Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Katte- og kradsemiljøer - gider jeres ildere det?

Startet af Mewz, 26. Oktober 2010, kl. 10:21

Mewz

Jeg vil så gerne holde totterne nede fra min sofa, da de gerne vil have lov til at kradse og gnide sig i den og duftmarkere.  :nej:

Men kan jo også godt se, at jeg så er nødt til at tilbyde dem et alternativ, da de ellers kun har buret og en kurv med lammeskind i.

Har tænkt på at anskaffe sådan et mediumstort kattemiljø, med forskellige hylder og huler, som tager dem lidt op fra jorden. Har I prøvet det - og er det noget de gider?

Er ret træt af ildere i sofaen nemlig.  :zz:
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

SilverDragon

Vi havde et den gang vi boede i lejligheden, men jeg solgte det, da jeg ikke syntes vores brugte det særlig meget.
De kravlede lidt på det i ny og næ, men ellers ikke det store hit hjemme ved os.

Mewz

Nej, det er også min erfaring fra da jeg havde det til katte. Men da ildere er lidt mere eventyrlystne end (mine) katte (i hvert fald), tænkte jeg, det måske ville være noget, de kunne bruge.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og

mette11

Jeg tror det er ret forskelligt fra ilder til ilder...
Min Albert er glad for det ene vi har, hvor der er en hule i...der kan han godt li´ at ligge og kigge ud over rummet fra. Mallow bruger kradsebrætterne til at komme lidt rundt, da jeg har lavet det sådan at de fex. ikke kan komme op i vindueskarmen uden at bruge kradsebrættet. Sigi er vist fuldkommen ligeglad med om de er der eller ej...jeg havde engang en tønde med to huler i som de faktisk alle sammen brugte. Den var det mest populære møbel-ting jeg har haft. Desværre havde de på det tidspunkt en fiks ide med at slæbe råt kød ind i den og gemme det der, så den blev klam og jeg måtte smide den ud. En dag skal vi have en ny, for den var de ret glade for.
Når min får deres nye værelse, vil jeg lave det sådan at jeg hænger nogle snore op hvori jeg hænger godbidder ind imellem og det er så meningen at de skal kæmpe lidt for at få godbidden, dvs. de skal op på kradsebrætterne, hoppe osv. for at få godbid. Og værelset skal indrettes sådan at de skal bruge de forskellige ting der, for at fex. komme op på en etage osv. Jeg vil prøve at tvinge dem til at bruge deres små hjerner...

Anne

Jeg har haft en del mindre kattemiljøer og mine ildere ødelægger dem ret hurtigt fordi jeg har en der målrettet pelser dem så alt stoffet falder af. Men Jeg synes egentlig de har haft ok glæde af dem de har haft, selv om det kun har været de små, og hvis ikke det var fordi joa vil dræbe dem på få dage så købte jeg et stort også

KariN

Vi har et lille katte miljø ude på vores altan (det er en lukket altan med termo ruder og gulvtæppe) mine ildere syns det er sjovt at sidde på det og kigge ud af vinduerne :) de kan se ud på en græsplæne og en vej, det er åbenbart meget spændene når der går en hund forbi :) i bunden af det katte miljø er der en lille hule med tæpper pg puder i, der ligger de ofte og sover :)

Men ja jeg tror det er meget forskelligt fra ilder til ilder :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

AnneME

Vores bruger ikke kradstingene. :) men de vil gerne lægge i hulerne. De elsker huler og lignede.

mette11

Jeg har bla. det her og det er populært http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_klein/kratzbaum_klein/63077
Jeg har også det her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_klein/kratzbaum_klein/30472 og det bruger de stort set ikke (eller også gør de når jeg ikke ser det i hvert fald!).
De andre jeg har er sådan nogle små nogen jeg fandt billigt i Lidl, men deres popularitet er ikke værd at nævne!
Jeg kunne godt tænke mig det her også: http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_mittel/161329  men det må blive når jeg har lidt flere penge engang...

Eliza

Mine var rigtig glade for det de første par uger og sov en del i hængekøjen, men nu sker det meget sjældent.
De har så også fundet ud af at det er det perfekte gemmested til kød i hulen, så den er ved at være godt klam selvom jeg prøver at holde den ren. De har så også pelset det ret meget efterhånden, så vi har små brune stofdimser over det hele indimellem når det lige har fået en tur.. Det ryger nok ud snart men jeg ville gerne have et nyt igen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Citat fra: Eliza Dato 26. Oktober 2010, kl. 13:04
Mine var rigtig glade for det de første par uger og sov en del i hængekøjen, men nu sker det meget sjældent.
De har så også fundet ud af at det er det perfekte gemmested til kød i hulen, så den er ved at være godt klam selvom jeg prøver at holde den ren. De har så også pelset det ret meget efterhånden, så vi har små brune stofdimser over det hele indimellem når det lige har fået en tur.. Det ryger nok ud snart men jeg ville gerne have et nyt igen..

Jeg har dette her i grå, som jeg vandt på det første HDI, så det har holdt en hel del år efterhånden
http://www.petdreams.dk/trendy-kradsetrae-i-flot-design-og-meget-stabilt-71-cm.html
Mine kan godt lide at ligge i røret og kigge ned på de andre. "Puden" som er foran røret bruges til at ligge og vaske sig på. Og kradsetræet er et rør som kan køre rundt, den er de meget glade for. Så smider de lige forbenene på røret og løber derudaf.

Så har de også denne her, og der ligger de meget inde i hulen, og hiver alverdens legetøj og tæpper ind. Platformen bliver dog kun brugt en sjælden gang af Dirch.
http://www.chanci.dk/billeder/KAT/Kradsetraer300/Gerry-60-cm.jpg

Barky

Jeg tror godt du kan droppe at de vil bruge kradsetræet i stedet for sofaen...

Hvis du vil beskytte din sofa - så må du ildersikre den. Dvs. at du må sætte en træplade i bunden, eller fjerne benene. (Det vil du langt fra være den første ilderejer der er nødt til. *G*)

Når det er gjort, så kan du skaffe et kradsetræ til dem og se om det bliver et hit eller ej. Som de andre skriver, så er det 50/50 om de vil bruge det.

Jeg har et gulv-til-loft kradsetræ til mine katte, hvor ilderne kan komme ca halvvejs på det. (med mindre at det er nogen der er målrettede, jeg har set et par ildere sidde i toppen og kigge ned på mig).
Der er en lille hule lige over bunden, og i bunden har jeg lagt en rund seng, som ilderne meget gerne bruger.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mewz

Det er
Citat fra: Barky Dato 26. Oktober 2010, kl. 13:56
Jeg tror godt du kan droppe at de vil bruge kradsetræet i stedet for sofaen...

Hvis du vil beskytte din sofa - så må du ildersikre den. Dvs. at du må sætte en træplade i bunden, eller fjerne benene. (Det vil du langt fra være den første ilderejer der er nødt til. *G*)

Når det er gjort, så kan du skaffe et kradsetræ til dem og se om det bliver et hit eller ej. Som de andre skriver, så er det 50/50 om de vil bruge det.

Jeg har et gulv-til-loft kradsetræ til mine katte, hvor ilderne kan komme ca halvvejs på det. (med mindre at det er nogen der er målrettede, jeg har set et par ildere sidde i toppen og kigge ned på mig).
Der er en lille hule lige over bunden, og i bunden har jeg lagt en rund seng, som ilderne meget gerne bruger.

Det er ikke så meget at de kradser på sofaen. Og da den er så lav at de ikke kan komme ind under den, gør de det mest bagpå.

Jeg synes bare det er irriterende, at de gnider sig sådan rundt i den, så den kommer til at lugte mere end højest nødvendigt. Men de kan selvfølgelig godt lide at fise rundt i den og slås og sådan noget, hvilket der ikke er plads til i en kattehule.

Ville bare godt have, at de også havde et alternativ møbel at bruge.

Tak for foreslag so far!
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og

Barky

Står sofaen op ad en væg? Måske ville det hjælpe lige at rykke den ud så de kan løbe bag ved den. Ildere ER ByggemandBob alle sammen, og skal helst kunne komme rundt om ting.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Rokkie

Vi fik et kradsetræ med til Smilla, men hun kigger ikke engang på det, tror vi skal have fat i et af de rør i andre snakker om :D