Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

olie og hele foderdyr

Startet af Selina, 17. Oktober 2010, kl. 20:06

Selina

Idag var kæresten og jeg i zoozity og købe vildlakseolie fra Alaska, 2 daggamle kyllinger og 5 frosne museunger.
jeg har givet alle basserne et tryk med olien på maven, og de er alle helt vilde med det, sys dog godt nok at olien lugter :) gør jeres også det?
Hvor tit må de få olien?
har også tænkt mig at begynde at give lidt kød, så skal give de første museunger her til aften, :)

Eliza

Ja den olie stinker af fisk og derfor vil mine heller ikke spise den  :lol: Det er svært at sige hvor meget de må få synes jeg men jeg ville nok ikke give det mere en et par gange om ugen.

Museunger er fint nok, men voksne mus er det der er sundest for dem.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Ja lakseolie stinker noget så forfærdeligt. Mine var bestemt ikke glade for det til at starte med, så jeg måtte give dem lidt på maven indtil de fik smagt det og fandt ud af at det faktisk ikke smagte så slemt. Så gik jeg over til at de får på en tallerken, for nøj hvor kom deres pels på maven til at lugtemaver til at lugte

Starshineferrets

Mina får fisk eller laxolja i maten ca 2- 3 ggr i veckan, beräknar ungefär en tesked per iller

Selina

alle basserne var helt vilde med lakseolien, meen museungerne var ikke noget hit :(
havde virkelig håbet at de bare ville gnaske dem i sig som slik. de er alle 3 6 måneder, ved det er lidt sent at starte med at give kød, men skal jeg fortsat forsøge at give dem ? havde tænkte at give dem 2 gange om ugen, ud over deres tør kost, og olien :)
men gider ikke bruge så mange penge på kød hvis de alligevel ikke gider at spise det, kan de stadig lære det? :)

mette11

De kan sagtens lære det...nogen kan i hvert fald - nok de fleste.

Jeg har haft en som ikke havde spist kød i 3 år (hele sit liv) som lærte det og derefter nægtede at spise andet!! Han havde kød til rådighed hele tiden, men der gik meget længe før han smagte på det...

Starshineferrets

var musungarna varma eller kalla när du gav dem?

Selina

Citat fra: Starshineferrets Dato 18. Oktober 2010, kl. 21:30
var musungarna varma eller kalla när du gav dem?

De var kolde, havde lagt dem i koldt vand i ca 3 timer for at tø dem op, og fik at vide, vandet skulle være koldt pga bakterier osv. meeen de ville ikke spise dem, balder spiste en halv, og Sica suttede lidt på den, men også kun fordi jeg lokkede med lakseolie, som de er helt sindsygt vilde med :D

Starshineferrets

Pröva att lägga mössen i varmt vatten nästa gång du ger dem.. då kan man stimulera illerns instinkter bättre eftersom det påminner mera om levande djur. vägrar du ändå, kan man göra ett litet snitt i dem för att de ska känna lukten, samt "vifta" lite med dem så att de rör sig.... det fungerar ofta

Selina

Det må jeg prøve, kunne være så dejligt hvis de ville begynde at spise lidt kød, det er jo det bedste for dem, hvad skal jeg så gøre med kyllingerne? de er også frosne, skal de bare ligge og tø op af sig selv, eller også i koldt vand?

Starshineferrets

Antingen så tinar du kycklingarna genom att bara ta ut dem ur frysen.. eller så kan du lägga dem i vatten också. De gillar dem bäst när de är i rumstemperatur eller lite varma, så låt dem gärna ligga framme ett tag . Du kan prova att knyta fast kycklingen i ett snöre och dra framför dem.. för att trigga instinkterna!