Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ny ilder-ejer. Hjælp søges (o:

Startet af vimse, 4. November 2010, kl. 10:55

vimse

Hej Ferretopia brugere!

Jeg og kæresten har snakket om at få en ilder eller to.
Men vi vil meget gerne lære mere om dyret, før vi anskaffer os en ilder. Men hvor finder jeg info om det?
Syntes ikke det er til at opstøve info om at have en ilder m.m, hverken på nettet eller i bøger.

Så, titler og links er mere end velkomne! Håber I kan hjælpe! (o:

Stubba

Jeg tror, at hvis du kigger lidt rundt på diverse forums, at så finder du de fleste svar :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Rokkie

Vil også mene det meste af de informationer du leder efter findes i diverse forum herinde, bare søg i gamle emner og til sidst lave en tråd med tvivlsspørgsmål :D

lussingen

Velkommen til :)

En rigtig god ide vil være at besøge nogen med ilder, inden I selv anskaffer Jer nogle. Jeg bor i Viby, en halv time i tog fra København. I skal være velkomne til at kigge forbi. Jeg har 4 ildere, med meget forskellig personlighed :fnis:
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

vimse

Lussingen, ej det var da et fedt tilbud! (o:
Tak for det!

Anne

Der er udstilling i københavn i weekenden, www.vif-udstilling.dk det kunne være en rigtig fin mulighed for at se en masse ildere og snakke med en masse ejere.

Man kan selvfølgelig ikke sige meget om adfærd sådan et sted, men I kan få mødt en masse dyr og mennesker og stillet spørgsmål.

Eliza

Hej og velkommen til  :)
Som de andre siger så er søgefunktionen rigtig god for der ligger mange emner om de mest almindelige spørgsmål.

Men det er også rigtig godt at besøge nogle med ildere.

I er selvfølgelig også velkommen hos mig i rødovre. Jeg har tre ildere der bestemt også er meget forskellige. Og ellers er VIF super godt til at se en masse forskellige ildere.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Eliza

Hov fik ikke lige sagt at de to bøger der findes på dansk om ildere er meget forældede så det er spild af tid at læse dem alligevel for der står faktisk ting der kan være skadelige for ildere. Forums er det bedste sted at finde viden.

Har ikke selv læst Ferrets for Dummies men den skulle være ok men er så på engelsk..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

Citat fra: lussingen Dato  4. November 2010, kl. 11:30
Velkommen til :)

En rigtig god ide vil være at besøge nogen med ilder, inden I selv anskaffer Jer nogle. Jeg bor i Viby, en halv time i tog fra København. I skal være velkomne til at kigge forbi. Jeg har 4 ildere, med meget forskellig personlighed :fnis:
'
Er enig i det er en go ide at besøge nogle med flere fritter,,,, I er også velkommen her hjemme  ;) Vi har 6 styks... også med forskellige personligheder, og 2 af dem er nogle bisser.... så vi har lige fra en der ALDRIG bider, til 2 tøzer der er piv frække  :dans:

Vi bor i Søborg 11 km nord fra kbh
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

AlisVolatPropiis

I er altså også velkomne her :) jeg bor på nørrebro :) og har fem ildere i alderen ca 6måneder til 5½ år. både tæver og hanner, forskellige sind osv. 

Og velkommen til :D

Og kig da forbi albertslund her på lørdag :) der vil være over 200 ildere samlet til udstilling :)

tzari

Du kan evt læse min info side www.phoenix-ferret.info der står en del om det at holde ilderen som kæledyr  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner