Zukqu, Silver tomte, Kastereret, Født den 15/07/2009 - Sund og rask

Foder igennem levetid:
ved 'opdrætter': Whiskas vådkost, selectiv ferret, kattemad.
Herhjemme: første stykke tid var det blandet tørkost af forskellige arter.
Selectiv Ferret, Hills, Ziwipeek, applaws.
Er skiftet over på Barf.

Forældre:
Mor: Frida/Freja (hukommelsen svigter), Mørk standart, fra 2007
Far: Oskar, lys silver, fra 2007

Julie

Frigg  - tæve fra foråret 2008, ukendt opdrætter (tror jeg. det er muligt Julie Stuhr ved mere)
Aftegn: Svært at se, men ud fra gamle billeder har hun i hvert fald tomte. Hun er helt hvid nu, så det er svært at se om hun altid har været helt hvid i ansigtet og mellem ørerne.
Foder: Mens hun har været her har hun fået tørkost, skiftet til barf (både fersk og tørret 'easybarf'), er nu på Orijen og Acana igen suppleret med mus, daggamle kyllinger, æg og andet kød (både fersk og tørret) et par gange om ugen.
Handicap: Muligvis helt døv... ellers meget svagthørende
Miljø: Har boet inde, men har siden april 2010 været udeboende i en voliere. Er inde og rende nogle timer om dagen
Andet: Vaccineret og steriliseret. Har før fået p-sprøjte

Anne

3½ år, havde forstørret og misfarvel milt, fik tørfoder og barf, døde af en ulykke. Havde tomte og en lille hvid plet mellem ørene, men var ikke døv.

tzari

Citat fra: tzari Dato 22. August 2010, kl. 22:46
Damien 1½ år silver tomte efter importerede forældre. Født med gråstær og død af leukæmi kræft.
tørfoder (og hans standard samboer blev 5½,6 og 7 år)
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 22:54
Jeg har 3 silvere

Peanut på 4 år - han er næsten DEW - han er døv og har forstørret milt

Zaccai på 1 år - tomte

Velcro på 2 år - harlekin

Hovedsagligt tørkost såsom Hill's, royal canin, selective ferret, james welbeloved og ziwipeak

Sølvsten

Benny 8 mdr.
Spiser tørfoder Vitalin
Døv synes dog at han reagerer nogle gange på lyde, men er meget i tvivl.

mette11

Nu er der ikke nogen DEW-tråd så hun havner her:

Mille: Jonas Sander, stokdøv, død 5 år gammel, kræftknude i maven. Sterialiseret som 1 årig ca. Spiste tørfoder.

lussingen

Loke, 3 år gammel. Hørende. Tørfoder: Hills, ziwipeak, orijen, applaws.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Shamua

Citat fra: tzari Dato 23. August 2010, kl. 01:21
Mener du han søskende blev 5½-7 år gamle? eller bare dem han boede med? :)

Vh. Marianne

tzari

Citat fra: Shamua Dato 23. August 2010, kl. 13:15
Dem han boede sammen med helt urelaterede. For at vise det ikke var pga foderet(kan ikke huske hvilke mærker jeg brugte dengang) han blev syg for så havde de andre ikke nået de aldre :)

PiaLyng

Citat fra: tzari Dato 23. August 2010, kl. 14:44
Citat fra: Shamua Dato 23. August 2010, kl. 13:15
Dem han boede sammen med helt urelaterede. For at vise det ikke var pga foderet(kan ikke huske hvilke mærker jeg brugte dengang) han blev syg for så havde de andre ikke nået de aldre :)

Jeg vil mene foder kan virker forskelligt på ildere.
Det jo også hvad de fungere på.
Nogen ildere kan leve udelukkende af billigt foder og vådkost uden tegn på sygdom, mens andre ildere ikke kan.