Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Loppe angreb

Startet af SaraJ, 21. November 2010, kl. 20:56

SaraJ

Hej.
Har i dag hentet en ilder som er overfyldt med lopper. Han klør sig konstant, og han har fået loppemiddel, men det er som om det ikke er godt nok. Har I nogle tips? Kan jeg evt vaske ham med loppeshampoo?

:)

mette11

Har du set lopper på ham?? Der kan være rigtig mange grund til at han klør sig...få en dyrlæge til at tjekke ham og start en evt. behandling...

KittAnderson

du må ihvertfald ikke vaske ham inden på de næste tre dage, så virker loppemidlet ikke. :)
Hvilken har du brugt? Jeg bruger advocate, som virker rigtig godt :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

SaraJ

Ja, jeg kan se en masse store lopper og æg. Det med at vaske ham havde jeg ikke lige tænkt på.  :-$
Jeg har brugt det samme middel.
Tak for svar!  :)

KittAnderson

Hvordan har du givet ham, og er det den til til kat du har brugt? I så fald hvor meget har du så givet ham? :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Du skal altså lige give loppemidlet tid til at virke....
Og de fleste loppemidler slår ikke æggene ihjel, så når de klækker, så har du lopper igen

Jeg ville nok give ham et godt og grundigt bad og rede ham mens du vasker ham, så får du de fleste lopper og æg af

Anne

Du kan prøve at børste ham og se om du manuelt kan fjerne nogle af lopperne (men de har det jo med at flytte sig desværre). Men ellers så kan du nok ikke gøre andet end at vente på at advoceten virker.

SaraJ

Ja den til kat og han har fået en halv..

KittAnderson

Hvis det er den til der hedder lille kat (op til 4 kg) og han vejer ovet et kg. skal han have en hel :)

SaraJ

Tak det vil jeg straks gøre.

KittAnderson

men husk det med badet :) du må ikke bade ham tre dage inden eller efter loppemiddel behandling :)