Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Exner petguard

Startet af Julie Stuhr, 20. November 2010, kl. 09:43

Julie Stuhr

Er der nogen der kender Exner petguard og har prøvet det?

Jeg har fundet et link :)
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=6

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg har prøvet det til øremider, først lignede det at det virkede men det gjorde det desværre ikke. Og det stinker forfærdeligt :S

Eliza

Jeg synes ikke jeg kunne se hvad pokker der er i det?? for kunne da godt tænke mig at vide hvad det var jeg sprøjtede på mit dyr, især hvad det er der ikke er giftigt. Må må indrømme at jeg ikke har så meget tiltro til sådan nogle ting..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Citat fra: Eliza Dato 20. November 2010, kl. 12:24
Jeg synes ikke jeg kunne se hvad pokker der er i det?? for kunne da godt tænke mig at vide hvad det var jeg sprøjtede på mit dyr, især hvad det er der ikke er giftigt. Må må indrømme at jeg ikke har så meget tiltro til sådan nogle ting..
jeg ved i hvertfald med det de påstår kan orden øremider er det kun urter og forskellige olier osv.  altså¨naturmedicin. men det virkede altså ikke de fik flotte rene øre af det men efter et døgns tid eller to var de helt sat til igen incl. øremider.

Eliza

Mange bruger jo forskellige slags olier til at holde øremider væk så det er der vel ikke så meget nyt i, men mit indtryk er at hvis de først rigtig har fået dem så skal der noget stærkere til..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Citat fra: Eliza Dato 20. November 2010, kl. 13:56
Mange bruger jo forskellige slags olier til at holde øremider væk så det er der vel ikke så meget nyt i, men mit indtryk er at hvis de først rigtig har fået dem så skal der noget stærkere til..
Ja lige nettop, måske det er udemærket at proppe i ørene på dem hvis man skal til træf o.lign. til at holde dem væk. Men når først ens dyr har øremider så vil jeg også råde til at bruge noget stærkere...

Julie Stuhr

Jeg tænkte mere på loppebekæmpelse og mider og sådan?
Jeg læste det kunne bruges til pindsvin, men jeg ville da lige høre om der var nogen der havde prøvet det.

Citat fra: Julie Stuhr Dato 20. November 2010, kl. 18:01
Jeg tænkte mere på loppebekæmpelse og mider og sådan?
Jeg læste det kunne bruges til pindsvin, men jeg ville da lige høre om der var nogen der havde prøvet det.
Det jeg prøvede var til øremider!

Julie Stuhr

Det kunne jeg godt læse! ;)

PiaLyng

Har prøvet det og har læst om andre prøve det.

Det har en kortvarrig virkning som utøj (lopper), Men det jo smart at det kan bruges efter nødvendighed.
Dog synes hunde ikke det sjovt at skulle smørres helt ind i det :s. Og jeg har sq ikke ville gøre det mod ilderne.